9000 2.3 -94 Saksasta
9000 2.3 -94 Saksasta
Tuollaisen meinasin Saksasta ensi kuussa tuoda, mikäli ei ihmeitä satu. Yhdessä liikkeessä olisi siistin näköinen, vaikka kuvista ei mitään pysty päättelemään. Ovien alareunat ja lokasuojan kaaret vissiin ensimmäisenä alkavat ruostuimaan? Näin ainakin vuosia sitten olleessa -88 mallisessa teki.
Yksi vikakin tiedossa, ABS-valo palaa ja hyvällä tuurilla voisi saada kuntoon pienellä vaivalla. Jarrujärjestelmä on vissiin ATE:n eikä Boschin vai kuinka? Onko tuossa myös itsediagnoosi, jonka pystyy itse lukemaan, kuten boschin jarruissa.
Onko tuossa 2.3 koneessa jotain erityistä huomioitavaa? Mittarissa on vajaa 200 tuhatta ja aika hyvä huoltohistoria, vaikka sen huoltokirjan päälle en paljoa laskekaan tai en koskaan ole jättänyt autoa ostamatta mikäli auto on kunnossa ja huoltokirja puuttuu. Kilometrien paikkansapitävyyden pystyy päättelemään aika pitkälti ajamalla, tosin Saksassa auto ei sillätavalla kulu kuin Suomen teillä.
Yksi vikakin tiedossa, ABS-valo palaa ja hyvällä tuurilla voisi saada kuntoon pienellä vaivalla. Jarrujärjestelmä on vissiin ATE:n eikä Boschin vai kuinka? Onko tuossa myös itsediagnoosi, jonka pystyy itse lukemaan, kuten boschin jarruissa.
Onko tuossa 2.3 koneessa jotain erityistä huomioitavaa? Mittarissa on vajaa 200 tuhatta ja aika hyvä huoltohistoria, vaikka sen huoltokirjan päälle en paljoa laskekaan tai en koskaan ole jättänyt autoa ostamatta mikäli auto on kunnossa ja huoltokirja puuttuu. Kilometrien paikkansapitävyyden pystyy päättelemään aika pitkälti ajamalla, tosin Saksassa auto ei sillätavalla kulu kuin Suomen teillä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Pikainen vastaus tohon ABS-vikaan. Itselläni loimottelee valo myös silloin tällöin ja vika ABS-antureissa (kaapelissa kosketushäiriö). Mikäli tästä kyse niin saa pienellä vaivalla itse korjattua, eikä ole edes kallis jos käytettynä anturit hankkii. Tässähän ei edes itsediagnoosia tarvitse, koska voi helposti mitata yleismittarilla anturin ja kaapelin kunnon.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Tästä aiheesta saa neuvoja kysymällä "auton maahantuonti" osiosta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Kannattaa kaiketi ainakin kattoo että mallivuosi on kans -94 eli lyhytlohkoinen.
Virtaavampi ja kestävämpi kansi.
Trionic 5.5 johon saa helpommin lastuu ja on muutenki ollu toimivampi.
Virtaavampi ja kestävämpi kansi.
Trionic 5.5 johon saa helpommin lastuu ja on muutenki ollu toimivampi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
katotaanko se metrin mitalla vai millä (lyhytlohkoisuus)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
hae espanjast
http://www.cochesdeocasion.com/coche_se ... 2d0cu.html
http://www.cochesdeocasion.com/coche_se ... dCIgS.html
http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=181702308
http://saab.elmejorcoche.com/oferta/900 ... 0cc/896675
http://saab.elmejorcoche.com/oferta/9000/t-cs/846952
hieman halvempaa, ja puuttuu ruoste kokonaan, joka on aivan helvetan siisti homma muute..
http://www.cochesdeocasion.com/coche_se ... 2d0cu.html
http://www.cochesdeocasion.com/coche_se ... dCIgS.html
http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=181702308
http://saab.elmejorcoche.com/oferta/900 ... 0cc/896675
http://saab.elmejorcoche.com/oferta/9000/t-cs/846952
hieman halvempaa, ja puuttuu ruoste kokonaan, joka on aivan helvetan siisti homma muute..
Sobrealimentación es la ostia.
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
vaikka etsi-napilla tää osio ja hakusanaksi lyhytlohk* ni selvinnee mitä ihmetellämestari kirjoitti:katotaanko se metrin mitalla vai millä (lyhytlohkoisuus)
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Lueskelin noita 2.3 koneen juttuja, joten olisiko kuitenkin viisainta ostaa 2.0 turbo ja hieman vanhempi jos kuitenkin hyväkuntoinen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Ja perusteluja. Aikoinaan kun saapikkaalla ajelin ei ollut mokomia vikoja. Taitaa tuo sytytysyksikkökin olla menekkitavaraa, kun moponetissakin on 8 kappaletta varastossa Turussa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Hieman reilu 9 vuotta takana nykyisellä ja yhden kasetin olen vaihtanut n.8 vuotta sitten. Välissä muutama samalla konetyypillä varustettua ja ei kasetti ongelmia (n.300tkm punaisilla kaseteilla ja yksi hajonnut). Ei tarvitse vaihtaa virranjakajan osia eikä tulpanjohtoja.VMTD kirjoitti:Ja perusteluja. Aikoinaan kun saapikkaalla ajelin ei ollut mokomia vikoja. Taitaa tuo sytytysyksikkökin olla menekkitavaraa, kun moponetissakin on 8 kappaletta varastossa Turussa.
Tonnariin on tullut parannuksia vuosi vuodelta ja paras vuosimalli taitaa oll 96 tai 97. 93 ja 94 ovat jonkinlaisia välimalleja ja 98 vuosimalliin on sovitettu jo uudempien mallien osia. -95 vuosimallista puuttuu OBD liitin ja tarvitsee ISAT:n apua vikakoodeissa. Mimmi voi kommentoida kokemuksia TECH:n kanssa eli pääseekö kaikkiin kiinni.
2.0t on ollut vähemmän ongelmia kuin 2.3t:ssä, mutta myös niitä on hajoillut. Huollettuna molemmat koneet kestävät.
Jos haluaa tonnarin ilman DI-kasettia, niin pitää ostaa 80 luvun malli tai rusikumalli 90-luvun alusta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Siis jos vaihtoehdot oli 2.3 vapari (?) ja 2.0 turbo, niin ehdottomasti jälkimmäinen. Tarviiko perustella edes.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Ei tarvitse. Tonnarilla ei voi ohittaa maantiellä, mutta satku sylkäisee hetkessä itsensä kortin lähtö vauhtiin. Onhan satku tietysti kevyempi, mutta silti. Turbo on aina turbo.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Käytetyistä antureista sen verran että saattaavat olla "hieman kiinni" joten ehjänä irtoaminen ei välttämättä ole niinkään taattua.Jyrchi kirjoitti:Pikainen vastaus tohon ABS-vikaan. Itselläni loimottelee valo myös silloin tällöin ja vika ABS-antureissa (kaapelissa kosketushäiriö). Mikäli tästä kyse niin saa pienellä vaivalla itse korjattua, eikä ole edes kallis jos käytettynä anturit hankkii. Tässähän ei edes itsediagnoosia tarvitse, koska voi helposti mitata yleismittarilla anturin ja kaapelin kunnon.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Nuo vaihtoehdot 2.3 ja 2.0 turbo ovat -94 ja -87 elikä muutaman vuoden tuotannossa ollut 16v tbo. Suorituskykyä en välttämättä kaipaa, koska auto tulee vain talvikäyttöön, kesäisin ajelen Alfalla. Noissa Saksan autoissa tehoiksi ilmoitetaan 160 hv vaikka Suomen malleissa oli silloin 175 hv, olikohan noissa jo katti silloin. Vääntöhän noissa on mukava normaaliajossa samoin kuin tuossa nykyisessä käyttiksessä Alfa 155 2.5 td:ssä. Vanhemmissa voi kyllä olla turboviivettä tai ainakin sellaista muistelisin. Lämminhän tuo saattaa olla ja eihän tuo ole ihme kun lämppärin kenno on Italialainen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: 9000 2.3 -94 Saksasta
Hassua. Olen aina ollut sitä mieltä, ettei italialaiset osaa tehdä lämppärin kennoja, kun eivät ole minun italiaanoon niitä laittaneet. On sentään made in italy koko auto.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.