Tuulilasi: Saab aeron -2001 kone hajosi - ei korvausta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

juhokare kirjoitti:Tuli mieleen tuosta uusien eri merkkien mallien kestävyydestä, että mm. uusien Mersujen kesto on nykyään kuulemma aikaisen heikko entiseen nähden ja myyntikin on kuulemma laskenut tänä vuonna sen takia. :? Ja sellaista olen kuullut, että moni entinen Mersu-omistaja on vaihtanut Volvoon.
Liikaa tuskin kannattaa muun kuin oman kokemuksen perusteella lähteä yleistämään, ei Saabista tai muistakaan merkeistä. Varmasti jokaisesta automerkistä ja -mallista "kuuluu" kaikenlaista.

Olisi kyllä mielenkiintosta kuulla miten GM / Saab loppujen lopuksi tuollaiseen vahinkoon suhtautuu.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Lisää sekasotkua soppaan tuo se että esim 9-3SS:n paljon takuuna vaihdettu rattiakseli on mersun valmistama :)
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Turha keskustelua on muiden autojen vikoihin vieda, jos niita omassa merkissa on. Ja aakkoset temppuilee duunikoneella :?
STCF #3
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

TK kirjoitti: Liikaa tuskin kannattaa muun kuin oman kokemuksen perusteella lähteä yleistämään, ei Saabista tai muistakaan merkeistä. Varmasti jokaisesta automerkistä ja -mallista "kuuluu" kaikenlaista.
Niin ja ei sitä aina omankaan kokemuksen perusteella välttämättä kannata tehdä johtopäätöksiä. Mutta olen kyllä kuulut monenlaista mielipidettä, mutta omani olen pitänyt. :) Ja tuo Mersujen myynnin lasku taisi olla ihan totista totta ja tutkittua. Ja oma mielipiteeni yleensäkin uusista autoista on se, että ne luultavasti ovat heikompia kuin aikaisempien vuosikymmenien mallit.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

No kunhan muistetaan tehdä ero oman mielipiteen, kuulopuheen ja tosiasioiden välille.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Yks mitä kannaittais kysäistä, että voiko laittaa vanhemman mallin männät? Onko vanhemmassa ja uudemmassa männän lakikorkeus, männän tapin vahvuus, välykset jne. samat?
ei sovi suoraan, jotain siinä joutuu kikkailemaan. Mä kaivan sen sjedujen budjettireseptin...
Tässä
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=62102
#1730
500whp.net member
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vigge kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Yks mitä kannaittais kysäistä, että voiko laittaa vanhemman mallin männät? Onko vanhemmassa ja uudemmassa männän lakikorkeus, männän tapin vahvuus, välykset jne. samat?
ei sovi suoraan, jotain siinä joutuu kikkailemaan. Mä kaivan sen sjedujen budjettireseptin...
Tässä
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=62102
Näyttivät passaavan, jos otti "stakarna" kans, jotka on mitä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

dimebak kirjoitti: Näyttivät passaavan, jos otti "stakarna" kans, jotka on mitä?
Veivit eli oikein virallisesti kiertokanget
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin