"Saab on kirinyt jo neljänneksi suosituimmaksi työsuhdeautoksi, kertoo Dagens Industri. Ruotsalaisyritykset uskaltavat taas ostaa Saabeja, kertoo Dagens Industri. Kesän aikana merkki on saavuttanut neljännen sijan suosituimpien työsuhdeautojen listalla. Saabilla on perinteisesti ollut vahva osuus työsuhdeautoissa Ruotsissa. Epävarmat ajat verottivat pahasti Saabien myyntiä. Nyt yritysasiakkaat ovat alkaneet löytää takaisin Saabien tykö."
Loistavaa
Jopa Kuppalehti uutisoi aiheesta. Häpeällisesti ehtivät jo viime jouluna muutamaan otteeseen hautaamaan koko merkin! Näin se homma etenee...
Samasen pätkän taisin eilisillan aikana nähdä myös. Mahtoiko JIMiltä vai MTV:ltä tulla vähän Volvon mainoksen jälkeen. Kummasti tuli mieleen siitäkin tuo epäonnistunut jarrujärjestelmän demonstrointi: "Elämässä on muutakin kuin turvallisuus."
core2 kirjoitti:Ei tää kyllä hymyilytä, tänään SVT uutisissa: Saab-Spykerin velat paljon isommat kuin omaisuus!
Tyhmä kysymys, mutta miten tuo lienee muilla valmistajilla? Onko omaisuutta enemmän kuin velkaa? Kuitenkin aika moni autonvalmistaja joutui turvautumaan ties mihin tuki/lainajärjestelyihin mennävuotena.
core2 kirjoitti:Ei tää kyllä hymyilytä, tänään SVT uutisissa: Saab-Spykerin velat paljon isommat kuin omaisuus!
Tyhmä kysymys, mutta miten tuo lienee muilla valmistajilla? Onko omaisuutta enemmän kuin velkaa? Kuitenkin aika moni autonvalmistaja joutui turvautumaan ties mihin tuki/lainajärjestelyihin mennävuotena.
Samoissa uutisissa mainittiin hieman Zhejiang Geelyn Volvostakin, kuulemma dieselmoottorin valmistus kapasiteetti Skövdessä nostetaan 400 moottoriin päivässä. Ja ei sanaakaan veloista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2 kirjoitti:Ei tää kyllä hymyilytä, tänään SVT uutisissa: Saab-Spykerin velat paljon isommat kuin omaisuus!
core2 kirjoitti:Samoissa uutisissa mainittiin hieman Zhejiang Geelyn Volvostakin, kuulemma dieselmoottorin valmistus kapasiteetti Skövdessä nostetaan 400 moottoriin päivässä. Ja ei sanaakaan veloista.
Tästähän voisi päätellä joko A) Volvolla menee paljon paremmin kuin Saabilla taikka B) Median uutispoiminnat ovat joko sattumanvaraisia ellei jopa tarkoituksellisesti puolueellisia.
Pitäisiköhän Kauppalehteä itkeä vai nauraa. Jos tehdas seisoo keväällä 7 viikkoa ja on sitäkin ennen ollut pitkään säästöliekillä(ja jälkeenkin) niin haamuautojako sitä pitäisi saada myydyksi?
8 viikon tilausaika tarkoittaa äkkisältää laskien arviolta n. 12K auton tilauskirjaa, joka siis elää koko ajan kun uutta tilausta tulee ja vanhaa purkautuu tehtaan portista ulos.
Myynti voi lähteä nousuun aikaisintaan ensi vuoden alusta kun 2. työvuoro hyppää remmiin. Mikä tietysti harmittaisi Kauppalehteä suunnattomasti.
SS kirjoitti:Kanavasurffailun lomassa uuden 9-5:n mainos tosiaan jossain välissä vilahti, ja heti perään Volvon mainos Kyllä se Saab sieltä nousee...
huomasitko, volvon mainoksessa käytettiin Saab symphony mainoksesta (1985 tms.) peräkkäinajoa mainoksessa, ihan selvä kopio!! oisko ottaneet nyt käyttöön kun GM ei enää huutamassa tekijänoikeuksien tms. perään? oli vähän sellanen tribute to saab/ruottalainen autoteollisuus maku - kun tietää mistä tuo peräkkäinajo ja kikkailu juontaa. eli tässä originaali kikkailumainosvideo
kattokaapa vaan sitä volvon mainosta jossa punaiset volvot ajelee ihan samaan tyyliin peräkkäin, ja vielä 360-käännöskin löytyy tuosta "uudesta" mainoksesta