Foorumin otsikot etusivulla
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Foorumin otsikot etusivulla
Ehdottaisin pientä käytännön parannusta: Eli Mallikohtaisen foorumin alla mallien järjestys voisi olla päin vastainen, siis uusimmat mallit ensin ja vanhat loppuun. Perustelu: Keskustelu paino näyttää aina olevan uusimmissa malleissa, esim. jo pitkään NG 9-5. Navigointi helpottuisi mikäli aktiivisimmat aiheet ovat sivun ylä-osassa -> ei tarvitsisi aina scrollata sivua alaspäin. Ei liene iso muutos työnä mutta helpottaa kaikkia foorumin käyttäjiä.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Mun mielestä toimii hyvin kun valitsee viestien näytön tyyppiin "laskeva" niin uusin viesti tulee ekana. Jos se nyt oli tätä kun tarkoitit?SportySedan kirjoitti:Ehdottaisin pientä käytännön parannusta: Eli Mallikohtaisen foorumin alla mallien järjestys voisi olla päin vastainen, siis uusimmat mallit ensin ja vanhat loppuun. Perustelu: Keskustelu paino näyttää aina olevan uusimmissa malleissa, esim. jo pitkään NG 9-5. Navigointi helpottuisi mikäli aktiivisimmat aiheet ovat sivun ylä-osassa -> ei tarvitsisi aina scrollata sivua alaspäin. Ei liene iso muutos työnä mutta helpottaa kaikkia foorumin käyttäjiä.
Ihan siinä ylhäällä etusivullahan on nämä Osiot:
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Näytä uudet viestit | Näytä omat viestit .
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Sikäli kun katsoo viestejä, niin eniten keskustellaan 90, 99, og900 palstalla. Tonnari kiitää imussa kakkosena.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Mallikohtaisiin osioihin olisi hyvä parannus muuttaa NG900 + kaikki 9-3:t saman osaston alle ja kaikki 9-5:t saman osaston alle.
Ilmeestä tulisi yksinkertaisempi ja ratkaisu olisi hyvä myös sitä silmällä pitäen, jos joskus vielä tulee markkinoille uusia malleja. Osioita kun ei voi loputtomasti aina lisätä, ja niitä on jo nykyiselläänkin aivan tolkuton määrä = etusivua joutuu scrollailemaan aivan liikaa ja ulkonäkö on hirveä.
Moinen muutos tosin edellyttäisi käyttäjiltä sen verran älyä, että viesteissä osattaisiin ilmoittaa tarpeen tullen vuosimalli. Tämä on varmati joillekin ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta muuten järjestely olisi kyllä parempi.
Ilmeestä tulisi yksinkertaisempi ja ratkaisu olisi hyvä myös sitä silmällä pitäen, jos joskus vielä tulee markkinoille uusia malleja. Osioita kun ei voi loputtomasti aina lisätä, ja niitä on jo nykyiselläänkin aivan tolkuton määrä = etusivua joutuu scrollailemaan aivan liikaa ja ulkonäkö on hirveä.
Moinen muutos tosin edellyttäisi käyttäjiltä sen verran älyä, että viesteissä osattaisiin ilmoittaa tarpeen tullen vuosimalli. Tämä on varmati joillekin ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta muuten järjestely olisi kyllä parempi.
#3418
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Auttaisikohan tekniikkaosioiden yläreunassa pysyvä kehotus isoilla kirjaimilla; "Etsi ennenkuin kysyt, ja kun kysyt kerro autosi malli sekä vuosimalli, kiitos."
Re: Foorumin otsikot etusivulla
J.N kirjoitti:Mallikohtaisiin osioihin olisi hyvä parannus muuttaa NG900 + kaikki 9-3:t saman osaston alle ja kaikki 9-5:t saman osaston alle.
#3418
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Mitä kohtaa seuraavasta lauseesta et ymmärrä?
Linkkisi eivät vähentäneet foorumin osioita vielä toisellakaan kerralla.
Voin tavuttaa lauseen ymmärtämisen helpottamiseksi, tai tarkentaa epäselviä / vaikeasti hahmotettavia kohtia.J.N kirjoitti:Mallikohtaisiin osioihin olisi hyvä parannus muuttaa NG900 + kaikki 9-3:t saman osaston alle ja kaikki 9-5:t saman osaston alle.
Linkkisi eivät vähentäneet foorumin osioita vielä toisellakaan kerralla.
#3418
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Minkä ihmeen takia osioita pitäisi vähentää? Selvyyttä ei tule ainakaan lisää, koska esim. NG900 ja NG9-3 ei löydy hirveän paljon yhteneväisyyksiä ja näin ollen itseä hyödyttävän tiedon löytyminen hankaloituisi entisestään. Toki tällöin voidaan aina kysellä samoja asioita uudestaan ja uudestaan ja unohtaa koko "Etsi"-painike.J.N kirjoitti:Mitä kohtaa seuraavasta lauseesta et ymmärrä?Voin tavuttaa lauseen ymmärtämisen helpottamiseksi, tai tarkentaa epäselviä / vaikeasti hahmotettavia kohtia.J.N kirjoitti:Mallikohtaisiin osioihin olisi hyvä parannus muuttaa NG900 + kaikki 9-3:t saman osaston alle ja kaikki 9-5:t saman osaston alle.
Linkkisi eivät vähentäneet foorumin osioita vielä toisellakaan kerralla.
Ja jos tarkoitus on vain vähentää osioita, niin miksei sitten niputettaisi kaikkia yhteen pakettiin tyyliin "Saab".
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Samoja asioita kysellään uudestaan ja uudestaan tällä hetkellä osioiden määrästä riippumatta. Tieto kyllä löytyy yhtälailla siitä yhdestä osiosta, kuin kahdestakin, eikä ole mitään rakettitiedettä. Jos osataan otsikoida oikein ja kertoa riittävät lähtötiedot (moderointi), ei aiheen kanssa ole mitään ongelmaa ääliömmälläkään yksilöillä. Näin se toimii monessa muussakin paikassa ja käytettävyys on paljon parempi.Azanovix kirjoitti:Selvyyttä ei tule ainakaan lisää, koska esim. NG900 ja NG9-3 ei löydy hirveän paljon yhteneväisyyksiä ja näin ollen itseä hyödyttävän tiedon löytyminen hankaloituisi entisestään. Toki tällöin voidaan aina kysellä samoja asioita uudestaan ja uudestaan ja unohtaa koko "Etsi"-painike.
Kehitystä ei ole lisätä loputtomasti uusia osioita, eikä sinun mielipiteesi aiheesta tee foorumista yhtään käytettävämpää kenellekkään, saati vähennä etusivun scrollauksen tarvetta.Mimmi kirjoitti:Jokainen foorumin kehitys on tapahtunut osioita lisäämällä, jolloin yleinen käytettävyys paranee.
#3418
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Eiköhän tässä ole kysymys suurimmaksi osaksi siitä ettei osata käyttää ETSI-toimintaa, ja jos olen rehellinen en ole siinä mikään haka minäkään, oikeastaan olen helvetin huono siinä. Otan esimerkin jos kirjoitan og900 jarrut, löytyy Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 Seuraava joka sisältää monta eri ketjua tai vitjaa jos niin halutaan sanoa.
Jos taas väsään kysymykseen vain jarrut niin vastaus on tämä: Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 231 Seuraava ja aivan älytön määrä erilaisia vitjoja ja joka vitjassa saattaa olla parikymmentä vastausta, se tekee monta luettavaksi se, eikö vain.
Jos taas kirjoitan kysymyksen 9-5 kiehauttaa missä vika? vastaus oli tämä: Tuloksia ei löytynyt, koska sanaa 9-5 ei ole yhdessäkään viestissä. Jos taas kirjoitan moottori kiehuu löytyy [ Haku löysi 8 tulosta ] ja näistä yksi koski 9-5:tosta, ja asiaa neste puhallin.
Kuinka helvetin tavalla varsinkaan uusi lukija voi löytää mitään muuten kuin sattumalta, tai olemalla Hannu Hanhi.
Jos taas väsään kysymykseen vain jarrut niin vastaus on tämä: Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 231 Seuraava ja aivan älytön määrä erilaisia vitjoja ja joka vitjassa saattaa olla parikymmentä vastausta, se tekee monta luettavaksi se, eikö vain.
Jos taas kirjoitan kysymyksen 9-5 kiehauttaa missä vika? vastaus oli tämä: Tuloksia ei löytynyt, koska sanaa 9-5 ei ole yhdessäkään viestissä. Jos taas kirjoitan moottori kiehuu löytyy [ Haku löysi 8 tulosta ] ja näistä yksi koski 9-5:tosta, ja asiaa neste puhallin.
Kuinka helvetin tavalla varsinkaan uusi lukija voi löytää mitään muuten kuin sattumalta, tai olemalla Hannu Hanhi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Ymmärrän toki kaikkia etusormestaan halvaantuneita tai muuten sen käytöstä uskonnollisista, seksuaalisista, rodullisista tai muista ihan ymmärrettävistä vakaumuksellisista syistä kieltäytyviä, mutta mikä siinä loppujen lopuksi varsin vähäisessä etusivun scrollauksessa on ongelmana?
Etenkin kun otetaan huomioon se mitalin toinen puoli että yhdistämällä saman otsikon alle samankaltaiset mallinimet, mutta täysin erilaiset autot, teknisten ongelmien "Etsi"- toiminta vaikeutuu kohtuuttomasti.
Ja kait sitä hiiren rullan scrollausnopeutta voi kuulemma jotenkin siitä omalta koneeltaan säätääkin. Vaikka TosiPonkala keksii siihenkin polkimet...
Etenkin kun otetaan huomioon se mitalin toinen puoli että yhdistämällä saman otsikon alle samankaltaiset mallinimet, mutta täysin erilaiset autot, teknisten ongelmien "Etsi"- toiminta vaikeutuu kohtuuttomasti.
Ja kait sitä hiiren rullan scrollausnopeutta voi kuulemma jotenkin siitä omalta koneeltaan säätääkin. Vaikka TosiPonkala keksii siihenkin polkimet...
Re: Foorumin otsikot etusivulla
core2 kirjoitti:Jos taas kirjoitan kysymyksen 9-5 kiehauttaa missä vika? vastaus oli tämä: Tuloksia ei löytynyt, koska sanaa 9-5 ei ole yhdessäkään viestissä. Jos taas kirjoitan moottori kiehuu löytyy [ Haku löysi 8 tulosta ] ja näistä yksi koski 9-5:tosta, ja asiaa neste puhallin.
Kuinka helvetin tavalla varsinkaan uusi lukija voi löytää mitään muuten kuin sattumalta, tai olemalla Hannu Hanhi.
Siitäpä juuri on kysymys että jos samaan kategoriaan laitettaisiin OG 9-5, ja NG 9-5, puhumattakaan yhdistelmästä NG-900-OG-9-3-NG-9-3/SS/SC/AeroX, niissä kiehutusongelmissa esimerkiksi tulisi tulokseksi jo entisestään bensa- sekä dieselvaihtoehtojen lisäksi monien täysin erilaisen moottorin omaavien, ja täysin erilaisten autojen auton kiehutusongelmia.
E: Edellämainittu kiehuminen siis vain esimerkkinä, Saabithan eivät kiehu. Kuskit vain.
"Etsi"- toiminnon parhaita puolia onkin juuri valikoivuus, sillä "Etsi"- valikosta voi valita juurikin sen automallin osion mistä tietoa ollaan hakemassa. Mallinimeä hakusanaan, esim. juuri 9-5 ei siis tarvita eikä "Etsi"- toiminto taida pelkkää paria numeroa tunteakaan.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Joo näin se munkin mielestä on, että annetaan olla tämä etusivu niinkuin se on.Minuteman kirjoitti:"Etsi"- toiminnon parhaita puolia onkin juuri valikoivuus, sillä "Etsi"- valikosta voi valita juurikin sen automallin osion mistä tietoa ollaan hakemassa. Mallinimeä hakusanaan, esim. juuri 9-5 ei siis tarvita eikä "Etsi"- toiminto taida pelkkää paria numeroa tunteakaan.
Ja jos jollain voisi helpottaa etsintää on ehkä tämä, että jo etusiulta jos laittaa etsi'ntään vaikka jonkin näistä "90, 99, OG900" niin etsintä käytäisiin vain siitä osiosta jonka ketjuissa näistä malleista keskustellaan.
Eikä etsintää suoritettaisi muualta kuin juuri tästä kategoriasta.
Ei siis lainkaan esimerkiksi tästä kategoriasta "Konseptit ja tulevat mallit"
vaikka siellä muuallakin esiintyisi se/ne haettava(t) sana(t).
Tiedän, että tämmöisessä on koodaajille melkein mahdoton työ, mutta ei ihan mahdoton.
Ps. Mulla Saab keitti ja kiehu kerran kun en tollo seuraillut mittareita yhtään. Mutta se on jo ulkopuolella rangaistus aikarajan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Juuri noinhan asioita pystyy nytkin hakemaan. Etsimessä voit ihan hyvin valita erilaisia hakuehtoja; voit esim. hakea hakusanan lisäksi nimimerkin perusteella tai jo(i)stain etusivun pääkategoriasta. Lisäksi jokerimerkin (*) käyttäminen on enemmän kuin suotavaa, koska suomen kielessä sanat taipuvat niin monella tapaa.core2 kirjoitti:Joo näin se munkin mielestä on, että annetaan olla tämä etusivu niinkuin se on.Minuteman kirjoitti:"Etsi"- toiminnon parhaita puolia onkin juuri valikoivuus, sillä "Etsi"- valikosta voi valita juurikin sen automallin osion mistä tietoa ollaan hakemassa. Mallinimeä hakusanaan, esim. juuri 9-5 ei siis tarvita eikä "Etsi"- toiminto taida pelkkää paria numeroa tunteakaan.
Ja jos jollain voisi helpottaa etsintää on ehkä tämä, että jo etusiulta jos laittaa etsi'ntään vaikka jonkin näistä "90, 99, OG900" niin etsintä käytäisiin vain siitä osiosta jonka ketjuissa näistä malleista keskustellaan.
Eikä etsintää suoritettaisi muualta kuin juuri tästä kategoriasta.
Ei siis lainkaan esimerkiksi tästä kategoriasta "Konseptit ja tulevat mallit"
vaikka siellä muuallakin esiintyisi se/ne haettava(t) sana(t).
Tiedän, että tämmöisessä on koodaajille melkein mahdoton työ, mutta ei ihan mahdoton.
Ps. Mulla Saab keitti ja kiehu kerran kun en tollo seuraillut mittareita yhtään. Mutta se on jo ulkopuolella rangaistus aikarajan.
Vai ymmärsinkö core2:n pointin nyt jotenkin väärin?
Oma mielipiteeni etusivusta:
Pidetään sellaisena kuin on. Järjestystä on turha ruveta muuttamaan, kun se ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään. Uusien mallien tullessa vain lisää kategorioita; turha lähteä säästämään tilassa. Toisaalta jos osioita pitää yhteen niputtaa, niin kaikki sitten yhden alle.
Re: Foorumin otsikot etusivulla
Hmmh et, jäi vain hiukan pois siitä pointistani esim. jos etsit og 900 tai 99 jarrut niin saat vastauksia ketjuista kuten:Azanovix kirjoitti:
Juuri noinhan asioita pystyy nytkin hakemaan. Etsimessä voit ihan hyvin valita erilaisia hakuehtoja; voit esim. hakea hakusanan lisäksi nimimerkin perusteella tai jo(i)stain etusivun pääkategoriasta. Lisäksi jokerimerkin (*) käyttäminen on enemmän kuin suotavaa, koska suomen kielessä sanat taipuvat niin monella tapaa.
Vai ymmärsinkö core2:n pointin nyt jotenkin väärin?
-OG 9-3 & NG 900
-Myydään Saabit
-90, 99, OG900
-Off topic
-Projektit
Niitä on enemmänkin, mutta eiköhän nuo riitä, mä tarkoitin jos nämä haut pystyisi rajoittamaan vaan niihin ketjuihin kuten tähän: -90, 99, OG900, vaikka haku tehtäisiinkin väärin: (tein haun piruttani näin * 99 jarrut, tää oli demo!) Ja nuo ketjut tulivat esiin sen takia koska jarrut sana ohjasi haun ja 90, 99, OG900 vain sen takia koska sielläkin luki monessa paikassa jarru/t samaten kuten vitjassa projektit.
Asia ei paljoa muutu jos jatkaa hakua seuraavasta: Etsi näistä tuloksista:
Siksi mainitsin edellisessä viestissäni siitä muutoksesta ja sen olevan kova paikka koodaajille, mutta ei totaalisti mahdoton, vaan helvetisti aikaa vievä.
Mutta kuinka hyvään niin tää on vaikeaa tuoreille lukijoille tehdä haku ja vielä vaikeampaa on heille haku nimimerki lisättynä.
Näin minunkin mielestäni ei nämä uudet vitjat ja aiheet niin älyttömästi loppujen lopuksi sitä tilaa vaadi.Azanovix kirjoitti: Oma mielipiteeni etusivusta:
Pidetään sellaisena kuin on. Järjestystä on turha ruveta muuttamaan, kun se ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään. Uusien mallien tullessa vain lisää kategorioita; turha lähteä säästämään tilassa. Toisaalta jos osioita pitää yhteen niputtaa, niin kaikki sitten yhden alle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.