Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Mites ku saabissaha on tuossa mallissa se vikailmoitus järjestelmä valoista että jos on palanu valo niin sehän ilmoittaa sen kojetaulussa. Mites sitte ku laittaa xenon muutossarjan niin kun se muutossarja tarvii vain sen toisen valojohon ja se toinen valo johto jää sitte niinku ylimääräiseksi, että huutaako se sitte koko ajan että sullla on toinen valopalanu? Olipa sekavasti kirjotettu vaa jospa te ymmärrättä:D
Alias Tonippi
Alias Tonippi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
itsellä oli lyhyet ja pitkät xenoneina.. ei ainakaan itselle tullut vikailmoitusta piktogrammiin. joillakin on tullut. mutta lyö xenonit kiinni ja kato miten käy. jos syttyy piktogrammissa etuvalojen vikailmoitus niin laita YV:tä Mimmi:lle (muistaakseni hän teki muokattuja valonvalvontareleitä tonnareihin näiden xenonien takia...)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
ja unohdin kysyä, onkos tuo sun tonnari H4 polttimoilla eli ei matalakeula tonnari? jos on niin sitten en osaa vastata sun kysymykseen mutta tuo relehomma on varmasti se ongelma.. ja ekassa viestissä mainittu käyttäjä on varmasti tehnyt tuon muutoksen näihin vanhempiinkin tonnareihin?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
mimmi varmaan kirjottelee kans, mutta tuo relemuutos koskee mun käsittääkseni eri onelmaa, joka on:
tonnari sammuttaa/katkaisee lyhyeksi hetkeksi virran puolivaloilta pitkille vaihdettaessa. tämä taas saa jotkin xenonit sammumaan. vika käsittääkseni ihan sama, oli sitten korkea tai matalakeulainen.. mimmi varmaan korjaa jos olen väärässä. keskustelua löytyy haulla:
esim.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... le#p570813
tonnari sammuttaa/katkaisee lyhyeksi hetkeksi virran puolivaloilta pitkille vaihdettaessa. tämä taas saa jotkin xenonit sammumaan. vika käsittääkseni ihan sama, oli sitten korkea tai matalakeulainen.. mimmi varmaan korjaa jos olen väärässä. keskustelua löytyy haulla:
esim.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... le#p570813
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Ei voi olla sama, koska valot on ihan erilaiset. Korkeakeulaisessa tonnarissa on H4:t, joissa on samassa polttimossa sekä lähi- että kaukovalolangat. Kun tällaisen polttimon kaukovalolanka sytytetään, lähivalolanka sammutetaan ts. valot eivät pala yhtä aikaa. Matalakeulassa on muistaakseni H1:t (voi olla myös H7:t, en vanno), joiden lähivaloja ei sammuteta kaukovalojen käytön ajaksi, vaan niiltä pudotetaan jännitettä. Sitä en tiedä, käykö matalakeulan lähivalojen jännite nollassa tuon pudotuksen alussa, mutta käsittääkseni tuo relemuutos poistaa ko. pudotuksen kokonaan käytöstä.turkkaki kirjoitti:mimmi varmaan kirjottelee kans, mutta tuo relemuutos koskee mun käsittääkseni eri onelmaa, joka on:
tonnari sammuttaa/katkaisee lyhyeksi hetkeksi virran puolivaloilta pitkille vaihdettaessa. tämä taas saa jotkin xenonit sammumaan. vika käsittääkseni ihan sama, oli sitten korkea tai matalakeulainen..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Joo elikkä se on muistaakseni 88 vuosimallia niin eikö se sillon ole sillä korkea keulalla? joo elikkä tässä on lyhyt että pitkä valo samassa polttimossa.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
On joo. 88 on joko CD (viistokeula) tai CC (pystykeula), ellei ole modattu päinvastaiseksi. Molemmat kuitenkin H4 ja rihlatuilla laseilla. Ei sitten kannata ihmetellä, jos vastaantulijat vilkuttelevat pitkiä, jos xenonit menet siihen tunkemaan.
Saako kysyä että missäpäin asut? Voisin uteliaisuuttani haluta referenssivalokuvat pimeässä ennen ja jälkeen asennuksen samoilla valotusasetuksilla.
Saako kysyä että missäpäin asut? Voisin uteliaisuuttani haluta referenssivalokuvat pimeässä ennen ja jälkeen asennuksen samoilla valotusasetuksilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Joo kyllä se on tievossa että säätää kuha lyö xenonit paikolleen:D pohjois-pohjanmaallaha sitä. pitää ottaa, ei oo kyllä kovin hyvää kameraa mut otan jonku laiset kuvat jos muistan 

Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Kulunut umpion lasi heittää sitten vastaantulijoiden silmille hajavaloa niin ettei paremmasta väliä, vaikka valokuvio sinänsä olisikin kunnossa. Lisäksi halpojen xenon-polttimoiden kohdistus ei usein muutenkaan ole kovin kummoinen, jolloin valokuviota ei saa mitenkään kuntoon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
nääihän se on muttaku ei tuohon saa mitää xenon umpioitakaan ostettua.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Eipä sammunu ku kokeiltiin. Paitti että toinen halogen lamppu oli paikollaan. Jos se sitte alkaa sitä oiretta tekee niin paljo semmonen rele maksaa? Ja laitatko linkin vaikka mistä tuommosia voi ostaa.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
niin sitähän mä meinasin, että onelma on sama molemmissa tapauksissa. Eli on varsin hyvin tiedossa se seikka, että matalakeulaset on h1+h1 ja korkeakeulaset h4 polttimoilla. Molemmat versiot on olleet pihassa, ja uudempi on edelleen.
Releen toiminta mun käsittääkseni on samanlainen. Ainakaan se ei mitenkään ole kiinni polttimoista. molemmissa tapauksissahan on kuitenkin oma lanka lyhyille ja pitkille, ja omat johdot ja kaikki. että sikäli.
pahoittelen heikkoa ilmaisuani.
Releen toiminta mun käsittääkseni on samanlainen. Ainakaan se ei mitenkään ole kiinni polttimoista. molemmissa tapauksissahan on kuitenkin oma lanka lyhyille ja pitkille, ja omat johdot ja kaikki. että sikäli.
pahoittelen heikkoa ilmaisuani.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Ookoo, en mä sitten rupee lähistölle raahautuun, etenkään kahteen otteeseen. Jos joltain kaverilta tai iteltä löytyy kamera, jossa kaikki valotukseen vaikuttavat säädöt (aukko, suljinaika, kennon ISO, polttoväli) voi tehdä manuaalisesti, niin tasan samoilla asetuksilla molemmat kuvat, mielellään muutoin pilkkopimeällä metsätiellä. Kameran säätämästä valotuksesta ei ole iloa, koska kuvat eivät todennäköisen eri valotuksen takia ole vertailukelpoisa.Tonippi kirjoitti:Joo kyllä se on tievossa että säätää kuha lyö xenonit paikolleen:D pohjois-pohjanmaallaha sitä. pitää ottaa, ei oo kyllä kovin hyvää kameraa mut otan jonku laiset kuvat jos muistan
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
Doodi. Nyt on xenonit paikollaan suapissa ja ehkä halogeneeillä näkee paremmin tietyssä vaiheessa iltaa mutta sitte pimeällä ne on vähä kirkkaammat ku halogeenit. pitkien valokuvio ei oo kovin hyvä mutta eiköhä se luota.
Re: Bi-XENON valot 9000 tonnariin.
laitan tänne, kun tällanen kerran on, enkä muuta löytänyt..
mikäs otetaan avuksi, kun pitkät ei tahdo aina syttyä tuossa -97 tonnarissa, molemmat sarjat xenoneita on asenneltuna, ja releboksin johdotus modattuna? valvontarelekkö sielä nyt kiukuttelee vai mikä mahtaa olla syynä. sitte se vastus, joka sielä ilmeisesti pitäis olla... niin siis missä, ja miten se kannattaa oikosulkea? etsin jokapuolelta, en löytänyt nim. puusilmäkö?

mikäs otetaan avuksi, kun pitkät ei tahdo aina syttyä tuossa -97 tonnarissa, molemmat sarjat xenoneita on asenneltuna, ja releboksin johdotus modattuna? valvontarelekkö sielä nyt kiukuttelee vai mikä mahtaa olla syynä. sitte se vastus, joka sielä ilmeisesti pitäis olla... niin siis missä, ja miten se kannattaa oikosulkea? etsin jokapuolelta, en löytänyt nim. puusilmäkö?

Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.