Bensa hukassa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"

Bensa hukassa?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Eli tuossa meikäläisen rojektissa nyt joku mättää. Tankki oli irti, nyt lykätty takaisin kiinni ja pari kannua bensaa tankkiin. Mittari näyttää vähän päälle 15 litraa. Mutta, Mutta Bensaa sieltä en saa nousemaan edes tankin päälle, saati sitten konehuoneeseen. Onko tässä operaatiossa jotain oleellista mikä pitää muistaa, vai mikä mattää. Käyvänä pirssi talliin ajettiin, bensapumppuun en ole koskenut muuta kun ottamalla bensabutken siitä irti.

kaikki sähköt kyllä autossa pelaa ja pumppukin pyörähtää. Ainut on että kun kääntää virrat päälle niin pumppu ei pyörähdä niinkuin pitäisi. Startatessa pyörii ja hyppylangan avulla rele ohittamalla yritettiin saada bensa ensin konehuoneeseen mutta niinkuin totesin ei noussut edes tankin päälle.
Kyllä tuolla bensamäärällä vaan autolla ennen ajettiin...
Pumpussa vikaa vai vieläkö lisää ainetta tankkiin?
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Teitkö saman mokan kuin minä, bensapumpun piuhat väärinpäin? :lol: :oops:

Nosti se kyllä niinkin päin bensaa mutta tosi heikosti. :D
Aki Peltola #1132
900turbo3d
"Hölösuu"

En tullut ajatelleeksi kun siinä on se liitin ja sitä ei kyllä väärinpäin saa kiinni mutta ainahan kannattaa yrittää...jos vaikka sitten konehuoneen puolella olisi käynty piuhojen kanssa käpy...
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Liitin? Siis mä tuppasin ne bensapumpun päällä olevat kaksi erillistä liitintä keskenään väärin päin, kun kytkentä oli sillai että punaisella merkitty johto oli - ja musta johto + niin ajatuksissani tietenkin tökkäsin punaisen plussaan kuten aina kaikkialla muuallakin. :D

Varmaan epätodennäköinen vaihtoehto mutta tuli vaan mieleen kun silloin oli just tuommoset oireet että pumppu pyörii mutta bensa ei kulje.
Aki Peltola #1132
turbojake
Matalapaineturbo

Bensaongelmia

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Kun käytit pumppua irti niin ruuvasitko sen irti myös siitä häkkyrästä? Mä onnistuin kerran pistään sen silleen vinosti siihen häkkyrään että 15l ja auto vähän "väärälle kyljelle" kallellaan aiheutti sen että pumppu imi tyylikkäästi ilmaa. Se pitää olla ihan suorassa siihen häkkyrään nähden, muistaakseni siellä on jopa semmoinen letku josta se imu tulee - pitää katsoa kotona EPC:stä.

Koskas päivität www-sivua taas , tuota projektia on kiva seurata :)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
900turbo3d
"Hölösuu"

Ei oo ollu mulla pumppu irti tankista. Ja tankkikin tuntuisi olevan paikallansa. Ja mulla siinä pumpun virtajohdossa on semmoinen liitin joka jää suunnilleen siihen samaan kohtaan jossa on polttoineen mittarin anturin liitin, eli pumpusta ei ole piuhoja irroitettu...
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oliko se pumppu kauan kuivana..? ( saa voitelunsa nimittäin bensiinistä )
Kannattaisi yrittää ujuttaa paine putkeen polttoainetta..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900turbo3d
"Hölösuu"

ÖÖ... 4 kuukautta... pitää kokeilla...
Vastaa Viestiin