M: Saab 90 metallinpunainen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Hanki tuplikselle museoleima, se tuskin on iso juttu sen perusteella, mitä autosta olen kuullut ja kuvia nähnyt. Hanki sitten arkiajoon nooppa. Se vaihteiston keskittämättömyys on tavallista. Alapäässä on jousi poikki. Mulla on sama juttu.
# 419 Vesa Pohjalainen
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Hanki tuplikselle museoleima, se tuskin on iso juttu sen perusteella, mitä autosta olen kuullut ja kuvia nähnyt. Hanki sitten arkiajoon nooppa. Se vaihteiston keskittämättömyys on tavallista. Alapäässä on jousi poikki. Mulla on sama juttu.
No, tässä se yksi vaihtoehto. Onko tuon jousen asentaminen monen minuutin homma ja onnistuuko ihan kotikonstein?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jariha kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Hanki tuplikselle museoleima, se tuskin on iso juttu sen perusteella, mitä autosta olen kuullut ja kuvia nähnyt. Hanki sitten arkiajoon nooppa. Se vaihteiston keskittämättömyys on tavallista. Alapäässä on jousi poikki. Mulla on sama juttu.
No, tässä se yksi vaihtoehto. Onko tuon jousen asentaminen monen minuutin homma ja onnistuuko ihan kotikonstein?
En ole korjannut vielä, mutta Vornasen Pasin ohjeiden mukaan se on yksinkertainen juttu ja helposti kotikonstein tehtävissä. En ole vielä edes asiaa tutkinut, kun arpominen tuottaa kuitenkin hyvän tuloksen.

Pistä aika vähälukuisena esiintyvä 4d 99 -76 museoon ja ota nooppa arkikäyttöön. Kyllä sinä jostain museoautolle tallin keksit. Sitten vaan fiilistelet sen kanssa 30 päivää vuodessa. Ihastut sinäkin nooppaan niin, ette siitä malta luopua. Minä en raaskinut luopua satkustani tai noopastani edes cabben vuoksi, vaan päätin pitää molemmat ja odottaa aikaa parempaa cabben osalta :)

edit: Oli muuten melkoista Jaakobin painia. Isäukko olisi väkisin ostanut punaisen satkun ja yksi noopan merkityksen ja kunnon tunteva kerholainen on ilmoittaunut ostavansa sen pois koska vaan.....silti valitsin nuo, vaikka cabbe on kaukainen unelma ollut jo ties miten pitkään. Jokaisella meillä on hulluutemme :D
# 419 Vesa Pohjalainen
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tätä kaupataan minulle jälleen, mutta en ole vielä sanonut tahdon :roll:

http://www.nettiauto.com/770421

Viime syksynähän auto oli komea, mutta nyt en ole käynyt sitä kattomassa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Meillä oli lähes koko 90-luvun samanlainen ja samanvärinen, virallinen nimihän tuolle kauniille värille on Bordeauxinpunainen.

Meidän 90 oli mallivuotta 85, ja niin on tuokin, koska sivuvilkkuja ei ole, vaikka ilmoituksessa lukee 86. Ja näköjään tämäkin on rekisteröity Lounais-Suomessa, koska rekisteri on TXP, meillä oli ilmeisesti paria kuukautta vanhempi eli TXE.

90 oli tosi mukava ajaa ja huoleton ylläpitää, H-moottori yhdellä kaasarilla ja kärjettömällä sytytyksellä on kyllä hieno konstruktio yksinkertaisuudessaan ja toimintavarmuudessaan.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Re: M: Saab 90 metallinpunainen

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

millä varaosanumerolla 90 saabiin on saanut alunperin takaspoilerin itsellä on ainakin kahta mallia sedanin spoilereita. tuohon taltioituun yksilöön olisi mukava säästää spoileri jos noista jompi kumpi olisi noppaan tarkoitettu.

toista kapeaampaa mallia epäilisin sopivaksi minkä numero on 9225954.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

antti.hakamaa kirjoitti:toista kapeaampaa mallia epäilisin sopivaksi minkä numero on 9225954.
Numero täsmää ainakin ton mun 90 Airflow'n spoilerin kanssa.

terv. jt
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kiitos vastauksesta. täytyy laittaa tuo kapeampi jemmaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin