Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
2.0t steg-2 -96, normaalisti kun ajaa niin kaikki toimii niinkuin pitää mutta jos kerran polkaset lämän tiskiin ni koko auto sekoaa siihen paikkaan, kierrokset seilaa 0-3000rpm useimmin kierrokset jää huutamaan 1500-2000rpm ja sitten kun laskee niin auto sammuu siihen jos et kaasua kerkeä painamaan ja kun sitten prötköttää tyhjäkäyntiä jossain 150-200rpm ja sieltä kun nousee niin jää huutamaan 3000rpm.
Ja kun asennettiin steg-2 softa ja 3" putkisto niin on ruvennut ilmeisesti tulemaan niitä kuuluisia fuel-cut:teja, suuttimet vai pumppu vaihtoon ensimmäisenä?
Ja nyt sitten eilen ja tänään on palanut, vilkkunut ja räpsynyt "Check Radiator" mittari taulussa kokoajan ja lämmötkään ei nouse lähellekkään puolta väliä, selviäiskö ihan termarin vaihdolla tuosta valosta?
Ja kun asennettiin steg-2 softa ja 3" putkisto niin on ruvennut ilmeisesti tulemaan niitä kuuluisia fuel-cut:teja, suuttimet vai pumppu vaihtoon ensimmäisenä?
Ja nyt sitten eilen ja tänään on palanut, vilkkunut ja räpsynyt "Check Radiator" mittari taulussa kokoajan ja lämmötkään ei nouse lähellekkään puolta väliä, selviäiskö ihan termarin vaihdolla tuosta valosta?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Tsekkaa nyt ihan ekana jäähdytysnesteen määrä (ja laatu), sitä tuo valo indikoi (anturi on paisarissa).9000cse kirjoitti:Ja nyt sitten eilen ja tänään on palanut, vilkkunut ja räpsynyt "Check Radiator" mittari taulussa kokoajan ja lämmötkään ei nouse lähellekkään puolta väliä, selviäiskö ihan termarin vaihdolla tuosta valosta?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Nesteet katoin jo eilen heti kun rupes valo räpsymään ja minin ja maxin puolessa välissä oli nesteet, no pistetään maxiin ja katotaan loppuuko, ja miten se laatu sihen valoon vaikuttaa itellä ainakin kesäsin melkeenpä aina pelkkää vettä järjestelmässä.??!?!?aero kirjoitti:Tsekkaa nyt ihan ekana jäähdytysnesteen määrä (ja laatu), sitä tuo valo indikoi (anturi on paisarissa).9000cse kirjoitti:Ja nyt sitten eilen ja tänään on palanut, vilkkunut ja räpsynyt "Check Radiator" mittari taulussa kokoajan ja lämmötkään ei nouse lähellekkään puolta väliä, selviäiskö ihan termarin vaihdolla tuosta valosta?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Ei laatu valoon vaikutakaan, mutta kertoo muuten juttuja. Jos nesteen määrä vaihtelee, voi se mennä esim. öljyn kanssa sekaisin, jolloin se ei yleensä enää ihan puhtaalta jäähdytysnesteeltä näytä.9000cse kirjoitti:Nesteet katoin jo eilen heti kun rupes valo räpsymään ja minin ja maxin puolessa välissä oli nesteet, no pistetään maxiin ja katotaan loppuuko, ja miten se laatu sihen valoon vaikuttaa itellä ainakin kesäsin melkeenpä aina pelkkää vettä järjestelmässä.??!?!?
Nyt muuten tuli mieleen käyntiongelmista, että kaasuläpän, sen asentoanturin sekä tyhjäkäyntimoottorin tutkiminen voisi myös olla mielekästä (noihin muihin oireisiin viitaten). Nuo muut oireet ovat mulle outoja, eli ehkä joku muu osaa kertoa niistä paremmin, mutta voisin kuvitella että ko. kolmikon virhetoiminnat voisivat moisia efektejä aiheuttaa (jos esim. Trionic jää kuvittelemaan, että kaasuläppä jää kokonaan auki, kun se käy kokonaan auki).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
joo toi tyhjäkäyntimoottori on pitäny putsata jo pidemmän aikaa mut ei oo vaan saanu aikaseks, muistaakseni näin foorumilla joskus jotain kuvia tosta tyhjäkäyntimoottorin putsauksesta mut en ainakaan etsi:llä löytänyt, mahtaisko niitä vielä jollain olla?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Kopeloipas erityisen tarkasti kaikki imusarjaan tulevat letkuliitokset, ja niiden läpivientiholkit myös imusarjan takaa ja alta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku läpivienti on ahdoilla pullahtanut ja moottorinohjaus sekoaa mittaamattomaan ilmamäärään. Trionic taitaa tässä mielessä olla vieläpä vanhaa LH:ta sallivampi, eli voi toimia arkiajossa jopa siedettävästi vaikka imusarjassa olisi pikkusormen mentävä reikä.
Jäähdytysnesteenä kannattaa aina käyttää vähintään 50/50 seosta, sillä glykolilla lisäaineineen on muutakin tehtävää kuin jäätymisenesto, tärkeimpänä syöpymisenesto.
Jäähdytysnesteenä kannattaa aina käyttää vähintään 50/50 seosta, sillä glykolilla lisäaineineen on muutakin tehtävää kuin jäätymisenesto, tärkeimpänä syöpymisenesto.
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Mulla tekee samaa joskus, veikkaan jumittavaa tyhjäkäyntivenaa.2.0t steg-2 -96, normaalisti kun ajaa niin kaikki toimii niinkuin pitää mutta jos kerran polkaset lämän tiskiin ni koko auto sekoaa siihen paikkaan, kierrokset seilaa 0-3000rpm useimmin kierrokset jää huutamaan 1500-2000rpm ja sitten kun laskee niin auto sammuu siihen jos et kaasua kerkeä painamaan ja kun sitten prötköttää tyhjäkäyntiä jossain 150-200rpm ja sieltä kun nousee niin jää huutamaan 3000rpm.
Softassa, mankusta tai peruspaineesta lähtisin aluksi vikaa etsimään. Jos t5 mankku niin syyttäsin sitä ensimmäisenä.Ja kun asennettiin steg-2 softa ja 3" putkisto niin on ruvennut ilmeisesti tulemaan niitä kuuluisia fuel-cut:teja, suuttimet vai pumppu vaihtoon ensimmäisenä?
Katoppa se nestenpinnan tason anturin johto(lähtee paisarin pohjasta), joskus se tuppaa olla heikossa hapessa niin voi mennä oikoseen karvat ja välkyttää valoa.Ja nyt sitten eilen ja tänään on palanut, vilkkunut ja räpsynyt "Check Radiator" mittari taulussa kokoajan ja lämmötkään ei nouse lähellekkään puolta väliä, selviäiskö ihan termarin vaihdolla tuosta valosta
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
kiitoksia vinkeistä lähetään tutkimaan asiaa ja palataan asiaan.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Jos nyt ihan ensin kertoisit millä tavalla tuo fuel-cutti tulee, meinaat ilmeisesti että lämä tiskissä paineet karkaa liian korkeiksi, jolloin bensansyöttö luonnollisesti lopetetaan softan toimesta? Kannattaa hukkiksen tangon liikkuminen tarkastaa ettei ole jumitusta. Peruspaineet on hyvä säätää kohdilleen, mutta ellei ne nyt jostain syystä liian korkeiksi ole nostettu, ruuvaamalla hukkiksen tankoa siis, niin ei se kyllä paineita muutenkaan liian ylös nosta. Muistatko mihin sun softassa on rajoitettu ahdot ja mihin sen pitäisi ne nostaa?j0ne kirjoitti:Softassa, mankusta tai peruspaineesta lähtisin aluksi vikaa etsimään. Jos t5 mankku niin syyttäsin sitä ensimmäisenä.9000cse kirjoitti:Ja kun asennettiin steg-2 softa ja 3" putkisto niin on ruvennut ilmeisesti tulemaan niitä kuuluisia fuel-cut:teja, suuttimet vai pumppu vaihtoon ensimmäisenä?
Tuo suuttimiin ja pumppuun viittaaminen vaan häiritsi, ikään kuin puhuttaisiin kuitenkin eri asiasta..
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
[/quote]Jos nyt ihan ensin kertoisit millä tavalla tuo fuel-cutti tulee, meinaat ilmeisesti että lämä tiskissä paineet karkaa liian korkeiksi, jolloin bensansyöttö luonnollisesti lopetetaan softan toimesta? Kannattaa hukkiksen tangon liikkuminen tarkastaa ettei ole jumitusta. Peruspaineet on hyvä säätää kohdilleen, mutta ellei ne nyt jostain syystä liian korkeiksi ole nostettu, ruuvaamalla hukkiksen tankoa siis, niin ei se kyllä paineita muutenkaan liian ylös nosta. Muistatko mihin sun softassa on rajoitettu ahdot ja mihin sen pitäisi ne nostaa?
Tuo suuttimiin ja pumppuun viittaaminen vaan häiritsi, ikään kuin puhuttaisiin kuitenkin eri asiasta..[/quote]
Esim sillai on monesti tehnyt et jos kolmoselta pudottaa kakkoselle ja lämä tiskiin ni sit ns,"sammuu" hetkeks ja lähtee taas normaalisti, tai kakkosella jos ajelet hiljaksiin ja siittä kaasu pohjaan ni sama juttu. Joo pitää kattoo toi kellon tanko että onko jumissa(tankoa ei ole ruuvailtu), lueskelin tosa jo about puol vuotta sit tota peruspaineiden tarkistus/säätämis ohjetta ja olin ihan peukku suus. Suorsa osaa varmasti kertoa softasta enemmän, muuta en siitä tiedä kuin että on steg2.
Tuo suuttimiin ja pumppuun viittaaminen vaan häiritsi, ikään kuin puhuttaisiin kuitenkin eri asiasta..[/quote]
Esim sillai on monesti tehnyt et jos kolmoselta pudottaa kakkoselle ja lämä tiskiin ni sit ns,"sammuu" hetkeks ja lähtee taas normaalisti, tai kakkosella jos ajelet hiljaksiin ja siittä kaasu pohjaan ni sama juttu. Joo pitää kattoo toi kellon tanko että onko jumissa(tankoa ei ole ruuvailtu), lueskelin tosa jo about puol vuotta sit tota peruspaineiden tarkistus/säätämis ohjetta ja olin ihan peukku suus. Suorsa osaa varmasti kertoa softasta enemmän, muuta en siitä tiedä kuin että on steg2.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Noniin nyt kun olen jo monesti foorumilla kysellyt ja ihmetellyt että kun välillä auto kulkee ja välillä ei, no nyt tuli tänään asennettua asteikollinen ahtomittari ja silloin kun auto ei kulje niin ahdot pysyy max 0.4bar ja tätä se on tehnyt siitä asti kun olen auton omistanut, esim aamulla kun lähtee liikkeelle niin tuntuu toimivan normaalisti pikku kiihdytyksillä mutta kerran taas kun polkasee niin ei sen jälkeen enää kulje kunnolla, onkohan mahdollisesti sama vika kun tuolla tyhjäkäynnin sekoamisella kunnon kiihdytyksen jälkeen, hukkaporttikello tai mankkuvena.? ja nämä viat olivat jo ennen softan vaihtamista. Missä hinnoissa magneettiventtiilit nykypäivänä liikkuu?!??!
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Ainakaan T5-mankkuvenaa ei kannata autoon laittaa (jos vika siinä on mitä en ihmettelisi), samalla rahalla ellei jopa halvemmalla saa T7-modauksen ja uudemman mallin venttiilin joka kestää huomattavasti paremmin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Kokeiles ihan perinteistä mankkuvenatestiä, eli ota siitä W-letku irti ja seuraa miten ahtaa. Painele kaasua kuitenkin varovasti, nyt pitäisi siis hukkiksen pysyä kiinni ja ahtimen ahtaa joka kerta fuel-cuttiin asti.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Noniin aamulla kun heitin emmännän töihin ni toimis taas hetken ihan normaalisti ja 3vaihteella ahdot nousi max 1.1bar?!?!?! eikös steg2:sen pitäs nostaa niitä hieman enemmän? Joo täytyy heti mennä tekemään mankkuvena testi.
Eli jos paineet nousee fuelcuttiin asti niin on mankkuvena paskana? vai?Irroita keskimmäinen (W) letku ja käy koeajolenkillä. Ahtopaneiden pitäisi nousta holtittomasti. Jos paineet eivät nouse, niin vika on muualla kuin mankkuvenassa
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Nykii, pätkii, poksuu, sammuu......
Riippuu softasta, mutta yleensä 1.2 bar.
W-letku irti mankkuvenalla ei ole mitään kontrollia ahtopaineen säädössä.
Jos ahdot nousee ripeesti ja kaasuläpällä tasapainottelemalla saat pysymään siellä 1.2 barin kohdalla niin ainakin kompura tuottaa tarvittavat paineet eikä ne suuremmin katoa minnekkään. Tällä voidaan todistaa ähkiikö systeemi kasettivikaa, tulppavikaa, putkiston ahtautta tms.
Ekalla polkaisulla takuulla törmäät fuelcuttiin jos ahdin spoolaa kuten pitääkin, mutta tuolla varvaskaasulla voit testailla hetken miltä tuntuisi jos ahtoja olisi niinkuin pitääkin.
W-letku irti mankkuvenalla ei ole mitään kontrollia ahtopaineen säädössä.
Jos ahdot nousee ripeesti ja kaasuläpällä tasapainottelemalla saat pysymään siellä 1.2 barin kohdalla niin ainakin kompura tuottaa tarvittavat paineet eikä ne suuremmin katoa minnekkään. Tällä voidaan todistaa ähkiikö systeemi kasettivikaa, tulppavikaa, putkiston ahtautta tms.
Ekalla polkaisulla takuulla törmäät fuelcuttiin jos ahdin spoolaa kuten pitääkin, mutta tuolla varvaskaasulla voit testailla hetken miltä tuntuisi jos ahtoja olisi niinkuin pitääkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko