Satkulla kolarissa..
Re: Satkulla kolarissa..
Jos kaikki pintapellit näyttää suorilta ja luukut & puskuri istuu paikalleen oikein, niin helpoimmalla pääset kun otat vakuutuksesta kertakorvauksen ja jatkat ajamista. Toki ne reaktiotangot kannattaa tarkistaa ja vaikkapa tosiaan mitata kaikkien renkaiden kulmat. Ei ole kiva ajella jos taka-akseli kulkee vinossa.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Satkulla kolarissa..
Ja jos jatkat ajamista niin ruostesuojaa kaikki takapään kotelot ja pellinravot kunnolla koska takuuvarmasti on paikkoja revennyt auki ja jos ne jää auki ja suojaamatta niin vuoden päästä sulla on persiistä melko ruosteinen auto.
Tuli aikonaan vapaa-aika hommina oltua peltikorjaamossa duunissa ja tutustuin näihin "näkymättömiin" vaurioihin.
Tuli aikonaan vapaa-aika hommina oltua peltikorjaamossa duunissa ja tutustuin näihin "näkymättömiin" vaurioihin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Satkulla kolarissa..
Delta-autolla kävin näyttämässä. Puskuri+kiinnikkeet ja takakontin oikaisu tulisi hommaksi. Tarkastaja mietti vain tuota puskurin saatavuutta, että vieläköhän tuota saa uutena. Soittaa mulle vielä myöhemmin.
Auto pelaa kuitenkin ihan normaalisti, ajelin tänään melkein 100km eikä mitään normaalista poikkeavaa ollut. Kulkee suoraan ja tasaisesti ilman ylimääräisiä ääniä. Reaktiotangotkin näyttävät olevan kohillaan.
Auto pelaa kuitenkin ihan normaalisti, ajelin tänään melkein 100km eikä mitään normaalista poikkeavaa ollut. Kulkee suoraan ja tasaisesti ilman ylimääräisiä ääniä. Reaktiotangotkin näyttävät olevan kohillaan.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Satkulla kolarissa..
Ei oo saakeli vieläkään kuulunu mitään vakuutusyhtiöstä eikä Delta-autosta vaikka lupasi tämän viikon aikana soitella..
Pitää ite soitella sitten maanantaina sinne ja kysyä mikä jumittaa.
Noh, satku on saanut levätä tallissa nyt kun olen ajellut isän femmalla.
Mitä luulette paljonko se kertakorvaus olisi? Tai minkä verran sitä voisin vaatia?
Tuossa vielä kuvaa tilanteesta http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2810172.jpg
Pitää ite soitella sitten maanantaina sinne ja kysyä mikä jumittaa.
Noh, satku on saanut levätä tallissa nyt kun olen ajellut isän femmalla.
Mitä luulette paljonko se kertakorvaus olisi? Tai minkä verran sitä voisin vaatia?
Tuossa vielä kuvaa tilanteesta http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2810172.jpg
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Satkulla kolarissa..
ei taida tulla kertakorvausta tällä kertaa, koska niin pienet vauriot ja pintamaaleja ei tarvita ( ne kun maksaa). tosin kyllä todella pienistä pintaklommoista noi 20 vuotiaat menee lunariin, jotta kiikun/ kaakun..
Jos ny karkeasti vaan arvaa, eli pelkästään mainitut oikaisut purkuineen ja mittatarkistuksineen yms 10 h ja vanha purkaamopuskuri niin voisi olla jotain 1000 € lasku ( uusi puskuri laskun mukaan). eli mun arvio , jotta 1000 € kandee ottaa ja hoitaa itse haavansa halvemmalla. jos lunari ja auto pois niin 2000 € saatava vähintään ja omat irtovarusteet tietenkin lisäksi ( eli hyvät renkaat pois ja jotain resuja tilalle jne...)
Jos ny karkeasti vaan arvaa, eli pelkästään mainitut oikaisut purkuineen ja mittatarkistuksineen yms 10 h ja vanha purkaamopuskuri niin voisi olla jotain 1000 € lasku ( uusi puskuri laskun mukaan). eli mun arvio , jotta 1000 € kandee ottaa ja hoitaa itse haavansa halvemmalla. jos lunari ja auto pois niin 2000 € saatava vähintään ja omat irtovarusteet tietenkin lisäksi ( eli hyvät renkaat pois ja jotain resuja tilalle jne...)

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Satkulla kolarissa..
Meneekö? Tonnarista meni konepelti, etulokari, lukkopelti, etupuskuri, toinen umpio+vilkku ja maski paskaksi. Lisäksi runkopalkki vääntyi hiukan. Tarkastaja sanoi ettei ole mitään tarvetta lunastaa, vaan kertakorvausta tarjosi. Ja auto on tosiaan vm87.stara kirjoitti:tosin kyllä todella pienistä pintaklommoista noi 20 vuotiaat menee lunariin, jotta kiikun/ kaakun..
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Satkulla kolarissa..
yleisesti vanhemmat autot menevät helpommin, pienemmän korvaushintansa vuoksi uudempien korjaus tulee useammin halvemmaksi kun korvaaminen
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Satkulla kolarissa..
No panetitko ko auton vielä ajokuntoon ??t.t.j kirjoitti:Meneekö? Tonnarista meni konepelti, etulokari, lukkopelti, etupuskuri, toinen umpio+vilkku ja maski paskaksi. Lisäksi runkopalkki vääntyi hiukan. Tarkastaja sanoi ettei ole mitään tarvetta lunastaa, vaan kertakorvausta tarjosi. Ja auto on tosiaan vm87.stara kirjoitti:tosin kyllä todella pienistä pintaklommoista noi 20 vuotiaat menee lunariin, jotta kiikun/ kaakun..
Jaa-a, en nyt ole näiden mälläysjuttujen kanssa kovin expertti, mutta minusta tuo tilanne taisi olla hyvinkin sama kuin lunastus, pikemminkin tarkastaja ehkä säästi yhtiön rahoja , kun ei tarvinnut kolaroitua autoa pois hoitaa jne ja jos huomasi, että asiakas halusi vanhan säilyttää, niin teki mieliksi / ratsasti tilanteella? on kustannusmielessä ihan eri asia haalia käytettyjä peltiosia ja askarrella/ kuutamoteettää osat kiinni ja massata/ maalata jne, kuin teettää merkkiliikkeessä takuuna. Mainitulla tavalla teetettyihin kun on aina oltava mukisematta tyytyväinen jne..
Jos yhtiö ei lähde autoa korjaamaan, niin tulkitsen tilanteen lunastukseksi, eri asia sitten on paljonko hinta alenee, jos auto jää asiakkaalle. eli pitäisi aina ensin kysyä lähteekö yhtiö korjaamaan ja jos ei lähde niin sitten pyytää 2 eri hintaa ( toinen siis ilman autoa ja toinen kun auto jää asiakkaalle). ?? vai kuin?????
Enempi mällänneet varmaan ovat viisaampia

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Satkulla kolarissa..
Tonnari on työn alla parhaillaan, projektiksi se ois jokatapauksessa mennytkin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Satkulla kolarissa..
Itsellä suunnileen sama tilanne kun t.t.j:llä. Tosin auto oli satku ja meni molemmat etulamput ja moottori liikahti taakseppäin, kun moottorin etupusla taittui muutaman sentin taakseppäin, itsellä tosin säästyi nuo etulokarit. Menee oijontaan... ja tuokin auto olisi mennyt pajalle talveksi että eipä siinä sinänsä. Toivottavasti ei suurtavahinkoa tapahtunut. virtalukko pitää uusia.
Saab 9000 CS 2.0T -97
Re: Satkulla kolarissa..
Ei mennyt lunastukseen!
Delta-auton korjausarvio n.800€, puskuri tosin olisi b-osa. Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä että korjataan tottakai. Soittelee vielä huomenna tarkastaja minulle ja kertoo tarkemmin.
Delta-auton korjausarvio n.800€, puskuri tosin olisi b-osa. Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä että korjataan tottakai. Soittelee vielä huomenna tarkastaja minulle ja kertoo tarkemmin.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Satkulla kolarissa..
ja ruostesuojataan !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Satkulla kolarissa..
Nonniin, vähän homma taas edistyny. Eli tuo tarkastaja lupasi silloin soitella minulle mutta mitään ei kuulunut. Nooh isä sitten soitteli tuossa perjantaina sille ja oli sanonu että homma kunnossa, korjauslupa on. Tuntui kuulemma siltä, että haluavat mielummin korjata kuin maksaa kertakorvausta..
Sitten soiteltiin Delta-Autolle, osat ovat tilauksessa ja soittelevat kun perillä. Alustavasti sovittuna kuitenkin että ensiviikolla 900 menee Deltalle laitettavaksi.
En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta jäi sellainen kuva Delta-auton puheista että ihan uusi takapuskuri olisi sittenkin tilauksessa..
Sitten soiteltiin Delta-Autolle, osat ovat tilauksessa ja soittelevat kun perillä. Alustavasti sovittuna kuitenkin että ensiviikolla 900 menee Deltalle laitettavaksi.
En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta jäi sellainen kuva Delta-auton puheista että ihan uusi takapuskuri olisi sittenkin tilauksessa..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Satkulla kolarissa..
Aika hyvin osui mielestä taannoinen arvuutteluni tilanteesta. Uuden puskurin pinta on hieman mustempi kuin vanhat eli pääset vanhat käsittelemään. Joku kertoili, jotta kun vahvalla liuottimella tinnerillä, asetonilla tms liuottimella nopeasti (jottei pinta sula) käsittelee haalistuneen pinnan, niin haalistuma jonkun verran katoaa helposti, sitten vaan ne hoitoaineet päälle. Mutta ei ole omaa kokemusta tuosta kikasta.
Minulla kerran etupuskuri sai pikkasen siipeensä, vetivät merkkiliikkeessä käsittääkseni siihen sen pinnan vaan uutta, koska vain se kuori oli saanut siipeensä, runko oli kuosissaan. Monenlaisia ratkaisuja sitä löytyy.
Minulla kerran etupuskuri sai pikkasen siipeensä, vetivät merkkiliikkeessä käsittääkseni siihen sen pinnan vaan uutta, koska vain se kuori oli saanut siipeensä, runko oli kuosissaan. Monenlaisia ratkaisuja sitä löytyy.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Satkulla kolarissa..
Eipä oo vieläkään edenny sen enempää, satku oli paripäivää korjaamolla, mutta olivat tilanneet väärän puskurin, muistaakseni ng900, joten se meni pieleen. Hain auton sitten pois, ja nyt odotellaan että millon kutsuvat puskurin vaihtoon uudestaan.
Olivat kuitenkin käyttäneet vanhan puskurin irti, kaikki kunnossa myös sen alta.
Olivat kuitenkin käyttäneet vanhan puskurin irti, kaikki kunnossa myös sen alta.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11