Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
moro,
kaverin 9-5 kävi myllytyksessä ja silverseal nano k2 pinnoite laitettiin myös. Kyseessä metalliväri (tumman sininen helmiäisväri).
Tutkittiin just autoa ja siellä täällä ihan selviä hiusnaarmuja edelleenkin. Kaveri tietty soittaa liikkeeseen jossa sanotaan että ovat niin syviä naarmuja etteivät lähde pois vaikka kyseessä kyllä ihan harjakoneen jälkiä eikä siis esim. lapsen kivisillä käsillä vetämät syvät naarmut. Hiusnaarmut sijaitsevat takakaarien yläpuolella
Onko siis täysin normaalia ettei kaikki naarmut lähtisi myllytyksessä pois???
kaverin 9-5 kävi myllytyksessä ja silverseal nano k2 pinnoite laitettiin myös. Kyseessä metalliväri (tumman sininen helmiäisväri).
Tutkittiin just autoa ja siellä täällä ihan selviä hiusnaarmuja edelleenkin. Kaveri tietty soittaa liikkeeseen jossa sanotaan että ovat niin syviä naarmuja etteivät lähde pois vaikka kyseessä kyllä ihan harjakoneen jälkiä eikä siis esim. lapsen kivisillä käsillä vetämät syvät naarmut. Hiusnaarmut sijaitsevat takakaarien yläpuolella
Onko siis täysin normaalia ettei kaikki naarmut lähtisi myllytyksessä pois???
-*-Elämä on-*-
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Perusperiaatteena on että kaikki naarmut jotka eivät tunnu kynnellä saa pois mutta kuten 9-5T jo totesi niin johonkin raja on vedettävä naarmujen poistossa jotta maalia/lakkaa jää jäljelekin.
Maalipinnan keskimääräinen paksuus tehtaan jäljiltä on 110-130 µm josta kevyt myllytys vie 1-3µm ja lampaanvillalaikka+todella leikkaava myllytysaine jopa 10µm.
Kestopinnoitteen laitto...näyttää ehkä hyvältä vuodenkin päästä mutta maalipinta on silti karkea kuin hiekkapaperi ja vesi huilaa auton päällä tasaisena mattona
Vector on vahattu viime lokakuun alussa ja Meguiars #16 vaha helmeilee vieläkin ihan kohtuullisesti pinnassa ja kiiltääkin.
Maalipinnan keskimääräinen paksuus tehtaan jäljiltä on 110-130 µm josta kevyt myllytys vie 1-3µm ja lampaanvillalaikka+todella leikkaava myllytysaine jopa 10µm.
Kestopinnoitteen laitto...näyttää ehkä hyvältä vuodenkin päästä mutta maalipinta on silti karkea kuin hiekkapaperi ja vesi huilaa auton päällä tasaisena mattona

Vector on vahattu viime lokakuun alussa ja Meguiars #16 vaha helmeilee vieläkin ihan kohtuullisesti pinnassa ja kiiltääkin.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Terve,
Kakkosautona oleva tumma metallihohto (tai mikälie helmiäisvärinen) vanha Volvoni koki myllytyksen ja samaisen pinnoituskäsittelyn vuosi sitten, ja täytyy todeta, että maalipinta näyttää nyt melkein uudelta. Naarmuja ei näy, tiirailipa pintaa miltä suunnalta tahansa. Pinnoitus näköjään kestää hyvin myös pehmoharjapikapesut. Lienee maali kuitenkin vuosien varrella kulahtanut niin, ettei värissä myllytyksen ja pinnoituksen jälkeenkään ole ihan sitä samaa hehkua kuin uutena. Tai sitten on näköni kulahtanut... Veisin saapikkaani samalle myllärille, ellei hemmo olisi hommassaan niin suuripiirteinen: samaan hintaan lähti maalit kattolistoista, rekkarista ja puskurin nurikista. Joku tarkempi kaveri olisi voinut hermostua....
Kakkosautona oleva tumma metallihohto (tai mikälie helmiäisvärinen) vanha Volvoni koki myllytyksen ja samaisen pinnoituskäsittelyn vuosi sitten, ja täytyy todeta, että maalipinta näyttää nyt melkein uudelta. Naarmuja ei näy, tiirailipa pintaa miltä suunnalta tahansa. Pinnoitus näköjään kestää hyvin myös pehmoharjapikapesut. Lienee maali kuitenkin vuosien varrella kulahtanut niin, ettei värissä myllytyksen ja pinnoituksen jälkeenkään ole ihan sitä samaa hehkua kuin uutena. Tai sitten on näköni kulahtanut... Veisin saapikkaani samalle myllärille, ellei hemmo olisi hommassaan niin suuripiirteinen: samaan hintaan lähti maalit kattolistoista, rekkarista ja puskurin nurikista. Joku tarkempi kaveri olisi voinut hermostua....
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
pilkkitikka: Varsin "ammattitaitoinen" myllyttäjä ollut asialla jonka olisi pitänyt korvata aiheuttamansa vahingot. Vastuuntuntoisen tekijän jäljiltä autossa ei ole vaurioita mutta vahinkojahan aina sattuu jolloin niistä otetaan myös vastuu.
Yleensä myllytyksen jäljiltä max. muutaman vuoden ikäiset autot näyttävät jopa paremmalta kuin tehtaalta lähtiesään ja tuo "hehkun" puute viittaa selkeästi siihen että auto on myllytetty karkealla aineella ja lampaanvillalaikalla mutta ei ole viimeistelty hienommalla aineella ja pehmeällä laikalla.
Ihan klubilaisista löytyy pääkaupunkiseudulta yksi maan ammattitaitoisimmista ja laadukasta jälkeä tekevistä myllyttäjistä
Yleensä myllytyksen jäljiltä max. muutaman vuoden ikäiset autot näyttävät jopa paremmalta kuin tehtaalta lähtiesään ja tuo "hehkun" puute viittaa selkeästi siihen että auto on myllytetty karkealla aineella ja lampaanvillalaikalla mutta ei ole viimeistelty hienommalla aineella ja pehmeällä laikalla.
Ihan klubilaisista löytyy pääkaupunkiseudulta yksi maan ammattitaitoisimmista ja laadukasta jälkeä tekevistä myllyttäjistä

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Oikeassa olet. Mutta koskapa kyseessä on Volle ja vieläpä 16 vuotias, niin mitäpä pienistä tai vähän isommistakaan, you know... Onpa tuo nytkin jo ihmeen siistin näköinen. Itse fiksailin myllärin pahimmat mokat. Mutta saapikkaan vien aikanaan hiukan tarkemmalle kiillottajalle - sellaiselle oikealle.Maikki kirjoitti:pilkkitikka: Varsin "ammattitaitoinen" myllyttäjä ollut asialla jonka olisi pitänyt korvata aiheuttamansa vahingot. Vastuuntuntoisen tekijän jäljiltä autossa ei ole vaurioita mutta vahinkojahan aina sattuu jolloin niistä otetaan myös vastuu.
Yleensä myllytyksen jäljiltä max. muutaman vuoden ikäiset autot näyttävät jopa paremmalta kuin tehtaalta lähtiesään ja tuo "hehkun" puute viittaa selkeästi siihen että auto on myllytetty karkealla aineella ja lampaanvillalaikalla mutta ei ole viimeistelty hienommalla aineella ja pehmeällä laikalla.
Ihan klubilaisista löytyy pääkaupunkiseudulta yksi maan ammattitaitoisimmista ja laadukasta jälkeä tekevistä myllyttäjistä
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Tunteeko kukaan etelä-karjalasta ammattitaitoista henkilöä joka tekee myllytyksiä?
Edel. omistaja käyttänyt joku vuosi sitten, ja ajovalo umpion yläkulmaan on tavoitettu ainakin laikalla, en oo kuitenkaan umpiota vaihtanut kun katsastajallekin on kelvannut...
Edel. omistaja käyttänyt joku vuosi sitten, ja ajovalo umpion yläkulmaan on tavoitettu ainakin laikalla, en oo kuitenkaan umpiota vaihtanut kun katsastajallekin on kelvannut...
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Samaa kysyisin minäkin, mutta eri seudulta. Eli tunteeko kukaan hyvää ja taitavaa myllyttäjää Oulun seudulta? Taisin olla Oulun Ruskossa ennen joku myllyttäjä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Hipjuhokare kirjoitti:Samaa kysyisin minäkin, mutta eri seudulta. Eli tunteeko kukaan hyvää ja taitavaa myllyttäjää Oulun seudulta? Taisin olla Oulun Ruskossa ennen joku myllyttäjä.

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Maalipinnan myllytys / kestopinnoitteet
Täytyy muistaa että tuo vanha volle on kunnon maalilla maalattu eli kunnon myrkkyvärilla jota ei voi verrata näihin uusiin vesiväreihin. Itsellä tuossa 91 turbossa myöskin loistava pinta vaikka olen vain itse sitä käsin vahannut, todella helppo vahata ei tule helposti naarmuja ja kestävä, vaikka seisoo aina ulkona, uudempi katoksessa. Tuota uudempaa aeroa joutuu pesemään todella tarkasti, ettei tee uusia pikku pikku naarmuja pintaan ja vahaamaan aika usein, että saa pysymään sileänä ja liukkaana maalipinnan. Molemmat ovat siis metallivärillä, vanhemmassa tumman vihreä ja uudemmassa punainen.pilkkitikka kirjoitti:Terve,
Kakkosautona oleva tumma metallihohto (tai mikälie helmiäisvärinen) vanha Volvoni koki myllytyksen ja samaisen pinnoituskäsittelyn vuosi sitten, ja täytyy todeta, että maalipinta näyttää nyt melkein uudelta. Naarmuja ei näy, tiirailipa pintaa miltä suunnalta tahansa. Pinnoitus näköjään kestää hyvin myös pehmoharjapikapesut. Lienee maali kuitenkin vuosien varrella kulahtanut niin, ettei värissä myllytyksen ja pinnoituksen jälkeenkään ole ihan sitä samaa hehkua kuin uutena. Tai sitten on näköni kulahtanut... Veisin saapikkaani samalle myllärille, ellei hemmo olisi hommassaan niin suuripiirteinen: samaan hintaan lähti maalit kattolistoista, rekkarista ja puskurin nurikista. Joku tarkempi kaveri olisi voinut hermostua....
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447