Korjailin viikonloppuna ruostevaurioita -92 CS:n takakontin sivustalla olevien koteloiden sisäpuolelta. Ruosteista peltiä oli kämmenen verran molemmilla puolilla. Oikealla puolella tilanne oli huonompi.
Mahtaako tämä alue ruostua myös ulkoa päin, eli kannattaako helmamuovit irroitella tarkastusta varten?
CS:n takakaaret/kotelot
On sinkittyä.pevi kirjoitti:Aika outoa, että vm 92 CS on ruosteessa. Eikö siinä ole jo sinkittyä peltiä.
Myös mun edellinen CS, '97 oli ruostunut takakontissa oikealta puolen missä lokari kiinnittyy koriin.. Siitä pistehitsisaumaa pitkin about koko matkalta.
Ei se kyllä yleistä mielestäni ole. Huonoa tuuria. :-(
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tähän mennessä olen paikkaillut kaikki ovien alareunat, kuskin ovea vähän muualtakin, varapyöränkotelon sisäpohjan,oikean takavalon yläpuolella olevan sauman. Ja nyt noi takakotelot. Lisäksi pohjassa muutamassa kohtaa orastava vaurio öljytty kotelonsuojalla + alustamassalla. Tuulilasin vaihdon jälkeen kuulin, että kehys oli vaatinut ruosteen poiston + maalauksen. Lähinnä muodollisuus tuo sinkitys näköjään...Jope kirjoitti:On sinkittyä.pevi kirjoitti:Aika outoa, että vm 92 CS on ruosteessa. Eikö siinä ole jo sinkittyä peltiä.
Myös mun edellinen CS, '97 oli ruostunut takakontissa oikealta puolen missä lokari kiinnittyy koriin.. Siitä pistehitsisaumaa pitkin about koko matkalta.
Ei se kyllä yleistä mielestäni ole. Huonoa tuuria.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Ja sinkityn pellin ruostuminen se taas jaksaa ihmetyttää.
Katselin vasta 97vm 9000 saabin pohjaa 180tkm ajettu suomi auto.
Piste hitsaus saumat turvoksissa joka puolelta pohjaa.
Vinkiksi 9000 saab ei ole missään vaiheessa ollut kokonaan sinkitty. Lisää linkkiä asiasta mm takaloksut ei ole sinkitty.
http://www.arekl.info/pdf/Ki_Saab.pdf
Ja sinkityn pellin ruostuminen se taas jaksaa ihmetyttää.
Katselin vasta 97vm 9000 saabin pohjaa 180tkm ajettu suomi auto.
Piste hitsaus saumat turvoksissa joka puolelta pohjaa.
Vinkiksi 9000 saab ei ole missään vaiheessa ollut kokonaan sinkitty. Lisää linkkiä asiasta mm takaloksut ei ole sinkitty.
http://www.arekl.info/pdf/Ki_Saab.pdf
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
joo mulla on sama onkelma, eli sisälokasuojan kaaret. mulla on tosin vaan noin sentin verran siitä saumasta ruskeena, mutta tosin melkein koko matkalta...
ulkoa päin ei näy mitään paitsi, että kun ne irrotettavat kaaret ottaa poies, niin alla on vähän kuprua... Ei kukaan satu tuntemaan pääkaupunkiseudulla ketään joka tollasia hommia hitsailis, niinku autokorjaamon hintoja halvemmalla... ku ei viittis alkaa migiäkään hankkimaan...

9000CS 2.3T S