Kytkinvaijerin automaattisäädön nollaus? ( VAG )
Kytkinvaijerin automaattisäädön nollaus? ( VAG )
Onkohan kellään tietoa, miten kytkinremontin jälkeen uudelle levylle saadaan vaijerin säätö hakemaan oikean paikan, kun vanhan kuluneen levyn mukaan säätynyt vaijeri ei nyt ole ok. Eli vaijeri on niin kireällä, että kytkin luistaa.
9-5 Aero - 00
Re: Kytkinvaijerin automaattisäädön nollaus? ( VAG )
Kokeilisin ottaan vaijerin irti alapäästään ja ravistelisin sitä säätömötikkä nurinpäin samalla vaijerin päätä varovasti nykien. En tosin ole tutustunut sen säätömötikän sisältöön sen tarkemmin, joten saattaa olla että ainoastaan uuden vaijerin vaihto auttaa
Mulla on kyllä yksi päästään katkennut vaijeri hyllyssä, joten voisin tuota selvittää, tosin vasta viikonloppuna...
Myös ffp:n foorumilta voisi löytyä tietäjiä:
http://www.ffp.fi/bb/index.php

Mulla on kyllä yksi päästään katkennut vaijeri hyllyssä, joten voisin tuota selvittää, tosin vasta viikonloppuna...
Myös ffp:n foorumilta voisi löytyä tietäjiä:
http://www.ffp.fi/bb/index.php
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kytkinvaijerin automaattisäädön nollaus? ( VAG )
En muista (vaikka pitäis
) miten se tarkalleen meni, mutta laatikon päästä irti ja sitten tais pitää päästää se säätö kokonaan ulos jonka jälkeen sen säätömötikän sai vaijerin päästä kiinni pitäen jotenkin räplättyä takaisin "nollaan"
Vaijerissa pitäis olla sellainen muovirimpula millä sen saa lukittua siksi aikaa kun laittaa vaijerin paikalleen laatikon päästä ja se säätyy automaagisesti sitten (kun sen vapauttaa)
Ei tarvi siis ainakaan uutta vaijeria ellei ole hajonnut..

Vaijerissa pitäis olla sellainen muovirimpula millä sen saa lukittua siksi aikaa kun laittaa vaijerin paikalleen laatikon päästä ja se säätyy automaagisesti sitten (kun sen vapauttaa)
Ei tarvi siis ainakaan uutta vaijeria ellei ole hajonnut..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Kytkinvaijerin automaattisäädön nollaus? ( VAG )
Uudessa vaijerissa kyllä, mutta tuo heitetään lepikkoon asennuksen jälkeen.Vaijerissa pitäis olla sellainen muovirimpula millä sen saa lukittua siksi aikaa kun laittaa vaijerin paikalleen laatikon päästä ja se säätyy automaagisesti sitten (kun sen vapauttaa)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kytkinvaijerin automaattisäädön nollaus? ( VAG )
Korjaamon setä laittoi kuntoon, eli lootasta irti ja sitten sanoi purkaneen sen mötikän ja jollain opilla sai sen pelaamaan.
Liekö sitten tarkoitus uusia vaijeri aina kytkimen vaihdon yhteydessä, en tiedä?
Kiitoksia neuvojille.
Liekö sitten tarkoitus uusia vaijeri aina kytkimen vaihdon yhteydessä, en tiedä?
Kiitoksia neuvojille.
9-5 Aero - 00