T8-84 työntää paikat täyteen bensaa!
T8-84 työntää paikat täyteen bensaa!
Eli auto käydessään työntää imusarjankin täyteen bensaa,kunnes sammuu.Meinasin nyt ainakin ekana vaihtaa määräjakajan ensi viikonloppuna.Eikös paluu lähtö kuitenkin ollut määräjakajan sisällä?Mistäs muualta käyn vikaa etsimään jollei määräjakajan vaihto auta?Onkos tää tuttu juttu foorumilaisille?Asiaa mutkistaa vielä se että autoon on vaihdettu runkomoottori korjaamolla.Onko edes teoriassa mahdollista pistää joitakin letkuja/johtoja väärinpäin siten että rupeisi tekemään noin?
Re: T8-84 työntää paikat täyteen bensaa!
Tarkasta kylmäkäynnistyssuuttimen toiminta. Voi olla rikki tai johdotukset väärin. Esim. ohjauspaineen säätimen johto ja suuttimen johto ristissä. Muistaakseni niille menee vieläpä saman väriset johdot.tomaatti kirjoitti:Eli auto käydessään työntää imusarjankin täyteen bensaa,kunnes sammuu.Meinasin nyt ainakin ekana vaihtaa määräjakajan ensi viikonloppuna.Eikös paluu lähtö kuitenkin ollut määräjakajan sisällä?Mistäs muualta käyn vikaa etsimään jollei määräjakajan vaihto auta?Onkos tää tuttu juttu foorumilaisille?Asiaa mutkistaa vielä se että autoon on vaihdettu runkomoottori korjaamolla.Onko edes teoriassa mahdollista pistää joitakin letkuja/johtoja väärinpäin siten että rupeisi tekemään noin?
Ota ekana johto irti ja kokeile.
900C -86
84-mallisessa on näin http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/K-jet_osat.jpgtomaatti kirjoitti:Sattusko keneltäkään löytymään kuvaa konehuoneesta josta näkisi osat ja niiden paikat?
Johtovärit ei taida silti olla samat kylmäkäynnistyssuuttimella ja ohjauspaineventtiilillä: http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/ruisku99.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00