Talvirengas han(r)kintaa
Talvirengas han(r)kintaa
Syksy alkaa oleman aika pitkällä ja nuo neljä talvea (melkein kesääkin) plavelleet Bridgestonen blizzak kitkarenkaat alkaa olemaan aika lailla loppuun ajettuna ja tyytyväisenä käytttäjänä olen kyllä ensisijaisesti miettinyt vastaavien laittoa alle mutta koska tässä neljässä vuodessa kitkarengasrintamallakin tapahtuu muutoksia niin hintojenkin kuin laadunkin suhteen niin täytynee tuo koko rengasvalinta pisttäää uudelleen harkintaan..Nykuiset renkaat 215/45/17 on olleet asennettuna aeron vanteille ja ne on olleet käytökseltään/polttoaineenkulutukseltaan ja mikä parasta niin eivät ole olleet kovin kulumisherkät eli niillä on voinut ajaa pitkään..Harkinnassa olisikin juuri tämä sama rengaskoko joko 215/225
levyisinä joissa ainut suurempi haitta talvikäytössä on juuri tämä lumen ja jään tiivistyminen vanteisiiin joka tekee ajosta herkästi ravistavan..
mutta jos saisi vähän suosituksia ja käyttökokomuksia muistakin merkeistä nuo lehtien testaukset yleensä koskee vain uusia renkaita jotka ei paljoa kerrro millaisia ne on pidemmässä käytössä..
levyisinä joissa ainut suurempi haitta talvikäytössä on juuri tämä lumen ja jään tiivistyminen vanteisiiin joka tekee ajosta herkästi ravistavan..
mutta jos saisi vähän suosituksia ja käyttökokomuksia muistakin merkeistä nuo lehtien testaukset yleensä koskee vain uusia renkaita jotka ei paljoa kerrro millaisia ne on pidemmässä käytössä..
9-3Aero-01
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Hei!
Minä ajoin edellisellä 9-3 TidS:ni 89000 km vajaassa kahdessa vuodessa. Talvella alla oli Continentalin kitkat. Ekalle sarjalla tuli matkaa Kuusamon ja Gibraltarin välillä eripaikoissa seikkailtua 42000 km. Toinen sarja meni sitten vaihdon mukana vielä eteenpäin.
Tuon rengastyypin voi todeta toimineen, liiottelematta ilmaistuna, erinomaisesti. Mielestäni renkaan ominaisuudet toimivat tosi hyvin 9-3 ominaisuuksilla. Renkaan kulutuskestävyys oli ainakin minun ajotavalla erinomainen.
Saman rengastuksen laitan melko varmasti tulevaksi talveksi tuohon uuteen "Pikkumustaankin"
Terveisin Risto Suikkari
Minä ajoin edellisellä 9-3 TidS:ni 89000 km vajaassa kahdessa vuodessa. Talvella alla oli Continentalin kitkat. Ekalle sarjalla tuli matkaa Kuusamon ja Gibraltarin välillä eripaikoissa seikkailtua 42000 km. Toinen sarja meni sitten vaihdon mukana vielä eteenpäin.
Tuon rengastyypin voi todeta toimineen, liiottelematta ilmaistuna, erinomaisesti. Mielestäni renkaan ominaisuudet toimivat tosi hyvin 9-3 ominaisuuksilla. Renkaan kulutuskestävyys oli ainakin minun ajotavalla erinomainen.
Saman rengastuksen laitan melko varmasti tulevaksi talveksi tuohon uuteen "Pikkumustaankin"
Terveisin Risto Suikkari
Viimeksi muokannut ristos, Su Syys 19, 2010 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Komppaan, 9-3:n mukaan tuli ostettua Contin CVC5 -kitkat 205/55/16 -koossa ja vaikken viime talvena ehtinytkään ajamaan niillä kuin 14tkm, ei tuona aikana ollut pienintäkään valittamista, vaan koko matkan tuntui siltä, että ovat parhaat talvirenkaat, joilla olen ikinä ajanut.ristos kirjoitti:Minä ajoin edellisellä 9-3 TidS:ni 89000 km vajaassa kahdessa vuodessa. Talvella alla oli Continentalin kitkat. Ekalle sarjalla tuli matkaa Kuusamon ja Gibraltarin välillä eripaikoissa seikkailtua 42000 km. Toinen sarja meni sitten vaihdon mukana vielä eteenpäin.
Tuon rengastyypin voi todeta toimineen, liiottelematta ilmaistuna, erinomaisesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Talvirengas han(r)kintaa
aero kirjoitti:Komppaan, 9-3:n mukaan tuli ostettua Contin CVC5 -kitkat 205/55/16 -koossa ja vaikken viime talvena ehtinytkään ajamaan niillä kuin 14tkm, ei tuona aikana ollut pienintäkään valittamista, vaan koko matkan tuntui siltä, että ovat parhaat talvirenkaat, joilla olen ikinä ajanut.ristos kirjoitti:Minä ajoin edellisellä 9-3 TidS:ni 89000 km vajaassa kahdessa vuodessa. Talvella alla oli Continentalin kitkat. Ekalle sarjalla tuli matkaa Kuusamon ja Gibraltarin välillä eripaikoissa seikkailtua 42000 km. Toinen sarja meni sitten vaihdon mukana vielä eteenpäin.
Tuon rengastyypin voi todeta toimineen, liiottelematta ilmaistuna, erinomaisesti.
Sä et sitten ole ajellut nokian nastarenkailla
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Sä et ole ajanut hyvillä kitkoilla ja omaat väärän ennakkoasenteen tämän asian suhteen.
#3418
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Olen.kalle37 kirjoitti:Sä et sitten ole ajellut nokian nastarenkailla
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Talvirengas han(r)kintaa
aero kirjoitti:Olen.kalle37 kirjoitti:Sä et sitten ole ajellut nokian nastarenkailla
Selvä homma
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Minä olen aloittanut kitkoilla ajamisen talvella 1971, Michelin tuotti ekoja kitkoja takselle kokeiltavaksi. Meille tuli kotiin 123 tyypin Mersuun , noita renkaita kokeiluun.
Olen tietysti vuosien varrella ajellut páljon erilaisia renkaita. Kyllä tää nykyisten kitkojen ja omien ajotarpeiden kohtaaminen on tehnyt minusta entistä suuremman kitkojen kannattajan.
Noissa vanhoissa OG-tuboissa käytän Misukan kitkoja ja näissä uusissa olen kyllä Contin miehiä.
Terveisin Risto Suikkari
Olen tietysti vuosien varrella ajellut páljon erilaisia renkaita. Kyllä tää nykyisten kitkojen ja omien ajotarpeiden kohtaaminen on tehnyt minusta entistä suuremman kitkojen kannattajan.
Noissa vanhoissa OG-tuboissa käytän Misukan kitkoja ja näissä uusissa olen kyllä Contin miehiä.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Talvirengas han(r)kintaa
tnt: Jos sinulla oli Bridgestone Blizzak WS-50 kitkat niin ne oli kyllä aika surkeat ajo-ominaisuuksiltaan. Sensijaan nykyinen Blizzak Nordic tuntuu ainakin femman alla toimivan hyvin 225/45-17 kokoisena. Tukeva, hyvä pito enkä sohjopidon suhteen huomannut mitään eroa 205/55-16 Michelin X-Ice kitkoihin jotka meidän toisessa femmassa on.
Tosin paino rauhoittaa kummasti kun harraste-scirocco (900kg) luisteli sinnetänne 175/65-14 sirkkelinterä-michelineillä ja femma tuli perässä em. Blizzakeilla kuin juna
Tosin paino rauhoittaa kummasti kun harraste-scirocco (900kg) luisteli sinnetänne 175/65-14 sirkkelinterä-michelineillä ja femma tuli perässä em. Blizzakeilla kuin juna
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Mitä kohtaa en ymmärrä? w123 tuli mallivuodelle 76.ristos kirjoitti:Minä olen aloittanut kitkoilla ajamisen talvella 1971, Michelin tuotti ekoja kitkoja takselle kokeiltavaksi. Meille tuli kotiin 123 tyypin Mersuun , noita renkaita kokeiluun.
Terveisin Risto Suikkari
Mutta asiaan, michelinin kitkat, uusinta mallia, piti viime talvena paremmin joka kelillä kuin hankookin vanhat nastat, joissa oli kyllä pintaa ja lähes kaikki nastat. Aikaisempaa kokemusta kitkoista ei paljoa, mutta noilla jatketaan kokeilua.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Talvirengas han(r)kintaa
J.N kirjoitti:Sä et ole ajanut hyvillä kitkoilla ja omaat väärän ennakkoasenteen tämän asian suhteen.
Molemmat väitteet saattavat pitää paikkaansa , mutta siitä huolimatta olen nasta mies
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Täällä kanssa vannotaan "oikeiden" kitkojen nimeen. En enää osta tänne etelään nastoja. Hyviä kokemuksia mm. Nokian Q:sta, Contin jokucontact 2:sta ja Gislavedin nordfrost kitkoista. Gisukat taitaa tällä hetkellä olla talvirenkaina.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Itte taas en osta tänne pohjoisemmaks kitkoja. Keskustassa mennään hyvin usein ihan kiillotetulla jäällä ja en halua luistella siellä ilman nastoja.tturku kirjoitti:Täällä kanssa vannotaan "oikeiden" kitkojen nimeen. En enää osta tänne etelään nastoja. Hyviä kokemuksia mm. Nokian Q:sta, Contin jokucontact 2:sta ja Gislavedin nordfrost kitkoista. Gisukat taitaa tällä hetkellä olla talvirenkaina.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Rouva ei suostu kitkoilla ajamaan, oli kai jossain firman autossa olleet jotku kitkat ja ei tykänny. Itse voisin kokeillakin, mutta kun käytetään noita autoja aina ristiin (useimmiten siksi kun toinen on porsineena tms ) niin "pitää" olla molemmissa nastat. Muutenkin Kartanon mäki osaa olla aika haastava jäisenä (ja huoltoyhtiön laiskuuden tietäen lähes aina hiekkoittamaton), jolloin nastakumien jääpito nyt vaan takaa kitkoja varmemman pääsyn ihan pihaan asti
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Talvirengas han(r)kintaa
Missään pohjoisessa asu Kitkojen hyvät puolet korostuu sitten kun ajetaan ihan oikeasti pohjoisessa missä teitä ei suolata.muppelo kirjoitti:Itte taas en osta tänne pohjoisemmaks kitkoja. Keskustassa mennään hyvin usein ihan kiillotetulla jäällä ja en halua luistella siellä ilman nastoja.
Nastarenkaita tuntuu eniten tarvitsevan kaupungissa erityisesti jos pinnoitemateriaaliksi on valittu takuuliukas mukulakivi kuten täällä Oulussa Nykyiset talvirenkaat (sekä nasta että kitka) vain tuntuvat kestävät max. 3 talvea 15tkm/talvikausi ajolla kunnes pito katoaa vaikka kulutuspintaa olisi jäljellä ties kuinka paljon.
Samoin aika rohkea saa olla jos kiinankitkoilla meinaa ajella. Yksien vanteiden päällä jotka ostin oli upouudet Nankangin kitkat tottakai V-nopeusluokkaiset. Lamellia oli niin harvassa ja "kumi" kovempaa kuin H-nopeusluokkaisessa kesärenkaassa niin jääpito saattaisi olla vähän hakusessa moisilla "talvirenkailla"
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.