Äh.
Yritin tuossa vaihtaa tuollaisia Samcon putkia tavallisten tilalle. Coolerilta sinne ylös (miksi kutsutaan sitä muoviputkea mikä menee läppäkotelolle??) meni suht helposti, mutta ahtimen ja coolerin välinen putki tuntuu kulkevan aika ahtaassa paikassa. Onkohan sitä toivoakaan saada sieltä pois - ja mikä tärkeintä, uutta tilalle - ilman isompaa purkamista?
Auto on 9-5 2.3t '03.
Imuputken ahdin->ic vaihto?
Imuputken ahdin->ic vaihto?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Imuputken ahdin->ic vaihto?
Siitä keulan alta suojamuovi veks, niin pääsee jo paljon paremmin käsiksi ahtoputkeen. Kyllä sen saa sieltä pois. Itellä oli tuossa ahtimenvaihdon yhteydessä irrallaan ne, kun poistin putkiston sisältä alumiinipurut, siivenpalat yms... 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Imuputken ahdin->ic vaihto?
No hyvä tietää, että se on mahdollista. Luovutin toistaiseksi ja päätin palata asiaan paremmalla ajalla. Tuo näytti vähän siltä, että vanha sieltä kyllä tulisi kiskomalla pois, mutta nuo Samcon putket ovat sen verran jäykempiä että niistä ei pysty päässä olevaa kaarta vääntämään suoraksi. Ja mutkineen se ei kyllä mene sieltä kylmästöinnin putkien seasta läpi. Suojamuovi oli kyllä poissa. Kokeilin irrottaa myös ilmanputsarin imukärsää ja siitäkin tuli vähän lisää työskentelytilaa, mutta ei se auttanut siihen ahtoputken reitin ahtauteen kuitenkaan.