Konehuoneessa ujeltaa...
Konehuoneessa ujeltaa...
Moi,
kyseessä vm 91, 2.0 16V satku. Aina välillä ainakin tyhjäkäynnillä konehuoneesta rupeaa kuulumaan samanlainen ujellus/kitinä kuin jostain hihnasta. Kyseessä ei kuitenkaan ole hihna, ääni tulee konehuoneen/koneen etuosasta. Ääni ei ole kierroksista riippuvainen, se tulee ja lähtee omia aikojaan ja yleensä kestää noin 5-10 sekuntia. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, hyviä arvauksia mistä vinkaus tulee?
kyseessä vm 91, 2.0 16V satku. Aina välillä ainakin tyhjäkäynnillä konehuoneesta rupeaa kuulumaan samanlainen ujellus/kitinä kuin jostain hihnasta. Kyseessä ei kuitenkaan ole hihna, ääni tulee konehuoneen/koneen etuosasta. Ääni ei ole kierroksista riippuvainen, se tulee ja lähtee omia aikojaan ja yleensä kestää noin 5-10 sekuntia. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, hyviä arvauksia mistä vinkaus tulee?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Eikös ne turbot yleensä vihellä
Noh joo asiaan, painelaakerin vaihto on helppoa kun saat ensin kytkimen irti. Samalla kannattaa tietty vaihtaa myös paineasetelma ja kytkinlevy. Asiaa käsiteltiin tässä juuri hiljakkoin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11110

Noh joo asiaan, painelaakerin vaihto on helppoa kun saat ensin kytkimen irti. Samalla kannattaa tietty vaihtaa myös paineasetelma ja kytkinlevy. Asiaa käsiteltiin tässä juuri hiljakkoin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11110
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Täälläkin ujeltaa, joskus satunnaisesti, enempi tai vähempi. Vesipumppuun se on paikallistettu ruiskuttamalla synteettistä vaseliinia akselin juureen. Ääni häviää joksikin aikaa. Vesipumppua veikkaan. Pitkällä pillillä laitan em. vaseliinia hiukan kytkimen painelaakeriin(kun ääntelee satunnaisesti) sekin hiljenee joksikin aikaa. Tod. näk. edessä minulla on sekä vesipumpun vaihto, että kytkinremontti. Vesipumpulla takana kai kaikki 350000 ja kytkimellä ne omat, vähän vajaat, 200000 km. Ostin nimittäin ko. auton n. 4v. sitten vaihdelaatikkovikaisena ja vaihdelaatikon korjauksen yhteydessä vaihdettiin kytkin uuteen turbon kytkimeen.(Suosittelen kaikkiin 900 16i:hin). Ei oikein ehdi tekemään remonttia, kun pitää olla koko ajan tien päällä. Hitto! renkaita saa olla vaihtamassa yhtenään ja penssiinä palaa pirusti. Päivittäiset ajomatkat liikkuvat 100km:n ja 400 km:n välillä(ja alla vanha romu). Minkähän merkin sitä uskaltaa seuraavaksi ottaa, kun SAAbista aika jättää kysyn vaan??