P1312 palosignaali sylinteri 1+2

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

No, nyt on minullakin kokemusta, että tavara ei kulje jos käyttää kortsua :lol:
Olihan se muovitulppa jäänyt sinne pohjaan.
Täytyy vielä hakea se suodatin ja lataa akku. On tullut sen verran sahattua konetta ettei enää jaksanut juurikaan pyörittää.

Kiitoksia kovasti tuosta suojatulppavinkistä olisin varmaan tehnyt paljon turhaa työtä etsiessäni muuta vikaa.

Toivottavasti ei löydy enää muita yhteensattumia.
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Blade »

Minkäslaista bensaletkua laitoit ämpäriin vai meniko vanhoilla letkuilla?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Pumpun mukana tuli letkunpätkiä joista käytin yhden pumpun ja t-haaran välille.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Eipä startannut vielläkään.
Täytyy yrittää mitata vielä se asentoanturi jos sieltä löytyisi vikaa.
:(

Viimeinen merkkiliikkeessä tehty testeritarkistus ei antanut mitään virhekoodeja.

Nyt kun kokeilin käyntiin niin huomasin että check-engine valo ei sammu.
Kun ei muista katsella valoja silloin kun kaikki pelaa, niin miten tuon merkkivalon kanssa on. Pitäisikö sen sammua jo ennenkuin auto on käynnissä.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Asentoanturin mittaus antoi tulokseksi 880 ohmia, eli ei kannattane vaihtaa.
Eikun etsimään vikaa muualta.

Vinkkejä otetaan edeleen mielihyvin vastaan.
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Pyörikö se uusi pumppu? Ei se CE sammu ennen kun auto on käynnissä.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Pumppu pyörii ja pumppaakin nyt. Tuli vielä testattua kun vaihdoin suodattimen, että ainakin siihen saakka ainetta puskee.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2 "TRIONIC ??"

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Testasin sytytyksen kasetti irti (tulpat maadoitettuna) kipinää tuli vain 4-sylinterille. Ainoat vaihtoehdot taitaa olla nuo Mimmin aikaisemmin mainitsemat johtosarja tai Trionicin boxi.

Löytyisikö keltään hyllystä boxia testaukseen Kotkan suunnalta.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Kun selvisi että vain yhdelle sylinterille tulee kipinää, niin pystyykö omatoimisesti jotenkin mittaamaan / tarkistamaan onko johdotuksessa katkoja.
Kassavaranto ei oikein antaisi myöten, että hinauttaisi auton korjaamolle.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Tätähän se joskus on. Joskus tulee hakattua päätä seinään eikä tahtoisi millään antaa periksi vaikka hyvin tietää että ammattimies on aina ammattimies.

Bensapumppu oli kuitenkin jo tiensä päässä. Vanha pumppu ei pyöri vaikka kokeiltiin sitä nyt irrallaan suoraan akusta.
Tuon vaihdossa tuli jo säästöä lähes 500€.

Paikallisen merkkiliikkeen ensimmäinen kommentti kun lukivat vikakoodit oli:
" Se antoi jonkin koodin P13***, mutta emme vielä löytäneet Saabin kirjoista mihin se viittaa" => ehkä ammattimies ei sittenkään ole ihan aina ammattimies.
Jos ei tuo johtojen mittaus auta niin sitten luovuttava ja vietävä auto korjaamolle.

Tietääkö kukaan Kotkan seudulta pätevää Saab-korjaajaa.
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Re: P1312 palosignaali sylinteri 1+2

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Moi!

Nyt Saabi sitten hörähti käyntiin.
Otin vielä Trionic-boxin liittimen irti ja testasin että kaikkien pyttyjen ohjausvirtapiuha on ehjät. Olihan ne.
Pistin paikat kasaan ja kokeilin vielä pyörittää konetta. Sehän lähti heti eikä toistaiseksi ole ilmaantunut ylimääräisiä valoja mittaristoon.

Kiitoksia kaikille vihjeitä antaneille. Etenkin Mimmille, olisi pitänyt uskoa heti ja lähteä testaamaan tuota johdotusta.

Tulihan nyt uusittua pari kriittistä kohdetta. (Bensapumppu ja kasetti )

T:Tafter :D
Vastaa Viestiin