Alustasarja
Re: Alustasarja
Omasta mielestä turhaa hommaa. En siis ole lyhentänyt. Edessä oli viimeviikolla hieman enemmän korkeutta renkaan yläosasta lokarin alareunaan kuin takana, kun katsastuskonttorilla raapustivat konit otteeseen.
Eiköhän toi mainittu asia ole enemmän ulkonäköseikka.
Eiköhän toi mainittu asia ole enemmän ulkonäköseikka.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Alustasarja
Omassa ex-kolkissa oli Viggenin jouset sekä jäykempi takavakaaja, mielestäni aika sopiva. Ei madaltanut kauheasti (10-15mm?) mutta näytti tyylikkäältä ja ajokäytös parani merkittävästi, sekä paikat pysyi hampaissa.
Tämä siis tällainen lähes "pussihousukommentti"....
Tämä siis tällainen lähes "pussihousukommentti"....
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Alustasarja
Työkaverin autossa jousen rälläköinti johti hylsyyn katsastuksessa, joten ei liene suositeltavaa.
Saabiton Saabisti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Alustasarja
on se typerännäköinen kun keulii auto, h&r jousilla vähän parempi, mutta keulii vähän silti.
optinen näköseikka, minun mielipide on, että konin jousia kannattaa hieman lyhentää edestä, jotta saa renkaan ja kaaren välin hyvännäköiseksi.
ajettavuus ei kärsi yhtään. ja jos tekee siististi ja maalaa päät, niin ei vaikuta katsastukseen...
optinen näköseikka, minun mielipide on, että konin jousia kannattaa hieman lyhentää edestä, jotta saa renkaan ja kaaren välin hyvännäköiseksi.
ajettavuus ei kärsi yhtään. ja jos tekee siististi ja maalaa päät, niin ei vaikuta katsastukseen...
Re: Alustasarja
Paljonko on ollut rahdit tuolta Larkspeediltä kotiovelle?
Re: Alustasarja
Keväällä kun tilasin, olivat rahdit £32.50 - ei tosin kotiovelle, vaan rahtifirman asiamiehelle = lähi-Siwa
Saabiton Saabisti
Re: Alustasarja
Osaatko saabracing antaa neuvoa, että paljonko noista jousista uskaltaisi katkaista pois?
Tuo ulkonäköseikka juuri mietityttää. Ei kovin tyylikkäältä näytä, jos keula on selvästi korkeampi.
Tuo ulkonäköseikka juuri mietityttää. Ei kovin tyylikkäältä näytä, jos keula on selvästi korkeampi.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Alustasarja
alajpa kirjoitti:Osaatko saabracing antaa neuvoa, että paljonko noista jousista uskaltaisi katkaista pois?
Tuo ulkonäköseikka juuri mietityttää. Ei kovin tyylikkäältä näytä, jos keula on selvästi korkeampi.
Laittakaapa kuvia omista madalluksistanne koni sport kitin kanssa ja vaihtoehtoisesti h&r kanssa...tietäisi minkä satsin tilaa
....tai löytyyhän noita garaget.orgista ku jaksaa vain selailla
Viimeksi muokannut rassaus, Ma Syys 27, 2010 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Alustasarja
Mistä madallusjousia/sarjoja ng900:siin ja käykö esim vectran sarjat? linkkejä saa laittaa ja halpaa pitäisi olla.
Saab NG900 96' 2.0t
Re: Alustasarja
Minä en huomannu mitään käytännön eroa 9-3:ssa Konin ja H&R jousien välillä. Etujouset ovat Tüv -lappujenkin mukaan vastaavat.
Kuvassa vasemmalla H&R, sininen on Koni ja oikealla Aeron orkkis.
http://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/9-3%20A ... maller.jpg
Yleensähän henkilöautoissa kori muotoillaan niin, että takana lokarin kaari on hieman alempana, kuin edessä. Tästä syystä renkaan ja lokarin kaaren väli saa olla takana muutaman millin pienempi, kuin edessä. Auton pohjalevy on silti hieman etukenossa. Mikäli autossa on reilusti kuormaa, keulimisefektiä alkaa esiintyä Saabissa progressiivisten ja muutenkin löysien takajousien takia. Löysillä takajousilla kait haetaan turvallista aliohjaavaa ajokäytöstä, jotta ei jouduttaisi tilanteeseen, jossa kokemattoman kuljettajan tarvitsisi osata oikaista sivuluisuja vedättämällä.
Omassa autossa Aeron orkkikset 10v vanhat Sachsin sportti-iskaritkin toimivat madallusjousien kanssa vallan mainiosti. Uudet Konit ovat toki himpun jämäkämmät. Suurin plussa Koneille siitä, että auton omaan makuuni löysää takajousitusta saa rauhoitettua säätämällä takapään Konit "kireälle". Se menee jo ylivaimentamiseksi, mutta eipähän auto keinu..
Kuvassa vasemmalla H&R, sininen on Koni ja oikealla Aeron orkkis.
http://helkkarin.kuvat.fi/kuvat/9-3%20A ... maller.jpg
Yleensähän henkilöautoissa kori muotoillaan niin, että takana lokarin kaari on hieman alempana, kuin edessä. Tästä syystä renkaan ja lokarin kaaren väli saa olla takana muutaman millin pienempi, kuin edessä. Auton pohjalevy on silti hieman etukenossa. Mikäli autossa on reilusti kuormaa, keulimisefektiä alkaa esiintyä Saabissa progressiivisten ja muutenkin löysien takajousien takia. Löysillä takajousilla kait haetaan turvallista aliohjaavaa ajokäytöstä, jotta ei jouduttaisi tilanteeseen, jossa kokemattoman kuljettajan tarvitsisi osata oikaista sivuluisuja vedättämällä.
Omassa autossa Aeron orkkikset 10v vanhat Sachsin sportti-iskaritkin toimivat madallusjousien kanssa vallan mainiosti. Uudet Konit ovat toki himpun jämäkämmät. Suurin plussa Koneille siitä, että auton omaan makuuni löysää takajousitusta saa rauhoitettua säätämällä takapään Konit "kireälle". Se menee jo ylivaimentamiseksi, mutta eipähän auto keinu..
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: Alustasarja
Tässä h&r+bilstein
http://emdia.fi/~gnarlie/20100924_004.jpg
huono kuva mut ei nyt parempaakaan oo. Oikeen tasaselle kun ajaa niin on
kyllä perä keulaa korkeemmalla. Muutenkin sopiva madallus.
http://emdia.fi/~gnarlie/20100924_004.jpg
huono kuva mut ei nyt parempaakaan oo. Oikeen tasaselle kun ajaa niin on
kyllä perä keulaa korkeemmalla. Muutenkin sopiva madallus.