9-5T kirjoitti:Passi kirjoitti:Eli pelkällä ketjun vaihdolla kiristyi melkoisesti. Niissä ketjuissa on ollut paskoja yksilöitä 2000-luvun taitteen tuntumassa ja ovat aivan finaalissa ~100tkm kohdalla. Toki siellä kuluu rattaat myös, mutta ylärattaissa en huomannut mitään kulumaa, joten riski oli enään alarattaan kanssa, jonka kanssa siis elän.
Ehkä laahaimet kuluu eniten ja pahin on tasapainoakselien helyt eli pelkkä jakoketjun vaihto on minusta pahimmalle vihamiehelle myytävän auton tekohengitystä.
Kova on kielteinen propaganda kun wississäkin ohjeet tähän. Eikö tämä siis ole näin ollen VIRALLINEN korjaus? Korjaamot eivät halua antaa tälle työlle riskin takia pidempää takuuta kuin korjaamotakuu (3kk). Tämän vuoksi mm. Länsiauto ei halunnut tehdä pelkkää ketjun vaihtoa. Mikäs siinä, parempi bisneshän se on muuten toimiva moottori purkaa puoliksi.
Laskin 1+1 ja päädyin tähän vaihtoehtoon. Kun otin kaiken propagandan pois ja tutkin asiaa faktojen perusteella, en nähnyt syytä ottaa pientä riskiä alarattaan kanssa. En kyllä mielestäni ole itseni pahin vihamies tämänkään jälkeen.
Jos ketju kuluu kiihdytetysti niin aivan sama minulle, jos joudun 80tkm päästä, 200tkm:ssä kenties 15V autoon, taas vaihtohommiin niin miettii sitten vaihtaako vanhaan paskaan taas pelkän ketjun
edit: ja kaikki korjaamot sanoi että ei ole ollut tasapainosysteemin osissa ongelmia, jakoketju se on ollut murheenkryyni. Näin siis T7 koneissa, muihin en ota kantaa enkä yleistele.