P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Tervehdys kanssasairaat,
Tilanne on se, että herjailee läppärungon jousen palautusvoiman olemattomuudesta. Toimenpide ei kaksinen, mutta oma ranetuskyky sekä -innostus aika liki nollaa, joten löytyisiköhän tätä kautta Hyrylän lähettyviltä kokenutta ja toimenpiteen suorittamiseen halukasta tahoa? Ensi viikon ke pitäisi lähteä Peikonhatun kulmille käymään ja ennen tuota keikkaa olisi tämä ehjäyskeino koitettava.
Mikäli joku löytyy, niin yksityisesti kannattaa viestiä paiskata vaikkapa puh-elinnumeron kera, niin otan yhteyttä.
-Sakke-
PS. ja kehonkuljetinhan on MY02 9-5 Aero Wagon A, niinkuin se nyt tässä yhteydessä jotain merkitsisi...
Tilanne on se, että herjailee läppärungon jousen palautusvoiman olemattomuudesta. Toimenpide ei kaksinen, mutta oma ranetuskyky sekä -innostus aika liki nollaa, joten löytyisiköhän tätä kautta Hyrylän lähettyviltä kokenutta ja toimenpiteen suorittamiseen halukasta tahoa? Ensi viikon ke pitäisi lähteä Peikonhatun kulmille käymään ja ennen tuota keikkaa olisi tämä ehjäyskeino koitettava.
Mikäli joku löytyy, niin yksityisesti kannattaa viestiä paiskata vaikkapa puh-elinnumeron kera, niin otan yhteyttä.
-Sakke-
PS. ja kehonkuljetinhan on MY02 9-5 Aero Wagon A, niinkuin se nyt tässä yhteydessä jotain merkitsisi...
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Tarkoitatko limp home:n resetointia ? Auttaisko tämä http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Kiitos vinkistä,
Tuon olen katsonut ja muutkin aiheeseen liittyvät täältä lueskellut. Oman voimankäytön arviointi vain on sillä tasolla, että mieluummin en hajottaisi mitään:) Ja vastustustensietokyky omaa tekemistä kohtaan on aika nolla, joten sen johdosta mieluusti ulkoistaisin tuon toimenpiteen.
-Sakke-
Tuon olen katsonut ja muutkin aiheeseen liittyvät täältä lueskellut. Oman voimankäytön arviointi vain on sillä tasolla, että mieluummin en hajottaisi mitään:) Ja vastustustensietokyky omaa tekemistä kohtaan on aika nolla, joten sen johdosta mieluusti ulkoistaisin tuon toimenpiteen.
-Sakke-
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Kiitos myös mimmille kommentista.
Ennen reissua tuota kuitenkin kannattaa koittaa; koko läppäkotelon kun saa ruotsista jossakin määrin kuluttajaystävällisemmin kuin kotosuomesta. Ja joka tapauksessa kannatan vanhanaikaista "korjataan ennen kuin uusitaan" -ajattelua - vaikka sillä se uusimistarve siirtyisikin vain kotvan eteenpäin.
-Sakke-
PS. huomasin kyllä puhuneesi korjaamisesta - minä hieman venytän käsitettä.
Ennen reissua tuota kuitenkin kannattaa koittaa; koko läppäkotelon kun saa ruotsista jossakin määrin kuluttajaystävällisemmin kuin kotosuomesta. Ja joka tapauksessa kannatan vanhanaikaista "korjataan ennen kuin uusitaan" -ajattelua - vaikka sillä se uusimistarve siirtyisikin vain kotvan eteenpäin.
-Sakke-
PS. huomasin kyllä puhuneesi korjaamisesta - minä hieman venytän käsitettä.
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
No niin,
Ei se läppärunko mennyt rikki. Katsotaan nyt, kuinka kauan kestää ennen kuin CE taas kirkastaa päivän.
Ja läppäkotelon hinnasta: ei se sitten suomessa ole kuin noin kympin tyyriimpi ruotsiin verrattuna, joten ei kannata pelkästään tuota osaa ruveta edes tilaamaan. Noin 455€ Järvenpään Saab-liikkeestä.
-Sakke-
Ei se läppärunko mennyt rikki. Katsotaan nyt, kuinka kauan kestää ennen kuin CE taas kirkastaa päivän.
Ja läppäkotelon hinnasta: ei se sitten suomessa ole kuin noin kympin tyyriimpi ruotsiin verrattuna, joten ei kannata pelkästään tuota osaa ruveta edes tilaamaan. Noin 455€ Järvenpään Saab-liikkeestä.
-Sakke-
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Aika monta kertaa tuli homma tehty omaani. Keskikonsolissa kulki pitkään mukana 13 mm avain, että sain samalla otettu akunkengän irti vähäksi aikaa. Uuden kaasuläppähärdellin ostin PCS:ltä.
Limb home -tilassa pääsee kokeilemaan miltä tuntuisi ajella vaparilla.
t. Mika
Limb home -tilassa pääsee kokeilemaan miltä tuntuisi ajella vaparilla.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Mulla on sama koodi riemuna, huoltomiehet nollasivat samalla sen jousen kun kävin vikakoodit luetuttamassa mutta poksahti saman tien takaisin kun enemmän annoin kaasua moottoritiellä. Pitäisi melkein raapia irti mokoma kotelo autosta ja katsoa saako sitä joiteria ranetettua mitenkään kireämmälle vai onko siellä vaan joku anturihämminki... Ei vaan oikein taas(kaan) jaksa napata kun tallissa alkaa hämärtyä valo puoli kahdeksan aikaan ja vettäkin välillä tihuuttaa.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
No niin,
Ei mennyt kauan. Onhan tuo keltuainen välillä vilkutellut P0420 sekä P1181 vaihtelevasti, mutta eilen kesken ajon hyppäsi cruise pois ja koodi P1230. Illemmalla sitten taas vanha tuttu ja turvallinen P1260. Tutkitaan, hutkitaan, korjataan ja poltetaan. Touhutonni lienee tarpeen taas käyttöautoa harrastaessa...
-Sakke-
Ei mennyt kauan. Onhan tuo keltuainen välillä vilkutellut P0420 sekä P1181 vaihtelevasti, mutta eilen kesken ajon hyppäsi cruise pois ja koodi P1230. Illemmalla sitten taas vanha tuttu ja turvallinen P1260. Tutkitaan, hutkitaan, korjataan ja poltetaan. Touhutonni lienee tarpeen taas käyttöautoa harrastaessa...
-Sakke-
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Tarkastele kuitenkin vielä letkut ja klemmarit. Omassa armaassa limpun resetointi oli viime syksynä jokapäiväistä puuhaa jonkin aikaa. Jotain muuta rassatessani käytin imupuolen putket irti ja laitoin takaisin ja sen rempan jälkeen ei ole kotiinlyyhäys lauennut kertaakaan. Tältä pohjalta oletan, että kyseessä oli painevuoto, vaikka vikakoodi oli koko ajan limphome.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Täytyypä tarkistaa, kiitokset vinkistä.
-S-
-S-
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Oma tarina:
Noin kaksi kertaa vuodessa meni limppi päälle aikoinaan, yhteensä neljä kertaa.
Resetoin itse, eikä toleransseja rukattu huollossa.
Sitten porsi Garretti, tilalle laitoin Mitsun.
Ahtimen vaihdon jälkeen ei ole sama läppäkotelo oireillut kertaakaan, 2,5 vuotta ajeltu ilman limppiä.
Mahtoi Garretti sotkia sopivasti kaasuläppää, vaikka öljynkulutus olikin maltillinen.
Noin kaksi kertaa vuodessa meni limppi päälle aikoinaan, yhteensä neljä kertaa.
Resetoin itse, eikä toleransseja rukattu huollossa.
Sitten porsi Garretti, tilalle laitoin Mitsun.
Ahtimen vaihdon jälkeen ei ole sama läppäkotelo oireillut kertaakaan, 2,5 vuotta ajeltu ilman limppiä.
Mahtoi Garretti sotkia sopivasti kaasuläppää, vaikka öljynkulutus olikin maltillinen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Lisäys edelliseen:
Tuo Termoksen kuvaama hommeli ajoittui minullakin samoille tienoille, Garrett työnsi öljyä imupuolelle ja korvasin sen sitten Mitsulla. En kyllä muista erityisesti puhdistaneeni kaasuläpän tienoota, mutta putkia ja välijäähyä yritin kyllä puhdistella.
Tuo Termoksen kuvaama hommeli ajoittui minullakin samoille tienoille, Garrett työnsi öljyä imupuolelle ja korvasin sen sitten Mitsulla. En kyllä muista erityisesti puhdistaneeni kaasuläpän tienoota, mutta putkia ja välijäähyä yritin kyllä puhdistella.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Khöh jokohan laukesi läppäkotelo lopullisesti tai sitten Saab yllätti syksyn kunniaksi jollain muulla pikku bugilla.
TCS:n valo palaa, auto pitää tyhjäkäyntikierrokset 1500 rpm tuntumassa ja reagoi kaasuun todella huonosti (eli ei käytännössä lainkaan). Kun laittaa virrat päälle niin konehuoneesta kuuluu epämääräistä naksutusta vajaan 10s ajan.
TCS:n valo palaa, auto pitää tyhjäkäyntikierrokset 1500 rpm tuntumassa ja reagoi kaasuun todella huonosti (eli ei käytännössä lainkaan). Kun laittaa virrat päälle niin konehuoneesta kuuluu epämääräistä naksutusta vajaan 10s ajan.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
No niin,
Läppäkotelo uusittu ja CE-valo loistaa(
) poissaolollaan. Katsotaan, josko tuosta tokeni vai jatkuuko jumppa.
-S-
Läppäkotelo uusittu ja CE-valo loistaa(

-S-
Re: P1260 - läppäkotelon jousen resetoija Hyrylän läheisyydestä?
Tarina jatkuu...
P1181 sekä P0420 - joista jälkimmäinen useammin - ilmennyt läppäkotelon vaihdon jälkeen. Uusi katti tilattu, saa nähdä saako sen jälkeen Airon vietyä leimalle.
-S-
P1181 sekä P0420 - joista jälkimmäinen useammin - ilmennyt läppäkotelon vaihdon jälkeen. Uusi katti tilattu, saa nähdä saako sen jälkeen Airon vietyä leimalle.
-S-