Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Mitä vaihtoehtoja ja minkä hintaisia olisi tonnarin kytkimeksi?
215mm on todettu jo turhaksi vehkeeksi ja orggis 240mm kanssa on ongelmia.
Specit tuntuu liian arvokkailta tähän laitokseen...
Eli 240mm vauhtipyörään sopivia vaihtoehtoja joiden väännönkesto tulisi olla yli 500nm ja hinta kohtuullinen.
215mm on todettu jo turhaksi vehkeeksi ja orggis 240mm kanssa on ongelmia.
Specit tuntuu liian arvokkailta tähän laitokseen...
Eli 240mm vauhtipyörään sopivia vaihtoehtoja joiden väännönkesto tulisi olla yli 500nm ja hinta kohtuullinen.
9-5
ex. og900, ng900, 9000
ex. og900, ng900, 9000
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Ai ? Mitä ongelmia orkkis 240mm levyn kanssa ?
Oma ehdotus olisi ollut orkkis 240mm levy ja se seuraksi Sachs Racing asetelma.
Oma ehdotus olisi ollut orkkis 240mm levy ja se seuraksi Sachs Racing asetelma.
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Ongelmana on lipsuminen 3 vaihteella.
Matalapaine version 215mm luisti jo niinpaljon ettei voinut ajaa.
Keväällä vaihdoin 240mm kykkä+vp, eikä sekään pitkään pitänyt.
On tietenkin mahdollista että asennuksessa on joku mennyt pieleen,
mutta kytkin irrottaa hyvin ja poljin tuntuu normaalilta.
Luistoon yläkierroksilla ei kait pitäisi vaikuttaa muu kuin asetelman jäykkyys ja lyvyn laatu?
Ilmeisesti pelkkä levyn vaihto sintteriin ei enää auta, jos ei tuu jäykempää asetelmaa.
Mutta minkälaisella paketilla saisi riittävästi pitoa?
Ehdotukset asetelman ja levyn merkkistä ja mallista helpottaisi.
Matalapaine version 215mm luisti jo niinpaljon ettei voinut ajaa.
Keväällä vaihdoin 240mm kykkä+vp, eikä sekään pitkään pitänyt.
On tietenkin mahdollista että asennuksessa on joku mennyt pieleen,
mutta kytkin irrottaa hyvin ja poljin tuntuu normaalilta.
Luistoon yläkierroksilla ei kait pitäisi vaikuttaa muu kuin asetelman jäykkyys ja lyvyn laatu?
Ilmeisesti pelkkä levyn vaihto sintteriin ei enää auta, jos ei tuu jäykempää asetelmaa.
Mutta minkälaisella paketilla saisi riittävästi pitoa?
Ehdotukset asetelman ja levyn merkkistä ja mallista helpottaisi.
9-5
ex. og900, ng900, 9000
ex. og900, ng900, 9000
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Kannattaa katsoa jos mahdollista, että onko itse vauhtipyörän kytkinlevyyn vastaava kontaktipinta edellisissä luistoissa palanut, "lasittunut". Jos sinistä tai mustaa (hiiltä) on näkyvissä niin edessä on vauhtipyörän irroitus sekä tarvittavien pintojen puhdistus koneistamalla, vasta tervettä terästä vastaan on kytkimen massalevyilläkin edes mahdollisuuksia toimia oikein.
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Tässähän oli tuohon sopiva Sacshin RE sivusto http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... /index.htm
Edit: ja tässä racestuffin luetteloa http://www.racestuff.se/koppling/saab/9000-c-181-1.aspx
Edit: ja tässä racestuffin luetteloa http://www.racestuff.se/koppling/saab/9000-c-181-1.aspx
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Onko www.moposport.fi myymissä sintteri levyissä Saab sopivaa?
4 lapaisella jousittamattomalla sintterilevyllä ja orggis asetelmalla näyttäisi pääsevän 550nm.
Kuinka nopeasti alkuperäisen asetelman jouset väsähtää?
Eli onko järkeä kokeilla vanhalla asetelmalla ja sintterilevyllä?
4 lapaisella jousittamattomalla sintterilevyllä ja orggis asetelmalla näyttäisi pääsevän 550nm.
Kuinka nopeasti alkuperäisen asetelman jouset väsähtää?
Eli onko järkeä kokeilla vanhalla asetelmalla ja sintterilevyllä?
9-5
ex. og900, ng900, 9000
ex. og900, ng900, 9000
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Meinaatteko ettei kannata ostaa vakio 215 kytkinpakettia, itellä steg2 ja 3"putkisto. Nyt meinaan luistaa kytkin jo niin pahasti että rupee olemaan aika taiteilemista tuo ajaminen.?!?!?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Riippuu miten määrittelee kannattavan. Fakta on ettei se pikkukytkin pitkään kestä yli ykkösstagea, ja varsinkin jos ahtopaineen säätö takkuilee ja ampuu toisinaan vääntöpiikkejä niin piankos ne pinnat siitä lasittuu.
Sitten noissa vanhemmissa lpt tonnareissa on vielä riesana vauhtipyörä johon ei mahdu isompaa kytkinlevyä ilman lisäoperaatioita.
Sitten noissa vanhemmissa lpt tonnareissa on vielä riesana vauhtipyörä johon ei mahdu isompaa kytkinlevyä ilman lisäoperaatioita.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
.:miksu:. kirjoitti:Mitä vaihtoehtoja ja minkä hintaisia olisi tonnarin kytkimeksi?
215mm on todettu jo turhaksi vehkeeksi ja orggis 240mm kanssa on ongelmia.
Specit tuntuu liian arvokkailta tähän laitokseen...
Eli 240mm vauhtipyörään sopivia vaihtoehtoja joiden väännönkesto tulisi olla yli 500nm ja hinta kohtuullinen.
Orkkislevy ja sachs race engineering -740 asetelma. Eikä varmasti luista. Poljin on vähän raskaampi kun vakioasetelmalla mutta muuten kuin vakio. Kestää vääntöö todistetusti sinne 600--700Nm nurkille. Kohtuullisesta hinnasta en tiedä, noin 450e tuo taitaa maksaa. Tollasella setillä on kuitenkin todistetusti ajettu yli 100tkm ja kurmootusta on annettu isän kädestä..(lootat ja koneet porsinu ympäriltä mutta kytkin vaan porskuttaa)
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Kolmelapaisella sintterillä ja itse jäykistetyllä asetelmalla9000cse kirjoitti:Meinaatteko ettei kannata ostaa vakio 215 kytkinpakettia, itellä steg2 ja 3"putkisto. Nyt meinaan luistaa kytkin jo niin pahasti että rupee olemaan aika taiteilemista tuo ajaminen.?!?!?
on isotpojjaat saanut pitoja saabin pikkukytkimeen tehokaassa autossa.
Mutta vaatii sitä pellepelotonta testailemaan miten asetelman jäykistyksen saa onnistumaan. Niin ja ei siitä arkiajoon toimivaa ratkaisua näin tule.
Mun mielestä ei kannata haaskata euroakaan pikkukykkään ellet poista stagetuksia kokonaan.
9-5
ex. og900, ng900, 9000
ex. og900, ng900, 9000
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Käykö -92 2.3 vauhtipyörä meikäläisen mosseen? Nyt ois halvalla semmoonen. Ja kai se on 240mm.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Taitaa puuttua se ohjaintapin reikä. Muuten en mee varmaks sanomaan. Ihan suoraan ei siis mene.9000cse kirjoitti:Käykö -92 2.3 vauhtipyörä meikäläisen mosseen? Nyt ois halvalla semmoonen. Ja kai se on 240mm.
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
kai sen siihen poraamalla saa. onkos uudemmissa pyörissä sitten tuo reikä?JouniCSE kirjoitti:Taitaa puuttua se ohjaintapin reikä. Muuten en mee varmaks sanomaan. Ihan suoraan ei siis mene.9000cse kirjoitti:Käykö -92 2.3 vauhtipyörä meikäläisen mosseen? Nyt ois halvalla semmoonen. Ja kai se on 240mm.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Jaa . Miks mulla sitten alkanu luistaa? Ja väännötkin pyörii enemmän 600 hujakoilla kuin 700.JouniCSE kirjoitti:Orkkislevy ja sachs race engineering -740 asetelma. Eikä varmasti luista. Kestää vääntöö todistetusti sinne 600--700Nm nurkille..:miksu:. kirjoitti:Eli 240mm vauhtipyörään sopivia vaihtoehtoja joiden väännönkesto tulisi olla yli 500nm.
Tarkemmin alko ku laitoin ekan kerran v-poweria tankillisen. Tiedä sitten rauhottuuko taas 98:lla. Mutta kolmen ja neljän tonnin väliin tullu kolmosella ja nelosella luistoa. Ja viimepäivinä olin tunnistavinani myös kakkosella. Miten voi olla mahollista?
Re: Tonnarin kytkin (vm.96) ?
Oot luistatellu levyn paskakssaapasi kirjoitti:Jaa . Miks mulla sitten alkanu luistaa? Ja väännötkin pyörii enemmän 600 hujakoilla kuin 700.JouniCSE kirjoitti:Orkkislevy ja sachs race engineering -740 asetelma. Eikä varmasti luista. Kestää vääntöö todistetusti sinne 600--700Nm nurkille..:miksu:. kirjoitti:Eli 240mm vauhtipyörään sopivia vaihtoehtoja joiden väännönkesto tulisi olla yli 500nm.
Tarkemmin alko ku laitoin ekan kerran v-poweria tankillisen. Tiedä sitten rauhottuuko taas 98:lla. Mutta kolmen ja neljän tonnin väliin tullu kolmosella ja nelosella luistoa. Ja viimepäivinä olin tunnistavinani myös kakkosella. Miten voi olla mahollista?