Kiinakuulereista on kuulunut tornihuhuja, että vaikka laatu ja olemus vaikuttaakin päälisin puolin lähes asialliselta, ei niillä silti ole mitään tekemistä hyvin ja oikeasti toimivien kennojen kanssa. Miten lienee asian laita todellisuudessa, vai onko kyse tosiaan vain tornareista? Eipähän siitä kylän isoimmasta kiiltävästä kennosta todellisuudessa iloa ole, jos käytännön toiminta ei yllä edes vakion tasolle. Sama asia sen DP:n kanssa. Jos laatu on täyttä paskaa, niin hyvästä kannattaa kyllä edelleen maksaa vaikka sitten se 600€ koska huonosta ei kannata maksaa mitään. Jos taas kehitysmaan tuotteet ihan oikeasti ovat toimivia ja laatu kalliimpiin tuotteisiin vertailukelpoista, niin ajatus alkaa hyvin äkkiä tuntua houkuttelevalta.V.J.S kirjoitti:EDIT: toivottavasti alkaisi noista rosteriputkistojakin saamaan kohta kiinasta, niin tippuisi niidenkin hinnat noin neljäsosaan nykyisestä, kuten esim. IC-markkinoilla kävi. Nythän noita kiina-IC:itä saa motonetistäkin about 100ekeä / kappale
Putkistoa 9-5:seen?
Re: Putkistoa 9-5:seen?
#3418
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Eiköhän nuo kiinakennot ole todettu toimiviksi jo useasti. Vai käyttääkö joku tehokkaan saabin omistaja jotain muuta kuin kiinakuuleria?
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Onko se JT nyt niin paljon paskempaa tavaraa kun orkkis? Itellä 12 vuotias keskipönttö edelleen käyttökunnossa, samoin kuten oli orkkis DP 11 vuoden käytön jälkeen.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Kyllä se JT on paskempaa kun orkkis. Pohjolan oloissa 3" JT:n pöntöt ja itse putkisto on paikkapaikoin entistä 3-5v jälkeen, mutta orkkisella pärjää käytänössä 2-3 kertaa pidempään. Eikä "havainnot" perustu pelkästään yhteen autoon.KAPU2 kirjoitti:Onko se JT nyt niin paljon paskempaa tavaraa kun orkkis? Itellä 12 vuotias keskipönttö edelleen käyttökunnossa, samoin kuten oli orkkis DP 11 vuoden käytön jälkeen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Ehkäpä. Itellä myös vasta kertaalleen vaihdettu orkkistuutista takapönttö, muuten originellia.KAPU2 kirjoitti:Onko se JT nyt niin paljon paskempaa tavaraa kun orkkis? Itellä 12 vuotias keskipönttö edelleen käyttökunnossa, samoin kuten oli orkkis DP 11 vuoden käytön jälkeen.
#3272
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Mikähän tuota Streetgear:ia nykyisin oikein vaivaa?99 Saappi kirjoitti:Näkyyhän noita jo kiinasta saavan. Samoja putkia näyttäis olevan mitä Streetgear kauppaa. Ei kylläkään Streetgear vastaillu sähköposti kyselyihin. Siihen tyssäsi se kaupan teko.
Näppäsitkö kuvaa Turbomeck:in putkesta?99 Saappi kirjoitti: Turbomeck:stä homma toimi loistavasti vaikkei ruotsia osaa
sanaakaan. Välttävällä englannilla pärjäsi hienosti. Seuraavana päivänä oli putki jo matkalla Suomeen!
Mulla on tuo Streetgear:in putki ollut kiinni nyt pikkaisen reilu pari vuotta (n. 28tkm), kurat jos pyyhkii, niin uudelta näyttää vieläkin

Pari kertaa irroitettu/kiinnitetty remonttien yhteydessä, katsastuksissa ei ongelmia, että sikäli vaikuttaa olevan laatutavaraa nämä ~400 euron "kiinakäyrät".

Edit: Tänään viimeksi öljyä vaihtaessa tiirailin putken kuntoa, edelleen kiiltää hitsisaumat ja joustopätkäkin kuin sen oudon papin k*rpä

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Hep o/V.J.S kirjoitti:
Kyllä siinä on rosterirännillä metrihinta kohdillaan jos 600ekeä maksaa dp:n pitunen pätkä...Eiköhän noissa ole vaan katteet ns. kohdallaan.
Hariselta metrin pätkä rosteria 38eugenia, siinä vielä jälleenmyyjän katteet päälle.
http://www.hestec.fi/store/index.php?ma ... ts_id=3942
Kun on putkelle jigi olemassa, niin tommosen hitsaa käsipelillä puolessa tunnissa.
Ostan heti pari kipaletta Turbomeck/Streetgear -tyyppistä downpipeä 9-5 Saabin mitoilla. Ei tartte jynssätä kiiltäväksi edes.
Joku 3" 100/200cell katti, ei niilläkään niin väliä. Varulta 2 lambdan paikkaa ja peitemutterit. Rosteria nuokin roinat.
Laitetaan kunnon katteet myyjälle ja hitsarille, 200e kipaleelta eikö?
Priva tavoittaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Putki 200€ katista lisähinta 350€, yht. 550€. Toimitatko itse mittakuvat, metallisahan, putkelle jigin, jonkun uudehkon voimavirtahitsin ja tilat metallipajan pitämiseen? Ilman näitä hintaan (Ex-Works Paippinen) lisätään 25803€ (sis alv).Termos kirjoitti:Hep o/V.J.S kirjoitti:
Kyllä siinä on rosterirännillä metrihinta kohdillaan jos 600ekeä maksaa dp:n pitunen pätkä...Eiköhän noissa ole vaan katteet ns. kohdallaan.
Hariselta metrin pätkä rosteria 38eugenia, siinä vielä jälleenmyyjän katteet päälle.
http://www.hestec.fi/store/index.php?ma ... ts_id=3942
Kun on putkelle jigi olemassa, niin tommosen hitsaa käsipelillä puolessa tunnissa.
Ostan heti pari kipaletta Turbomeck/Streetgear -tyyppistä downpipeä 9-5 Saabin mitoilla. Ei tartte jynssätä kiiltäväksi edes.
Joku 3" 100/200cell katti, ei niilläkään niin väliä. Varulta 2 lambdan paikkaa ja peitemutterit. Rosteria nuokin roinat.
Laitetaan kunnon katteet myyjälle ja hitsarille, 200e kipaleelta eikö?
Priva tavoittaa.
Tarjous voimassa eiliselle.
Pointtini oli se, että joku tuommoinen pakoputkiin erikoistunut paja tekee tuommosen putken vaikka sillä käsipelillä oikeasti nopeasti ja materiaalit ei maksa juuri mitään. Sitten jos omaavat vielä jotain tämänlaista konekalustoa, niin työn osuus senkun pienenee:
http://img.directindustry.com/images_di ... 305790.jpg
Toki DP:n yhteydessä olevasta katalysaattorista tulee lisähintaa, se jäi "ensimmäisessä" postauksessa huomioimatta. Nekään ei muuten maksa enään 500€/kpl kuten vajaa 10 vuotta sitten, jolloin pikkuhiljaa alkoi tulla maahan noita n. 150€ yleismalleja

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Tänään tuli Turbomeckin Dp.oli justiinsa samannäköinen kuin tuo edellisen kuvan kiilloitettu putki.Ainut mitkä puuttui niin klemmarit.Varmaankin jo huomenna paikoilleen.Ja Bsr:n catback tuli tänään kans.Ihan hyvin kun eilen puolen päivän tienoilla sen tilasin.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Kuinka paljon tuli maksamaan tuon DP:n lähetys suomeen?99 Saappi kirjoitti:Tänään tuli Turbomeckin Dp.oli justiinsa samannäköinen kuin tuo edellisen kuvan kiilloitettu putki.Ainut mitkä puuttui niin klemmarit.Varmaankin jo huomenna paikoilleen.Ja Bsr:n catback tuli tänään kans.Ihan hyvin kun eilen puolen päivän tienoilla sen tilasin.
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Teetä setti missä vakio katti laipalla kiinni (katsastuksessa), ja muuten suora putki (ns. "testpipe") lapoilla kiinni.
Ko. setin hinta tehtynä luokkaa ~800 (KAT:ti maksaa ~200-250).
Ko. setin hinta tehtynä luokkaa ~800 (KAT:ti maksaa ~200-250).
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Kysyin sähköpostilla suoraan hintaa euroina. 470e sisältäen postikulut ja omasta
mielestäni melko nopean toimituksen. Aluksi vähän epäilin noita ulkomaan maksuja mutta ei siinä mitään ongelmaa ollut.
Todella asiallisen näköinen putki. Siistit hitsisaumat yms. Tänään olisi tarkoitus ängätä paikoilleen.
mielestäni melko nopean toimituksen. Aluksi vähän epäilin noita ulkomaan maksuja mutta ei siinä mitään ongelmaa ollut.
Todella asiallisen näköinen putki. Siistit hitsisaumat yms. Tänään olisi tarkoitus ängätä paikoilleen.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Tuli juuri äsken tilattua myös kyseisestä paikasta sama rööri. Jaksanut enää varttua speedpartsilta. Kauanko kesti toimitus Kotosuomeen?99 Saappi kirjoitti:Kysyin sähköpostilla suoraan hintaa euroina. 470e sisältäen postikulut ja omasta
mielestäni melko nopean toimituksen. Aluksi vähän epäilin noita ulkomaan maksuja mutta ei siinä mitään ongelmaa ollut.
Todella asiallisen näköinen putki. Siistit hitsisaumat yms. Tänään olisi tarkoitus ängätä paikoilleen.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Viime torstaina maksoin ja eilen hain postista. Doc-powerin catback tuli alle vuorokaudessa 500km matkan.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
Re: Putkistoa 9-5:seen?
Tuota luokkaa putkisto dp:ltä asti teetettynä maksaa, kokemusta on edellisestä autosta. Itse en jaksaisi edes säätää sen vakiokatin kanssa, kun mainitulla parilla satasella saa 3" katin, joka virtaa hyvin ja menee päästötestistä heittämällä läpi.SiipiSaapi kirjoitti:Teetä setti missä vakio katti laipalla kiinni (katsastuksessa), ja muuten suora putki (ns. "testpipe") lapoilla kiinni.
Ko. setin hinta tehtynä luokkaa ~800 (KAT:ti maksaa ~200-250).