Kysymys on se että miten vm90 turbo vehkeessä kuuluu ahdot liikkua kohti punaista kierrosaluetta mentäessä? Vakiona siitä punasen/keltasen rajalta noin keskelle keltasta aluetta?
Mittaristossa lukee Di/apc ja akvaariokotelossakin tais olla jetronic

OK selvä, kiitoksia! Näin tuhannetta kertaa missä mahtaa majailla tuo paljon puhuttu by-pass vena? Kuvaa tyhmälle kaikista mieluiten :lol:On siis 2.0 Voisi tuon toimivuuden testailla..Mawerick kirjoitti:Kierrosten noustessa vakioauto pudottaa ahtoja, se on ihan normaalia.
ahaa, eli onko tuo ahtimen ja putsarin välissä? Pitikö tuo ohutletku irrottaa ja puhallella pässille päin?Mawerick kirjoitti:
Toi lähes keskellä oleva musta mötikkä siis on bypass.
No tuo kyllä selvästi menee alle. Eli varmaan aika turha lähteä aukomaan, mutta hyvä katsataa tuon paikka.Mawerick kirjoitti:Se on ilmanputsarilta ahtimelle menevän putken ja toisaalta välijäähdyttimeltä imusarjaan menevän putken välissä. Imusarjalta tulee tuo pieni alipaineletku joka vetäisee bypassin auki kun kaasuläppä sulkeutuu, jolloin bypass päästää imusarjaan menevästä putkesta ylipaineen takaisin ahtimen imupuolelle.
edit: bypassin rikkoutumisen voi usein todeta siitä, että tyhjäkäynnillä turbo/APC-mittari ei mene valkoisen eli alipaineen puolelle
Tyhmä kysymys, kun eilen vaihdoin ilmansuodattimen tonnariin ja huomasin että toi pieni alipaineletku oli murtunut poikki...Mawerick kirjoitti:Se on ilmanputsarilta ahtimelle menevän putken ja toisaalta välijäähdyttimeltä imusarjaan menevän putken välissä. Imusarjalta tulee tuo pieni alipaineletku joka vetäisee bypassin auki kun kaasuläppä sulkeutuu, jolloin bypass päästää imusarjaan menevästä putkesta ylipaineen takaisin ahtimen imupuolelle.
Riippuu vähän miten pahasti se on murtunut. Voi vaikuttaa niin ettei bypass avaudu, jolloin ahdin saa paineiskun kun kaasuläppä sulkeutuu, joka taas lyhentää ahtimen elinikää. Voi myös vetää seokset laihalle alipaineella ja toisaalta rikkaalle ahdoilla. Kyllä se kunnossa kannattaa pitää.Red Dragon kirjoitti:Tyhmä kysymys, kun eilen vaihdoin ilmansuodattimen tonnariin ja huomasin että toi pieni alipaineletku oli murtunut poikki...
Eli jos se on vuotanut, niin miten se on vaikuttanut auton käyttäytymiseen?
Ok. En huomannut ennen suodattimen vaihtoa katsoa sen kuntoa ja vaihdon jälkeen oli poikki juuresta...Mawerick kirjoitti:Riippuu vähän miten pahasti se on murtunut. Voi vaikuttaa niin ettei bypass avaudu, jolloin ahdin saa paineiskun kun kaasuläppä sulkeutuu, joka taas lyhentää ahtimen elinikää. Voi myös vetää seokset laihalle alipaineella ja toisaalta rikkaalle ahdoilla. Kyllä se kunnossa kannattaa pitää.Red Dragon kirjoitti:Tyhmä kysymys, kun eilen vaihdoin ilmansuodattimen tonnariin ja huomasin että toi pieni alipaineletku oli murtunut poikki...
Eli jos se on vuotanut, niin miten se on vaikuttanut auton käyttäytymiseen?
Red Dragon kirjoitti:Ok. En huomannut ennen suodattimen vaihtoa katsoa sen kuntoa ja vaihdon jälkeen oli poikki juuresta...Mawerick kirjoitti:Riippuu vähän miten pahasti se on murtunut. Voi vaikuttaa niin ettei bypass avaudu, jolloin ahdin saa paineiskun kun kaasuläppä sulkeutuu, joka taas lyhentää ahtimen elinikää. Voi myös vetää seokset laihalle alipaineella ja toisaalta rikkaalle ahdoilla. Kyllä se kunnossa kannattaa pitää.Red Dragon kirjoitti:Tyhmä kysymys, kun eilen vaihdoin ilmansuodattimen tonnariin ja huomasin että toi pieni alipaineletku oli murtunut poikki...
Eli jos se on vuotanut, niin miten se on vaikuttanut auton käyttäytymiseen?
Tuntui vaan hieman tehokkaammalta peliltä suodattimen ja letkun uudelleen kiinnittämisen jälkeen. Poltti aika hyvin kumia, kun kävin koeajolla
En huomannut "fiiliksissä" edes vilkaisemaan mittaria (keskikonsolissa)Ysitonnni kirjoitti: Soosoo laatikko porsiiIte tuli kans 'tahattomasti' poltettuu raitaa kun kokeile 0-100 vetoja. Paskat kumit mitkä paskat kumit.. Komeesti se pisti 2 raitaa ^^
Huomasitko katsoa sitä ahtomittaria kabiinissa? Oliko keltasella alueella kokoajan? Kuten yllämainittiin
Ysitonnni kirjoitti:ahaa, eli onko tuo ahtimen ja putsarin välissä? Pitikö tuo ohutletku irrottaa ja puhallella pässille päin?Mawerick kirjoitti:
Toi lähes keskellä oleva musta mötikkä siis on bypass.
saattaapi olla. itsellä automaatti ja meinasi sammua moottorijarrutuksissa, kerran taisi sammuakin. ennen irtoamista oli välillä pientä nykimistä matka-ajossa.uudestakaupungistasaab kirjoitti:Ysitonnni kirjoitti:ahaa, eli onko tuo ahtimen ja putsarin välissä? Pitikö tuo ohutletku irrottaa ja puhallella pässille päin?Mawerick kirjoitti:
Toi lähes keskellä oleva musta mötikkä siis on bypass.
miten muuten vaikuttaa menoon jos on toi dumpista imusarjaan lähtevä alipaine-letku rikki/hapertunut? itsellä on rikki ja seilaa tyhjäkäynti välillä, onko nimenomaan tosta johtuva?
Mä luulen että se tyhjäkäynnin seilailu asettuisi kun puhdistaisit tyhjäkäyntimoottorin. Se sijaitsee imusarjan alapuolella.uudestakaupungistasaab kirjoitti:miten muuten vaikuttaa menoon jos on toi dumpista imusarjaan lähtevä alipaine-letku rikki/hapertunut? itsellä on rikki ja seilaa tyhjäkäynti välillä, onko nimenomaan tosta johtuva?