Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Taas tuli jotain laitettavaa Aeroon. Siirsin autoa pihassa ja kaikki toi kuten pitää. Hetken päästä piti taas siirtää autoa mutta ei lähtenyt käyntiin. Luin otsikon mukaiset vikakoodit ja nollasin ne pois. Yritin lukea muutaman käynnistysyrityksen jälkeen uudestaan vikakoodeja, mutta lukija ilmoitti että mitään vikakoodeja ei ole.
WIS:in mukaan koodit viittaa sytkähäiriöihin syl. 1-2 ja 3-4 sekä nokka-akseliin anturiin.
Onko tietoa onko vika nokka-akselin anturissa vai sytkäkasetissa?
EDIT: Bensapumppu ei pyöri kun laittaa virrat päälle. Eikös sen pitäisi pyöri ainakin vähän aikaa kun laittaa virrat päälle? Pumpun sulake (nr. 19) oli ehjä.
WIS:in mukaan koodit viittaa sytkähäiriöihin syl. 1-2 ja 3-4 sekä nokka-akseliin anturiin.
Onko tietoa onko vika nokka-akselin anturissa vai sytkäkasetissa?
EDIT: Bensapumppu ei pyöri kun laittaa virrat päälle. Eikös sen pitäisi pyöri ainakin vähän aikaa kun laittaa virrat päälle? Pumpun sulake (nr. 19) oli ehjä.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
eipä taida olla nokka-akselin asentotunnistinta. vain kampiakselin-asentotunnistin. ja jos ei pumppu lähde pyörimään kun laitat virrat päälle niin nosta takapenkkien istuinosat pois ja lyö siihen "luukun" päälle. voi olla että silloin pumppu taas hörähtää tai sitten ei. itsellä ei auttanut tuo temppu, mutta monella muulla on auttanut.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin n. pari kuukautta sitten. Ainakin WIS:in mukaan P0340 on nokka-akselin anturiin viittaava koodi.
Täytyy kokeilla huomenna vaihtaa bensapumppu.
Täytyy kokeilla huomenna vaihtaa bensapumppu.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Mittaa se asentoanturi.. pitäis olla 860 +/-90 ohmia
Muistin mukaan bensapumppu ei pyöri jos tuo anturi on särki
Muistin mukaan bensapumppu ei pyöri jos tuo anturi on särki
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Kiitoksia vinkistä. Meinasinkin hakea huomenna töiden jälkeen Motonetista uuden pumpun. Täytyy mitata toi ensin jos vaikka säästyisi turhasta pumpun vaihdosta.Sabanisti kirjoitti:Mittaa se asentoanturi.. pitäis olla 860 +/-90 ohmia
Muistin mukaan bensapumppu ei pyöri jos tuo anturi on särki
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Mistäs toi anturi löytyy? Pimeässä ei meinaa löytää ja WIS ei auta asiassa.Blade kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin n. pari kuukautta sitten. Ainakin WIS:in mukaan P0340 on nokka-akselin anturiin viittaava koodi.
Täytyy kokeilla huomenna vaihtaa bensapumppu.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Tuossa jotain kuvia ja vinkkejä vaihtoon
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Etsinkö turhaan nokka-akselin anturia? Todennäköisesti kyllä kun missään sitä ei mainita eikä sitä löydy, niin on se uskottava että sitä ei siis ole. Vikakoodi P0340 on nokka-akselien anturiin viittaava koodi. WTF???
Kokeilin tuossa kolkin sytkäkasetilla ja vika ei ainakaan ole siinä.
) kyselin siis äsken. Täytyy käydä vielä mittaamassa kampiakselin anturi, ennen bensapumpun vaihtoa.
Kiitokset kaikille avusta tähän asti!!!
Kokeilin tuossa kolkin sytkäkasetilla ja vika ei ainakaan ole siinä.
Tuon kampiakselin anturin vaihdoinkin pari kuukautta sitten kuten tuossa aiemmin totesin, joten sen sijainti on siis hyvinkin tiedossa. Nokka-akselin anturia ( sitä näkymätöntäSabanisti kirjoitti:Tuossa jotain kuvia ja vinkkejä vaihtoon
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2

Kiitokset kaikille avusta tähän asti!!!

9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Ei semmoista ole olemassa minun tietääkseni ainakaan en ole ikinä kuullu.
Hakukin antaa 0 tulosta
Hakukin antaa 0 tulosta
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Nyt on kampuran anturikin mitattu ja tulos on WIS:in mukainen 879ohm. (WIS 860+/-90ohm). Seuraavaksi sitten bensapumppu vaihtoon. Pystyykö jotenkin varmistamaan esim. mittaamalla onko vika pumpussa vai jossain muualla pumpun ohjauksessa? Ilmeisesti pumpun ei pidä pyöriäkään virtojen päälle laittamisen yhteydessä jos bensan paine on ok??
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Oletko milloin vaihtanu tulpat? Ja mitkä tulpat? Jos enklanti taipuu niin lueppas tuo
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=146253
Vaikka se on 9-3:sesta niin sama T7 niissä on..
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=146253
Vaikka se on 9-3:sesta niin sama T7 niissä on..
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Nyt on kokeiltu myös toisella sytkäkasetilla ja ei vaikutusta. Femman kasetti toimii kun kokeilin sitä kolkissa. Tulpat tuskin on syynä. Miten kaikki 4 tulppaa voisi hajota samanaikaisesti? Ja miksi bensapumppu ei inahdakkaan??
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Taistelin viimeviikolla satkun bensaongelman kanssa. Surkea tarinani tästä on luettavissa tuolla og900-osiossa. Tuosta viisastuneena katsoisin ensin pumpun toiminnan, eli letku pumpun lähtöliitäntään, toinen pää johonkin astiaan ja starttausta. Minä en ainakaan luota omiin korviini enää tuon pumpun äänen suhteen. Loppujen lopuksi autossa oli vain bensansuodatin tukossa. Tukkoinen suodatin ei antanut mitään ennakkovaroituksia, vaan jätti samalla tavalla pihaan.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Tuli hehkutettua liian aikaisin että femman kasetti toimii kolkissa. Tänään sytty kolkissa (jossa on femman kassu) vikavalo toistä palatessa ja vikakoodi oli P1312 eli 1-2 sylinterin sytytyshäiriö. Jippii!!!!Blade kirjoitti:Nyt on kokeiltu myös toisella sytkäkasetilla ja ei vaikutusta. Femman kasetti toimii kun kokeilin sitä kolkissa. Tulpat tuskin on syynä. Miten kaikki 4 tulppaa voisi hajota samanaikaisesti? Ja miksi bensapumppu ei inahdakkaan??

Tarjota voi vaikka YV:llä mustaa kasettia jos sattuu löytymään.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Vikakoodit P1312(1), P1334(2), P0340, Bensapumppu ei toimi
Tänään hain Motonetista bensapumpun, josta kokemuksia tarkemmin toisessa topikissa. Vanha pumppu oli viallinen, ja uuden asennus on nyt meneillään. Huomenna pitäisi löytää jostain kunnollista bensaletkua (joka siis kestää myös ulkopinnaltaan polttoainetta). Jos joku tietää mistä löytyy, niin paljastakoon tietonsa. Saakohan noita ämpärin letkuja ostettua erikseen marmoritiskiltä?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00