Voe helevata.... ei sit viiti ottaa tuolla 200€ talli-imurilla... :/ nykyään on keskuspölynimuri niin toi on tallissa... eh....Minuteman kirjoitti:Sylinterinseinämien ja mäntien välisen raon voi suojata vaikkapa vaseliinilla tasopinnan puhdistuksen ajaksi. Lopuksi likaiset rasvat pois rospuuttoimurilla*, samoin roskat vesitiloista jos ovat lasketut suurinpiirtein jäähdytysnesteestä kuiviksi.
(*= paremmasta käytöstä poistettu tavallinen imuri)
9000 kansiremontin kuvia?
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Miten lie tuohon toimisi tiivisteen ja maalinpoisto aine? Ainakin massa tiivistee lähtee loistavasti.
#3834
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Mikä pakosarjan pinnapultti kitti käy tonnariin? Siis noista 900sen motonet sarjoista?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Minä en kyllä näe Motonetin luettelossa kuin yhden sarjan, 25-1500. Siinä pitäisi olla kolme lyhyttä pinnapulttia, neljä pitkää, neljä holkkia, sekä mutterit ja aluslevyt kaikkiin, kannattaa tarkistaa tiskillä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Joo, kuinka nopeesti olette saaneet tavarat partsforsaabilta? Taitaa olla parempi tilata sieltä...
Jos tilaan sieltä tuon yläpään tiivistesatsin (genuine saab) niin onko teillä tietoa onko kansipahvi elring?
Mitäs kaikkea yläpääntiivistersarja yleensä sisältää?
Jos tilaan sieltä tuon yläpään tiivistesatsin (genuine saab) niin onko teillä tietoa onko kansipahvi elring?
Mitäs kaikkea yläpääntiivistersarja yleensä sisältää?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Anteeksi nosto, mutta jos joku voisi valaista ylempänä esitettyjä kymysyksiä... Kiitos.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Nonii, procarservice toimitti tarvittavat osat.
Tuttu autokorjaaja sanoi että lohkon pinnan voi putsata myös epäkeskohiomakoneella, sitten vaan puhaltaa paineilmalla metallipölyn pois...
Jotenkin haiskahti tuo.....
Tuttu autokorjaaja sanoi että lohkon pinnan voi putsata myös epäkeskohiomakoneella, sitten vaan puhaltaa paineilmalla metallipölyn pois...
Jotenkin haiskahti tuo.....

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Raaputa ne varovasti jollain lastalle tai kokeille sitä liiman/tiivisteen poistoainetta (tai jopa yhdistä edelliset)
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Tiivisteen jämät on kaikki poissa. Vesikanavien ympärillä hieman syöpymiä. Haittaavatko ne? Otin lohkoa tasaiseksi hiomapaperin ja imurin avulla.j0ne kirjoitti:Raaputa ne varovasti jollain lastalle tai kokeille sitä liiman/tiivisteen poistoainetta (tai jopa yhdistä edelliset)
Muuten, mitenpäin pakosarjan pinnapultit pitää laittaa? Lyhempi kierre kanteenpäin?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
kylhän ne taitaa olla pidempi kierre kanteen päin. Korjatkoon joku jos muistan väärin. Ja sit VAROVASTI niitten kiristys, ettei korkkaa kierteet kannesta! Ts. älä kiristä millään pitkällä jatkovarrella, vaan sopivan lyhyellä räikällä että säilyy tuntuma kireydestä.Lobo_Earthworm kirjoitti: Muuten, mitenpäin pakosarjan pinnapultit pitää laittaa? Lyhempi kierre kanteenpäin?


-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Katselin valokuvia ja sitten vertailin vanhoihin pultteihin jotka löysin laatikosta, lyhempi kierre oli niissa kanteen päin.saba2,1 kirjoitti:kylhän ne taitaa olla pidempi kierre kanteen päin. Korjatkoon joku jos muistan väärin. Ja sit VAROVASTI niitten kiristys, ettei korkkaa kierteet kannesta! Ts. älä kiristä millään pitkällä jatkovarrella, vaan sopivan lyhyellä räikällä että säilyy tuntuma kireydestä.Lobo_Earthworm kirjoitti: Muuten, mitenpäin pakosarjan pinnapultit pitää laittaa? Lyhempi kierre kanteenpäin?![]()
Jos olisin laittanut pidempi kierre kanteen, niin kierteet olisivat pohjanneet. Laitoin pinnapultit kireelle, ja sitten pakosarjan kiinni 25nm... Kaipa se kestää...
Kannen sain illalla paikoilleen ja kirittyä. Tänään alan taistelemaan jakoa kohdalleen..

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Jaahas, tuli tapeltua ketju ja ketjupyörät paikoilleen, mutta...
Vaikka laitoinkin olevinaan samoihin kohtiin kaikki merkit, miten ne oli irroitettaessa niin onko mun jako hieman pielessä?
Ohessa kuvia.
Jos jako mättää, miten voin tuon korjata.
Pako

Imu

Niitit

Kammen merkki

Vaikka laitoinkin olevinaan samoihin kohtiin kaikki merkit, miten ne oli irroitettaessa niin onko mun jako hieman pielessä?
Ohessa kuvia.
Jos jako mättää, miten voin tuon korjata.
Pako

Imu

Niitit

Kammen merkki

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
H.E.L.P!!! En uskalla kasata enempää ennenkä kokeneemmat (Mimmi, minuteman, jone yms mitä en muista) auttaavat.... 

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Onko mitenkään mahdollista saada noita, ainakin kahta ensimmäistä kuvaa näkymään isompina foorumilla?
Jostakin syystä tämä läppärinpaska tilttaa totaalisesti jos klikkaan noita imagesäkin kuvia sivuillensa ja isommiksi, yritin jo n. klo 22. Tämä saakin kohta saman kaksivaiheisen polvihoidon, saman mitä edellinen. (1. Otetaan tukeva kahden käden ote läppäristä. 2. Lyödään se polvea vasten pirstaleiksi.)
En siis erota noita keppien ja nokkapukkien ajoitusmerkkejä kuvista.
Mutta kuitenkin, jos kampiakselin ajoitusmerkki on kohdallaan, ja nokkapyörien viivat suoraan ylöspäin, n. 90 astetta kansitasoon nähden, pitäisi kaiken olla OK. Ja tottakai konetta tulee pyöritellä muutama kierros myötäpäivään ja tarkistaa ajoitus uudelleen sitä silmälläpitäen että kiristin kerää omansa pois ketjukoneistoon nähden toispuoleisesti ja saattaa vaikuttaa vielä siihen ajoitukseen mitä löysään ketjuun on tehty. Jos näin tekee niin kiristin uudestaan irti ja ketjulla hampaan hyppäys haluttuun suuntaan, 15 niittiähän siellä näytti olevan aivan oikein.
En tosiaan erota noista kuvista tarpeeksi, mutta hiemankin venyneellä ketjulla ja käytön myötä kuluneilla laahaimilla ei ole edes mahdollista saada noita nokkapukkien ja nokka-akseleiden merkkejä yhtä tai kahta millimetriä lähemmäksi optimia, tuskin edes uutena ovat olleet kovin täsmällisiä.
Vanhalla ketjulla sekä laahaimilla hieman jälkeen jääneet keppien merkit nokkapukkien merkkeihin nähden ovat vain hyväksyttävä.
Jos selkeämpiä/viisaampia vastauksia ei tule, tai joka tapauksessa, kannattaa käyttää "Etsi":ä, sieltä löytyy tarkempia selostuksia. Tästä kirjoittelustani ei tule nyt edes sitä kuuluisaa hevon vittua, tätä naputellessani saan odotella jokaisen lauseen kohdalla vähintään n. minuutin että se edes ilmestyy näkyviin tuohon kirjoituskenttään.
Jostakin syystä tämä läppärinpaska tilttaa totaalisesti jos klikkaan noita imagesäkin kuvia sivuillensa ja isommiksi, yritin jo n. klo 22. Tämä saakin kohta saman kaksivaiheisen polvihoidon, saman mitä edellinen. (1. Otetaan tukeva kahden käden ote läppäristä. 2. Lyödään se polvea vasten pirstaleiksi.)
En siis erota noita keppien ja nokkapukkien ajoitusmerkkejä kuvista.
Mutta kuitenkin, jos kampiakselin ajoitusmerkki on kohdallaan, ja nokkapyörien viivat suoraan ylöspäin, n. 90 astetta kansitasoon nähden, pitäisi kaiken olla OK. Ja tottakai konetta tulee pyöritellä muutama kierros myötäpäivään ja tarkistaa ajoitus uudelleen sitä silmälläpitäen että kiristin kerää omansa pois ketjukoneistoon nähden toispuoleisesti ja saattaa vaikuttaa vielä siihen ajoitukseen mitä löysään ketjuun on tehty. Jos näin tekee niin kiristin uudestaan irti ja ketjulla hampaan hyppäys haluttuun suuntaan, 15 niittiähän siellä näytti olevan aivan oikein.
En tosiaan erota noista kuvista tarpeeksi, mutta hiemankin venyneellä ketjulla ja käytön myötä kuluneilla laahaimilla ei ole edes mahdollista saada noita nokkapukkien ja nokka-akseleiden merkkejä yhtä tai kahta millimetriä lähemmäksi optimia, tuskin edes uutena ovat olleet kovin täsmällisiä.
Vanhalla ketjulla sekä laahaimilla hieman jälkeen jääneet keppien merkit nokkapukkien merkkeihin nähden ovat vain hyväksyttävä.
Jos selkeämpiä/viisaampia vastauksia ei tule, tai joka tapauksessa, kannattaa käyttää "Etsi":ä, sieltä löytyy tarkempia selostuksia. Tästä kirjoittelustani ei tule nyt edes sitä kuuluisaa hevon vittua, tätä naputellessani saan odotella jokaisen lauseen kohdalla vähintään n. minuutin että se edes ilmestyy näkyviin tuohon kirjoituskenttään.
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
http://img163.imageshack.us/i/imuz.jpg
http://img695.imageshack.us/i/pakog.jpg
En saanut tähän kuvia isompana, ei ainakaan ton hostin kans.
Uppasin kuitenkin pienemmät kuvat jos noi vaikka aukeis.
Edelliset oli päälle parimegaset..
http://img695.imageshack.us/i/pakog.jpg
En saanut tähän kuvia isompana, ei ainakaan ton hostin kans.
Uppasin kuitenkin pienemmät kuvat jos noi vaikka aukeis.
Edelliset oli päälle parimegaset..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000