
9000 kisa käyttöön.
Re: 9000 kisa käyttöön.
Tuli vielä mieleen että ohjaus pitäis saada nopeammaksi.Mistähän sellaisen löytäis 

Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 -98
Saab 9-3 -98
Re: 9000 kisa käyttöön.
jarnap kirjoitti:Tehoissa en usko ainakaan paljon häviäväni.Laitetaan tarpeeksi " lastuja" ja pusketaan sekaan
Ei taida ihan lastu tonnariin riittää, et kären vauhtiin kerkiää. Kaverilla on myös "Saab" superi luokkaan. Eli MK1 Escort 2,3T pitkälohko...

-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kisa käyttöön.
Moi.siitä kemppiläisestä miksi olisi parempi kysyit.jm-luokassa kokeilu esim.quifen lukkoa malli torseeni niin hitaampi kierrosajoissa.
Rallissa tosimiehet käyttää esim.sf-pyörän isoa lukkoa (levylukko) jonka purkavat uutudeltaan ja hiovat uudestaan ja laitetaan esi kireys luokkaa 20-25kg eli puhutaan tosi tiukasta lukosta.(ainut kunnon lukko on vain tälläinen kisakäyttöön),eli siis lähin kemppiläistä.
jos epäilet lukko asiaa voit soittaa vaikka ari saxpeed jyväskylä vastaus on sama.(entinen tehdas kilpuri asentaja nykyään rakentaa autoja rallin sm-sarjaan).
nopeita ohjauksia tekee vilpulassa sorvaamo karpiola.(aika turha laite radalla etuvedossa pienillä nopeuksilla).esim.jarkko nikara ei käyttänyt koskaan omissa ralli vehkeissä opel,civikki.
Rallissa tosimiehet käyttää esim.sf-pyörän isoa lukkoa (levylukko) jonka purkavat uutudeltaan ja hiovat uudestaan ja laitetaan esi kireys luokkaa 20-25kg eli puhutaan tosi tiukasta lukosta.(ainut kunnon lukko on vain tälläinen kisakäyttöön),eli siis lähin kemppiläistä.
jos epäilet lukko asiaa voit soittaa vaikka ari saxpeed jyväskylä vastaus on sama.(entinen tehdas kilpuri asentaja nykyään rakentaa autoja rallin sm-sarjaan).
nopeita ohjauksia tekee vilpulassa sorvaamo karpiola.(aika turha laite radalla etuvedossa pienillä nopeuksilla).esim.jarkko nikara ei käyttänyt koskaan omissa ralli vehkeissä opel,civikki.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kisa käyttöön.
Vielä siihen moottoriin valitse 2.3 turbo ja teho luokkaa 300hv ja vääntö 450/500nm eikä yhtään enempää.
esim.rallisprintissä suokko,vähämäki tehot noin 300hv.
moottoriin kunnon putkisto,pakosarja,ahdin mallia hypridi joka herää mahdollisimman nopeasti ja hyvä alavääntö ja sitten niitä viri softia.(titronik 5).
Sitten pytyt kotiin.
esim.rallisprintissä suokko,vähämäki tehot noin 300hv.
moottoriin kunnon putkisto,pakosarja,ahdin mallia hypridi joka herää mahdollisimman nopeasti ja hyvä alavääntö ja sitten niitä viri softia.(titronik 5).
Sitten pytyt kotiin.

Re: 9000 kisa käyttöön.
Kiitti tosi valaisevista tiedoista.Olin Ruotsin puolelle yhteydessä ja siellä suosittelivat koriksi 900 sitä uudempaa.Ihmettelivät että mihin ihmeen luokkaan saa väsätä tuommoisen.Sain sieltäkin pari kolme paikkaa mistä voi alkaa kyseleen suorakytkentä laatikkoa.Huomauttivat että vois hiukan tarkistaa kannesta kanavia ja kokeilla jyrkemmillä nokilla.Itse olen aika hukassa näiden nyky moottorien kassa että mitä niihin kannattaa tehdä.Ennen oli vain tupla kaasart, kansi alas ja peltisarja.Jos sinulla on enempi tietoa(Vieni Siekkinen)niin kerro ihmeessä minulle täällä tai yv. 

Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 -98
Saab 9-3 -98
Re: 9000 kisa käyttöön.
Vielä tuli mieleen että olisko Airon kone hyvä aihio tai ainakin kansi vai onko siinä mitään eroa tavalliseen turpoo,tarkoitan kannen osalta.
Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 -98
Saab 9-3 -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 kisa käyttöön.
Täsmälleen sama perusmoottori ja kansi, jos nyt puhutaan edes about saman vuosimallin kikottimista. Airossa tehoa tuo eri turbo ja softa... ja tietysti se Aero-lätkä persiissäjarnap kirjoitti:Vielä tuli mieleen että olisko Airon kone hyvä aihio tai ainakin kansi vai onko siinä mitään eroa tavalliseen turpoo,tarkoitan kannen osalta.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 kisa käyttöön.
Nyt hävettää mutta täytyy kysyä teiltä viisaammilta,käykö tonarin 2.3T suorilla 900: sen keulalle ja nyt pahin koneet joista puhutaan näillä sivuilla t5,b201 b202,b234 ovatko samanlaisia eri vuosikertoja vai mitä ja pitkä ja lyhyt lohkoset.Hiukka tietämätön olen minä näistä koneista vaikka teinkin näitä autoja joskus Trolhättanissa. 

Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 -98
Saab 9-3 -98
Re: 9000 kisa käyttöön.
Ei. Pääsääntönä voi pitää, että jos joku on helppoa, niitä on tehty paljon. 2.3 OG:ta ei pahemmin ole näkynyt, joten ei varmasti käy suorilla.jarnap kirjoitti:Nyt hävettää mutta täytyy kysyä teiltä viisaammilta,käykö tonarin 2.3T suorilla 900: sen keulalle
T5-kone = Trionic5 -moottorinohjauksella varustettu moottori, joka löytyy tonnarista (vm 94->), NG900:sta sekä 9-3:sta (<-99, myös osa MY00:aa).jarnap kirjoitti: ja nyt pahin koneet joista puhutaan näillä sivuilla t5,b201 b202,b234 ovatko samanlaisia eri vuosikertoja vai mitä ja pitkä ja lyhyt lohkoset.Hiukka tietämätön olen minä näistä koneista vaikka teinkin näitä autoja joskus Trolhättanissa.
B201 = 90/99/900 -malleista tuttu 8-venttiilinen moottori
B202 = Edellisen 16-venttiilinen versio (uutena löytynyt 900:n ja 9000:n (<-93) keulalta)
B234 = Edellisestä kehitetty 2,3 -litrainen versio, löytyy 9000:n vuosimalleista 91-93 sekä uudempi 2,3-litrainen lyhytlohko (ns. T5 -kone)
Pitkälohko = B202 ja vanhempi B234 (sinne 93 asti)
Lyhytlohko = T5-kone
Lisäksi moottorimerkinnän perässä voi olla joku kirjain, esim I tarkoittaa vapaahengitteistä ruiskua, L täyspaineista turbokonetta, R 9000 TurboS/Aeron konetta, e muistaakseni uudempaa matalapaineturboa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 kisa käyttöön.
Kiitos olen jällee viisastunut lisää.Yksi asia jäi vaivaan kun katselin juuri äsken sopivia aihioita Ruotsin puolelta löysin monta 900 2,3i v-94-96.Onko kyseessä sama lohko kuin 9000T.Sais aika halvalla pohjosesta rajan pinnasta sellaiseen 400-900€
Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 -98
Saab 9-3 -98
Re: 9000 kisa käyttöön.
Onko 2.0 ja 2.3 ulkoisia eroja, että mikshän ei kävis 2.3 satkun keulille?
#3272
Re: 9000 kisa käyttöön.
Kyl se 2.3 käy NG satkun keulalle. Tosin ei suoraan tonnarista, jakopään hilppeet pitää ottaa NG:tä, samoin öljypohjaPola kirjoitti:Onko 2.0 ja 2.3 ulkoisia eroja, että mikshän ei kävis 2.3 satkun keulille?
Re: 9000 kisa käyttöön.
Niin joo, juu, NG:hen sen varmaan helposti taikoo, OG:hen siis ei kovin iisisti passaa.JouniCSE kirjoitti:Kyl se 2.3 käy NG satkun keulalle.
Disclaimer: puhe edelleen 900:sta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 kisa käyttöön.
Aha.Summa sum maarum.Jos valmiina 2.3i niin käytän sen alakerran ja turpo tontusta loput.Mitä mieltä onnistuuko.
Tietysti alakerta rempataan, uudet männät, laakerit ja mitänyt tulee eteen.

Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 -98
Saab 9-3 -98