Onko tämä ylilämpösuoja tuossa viimeisessä kuvassa jousien oikealla puolen?Mimmi kirjoitti:Vaihda se ylilämpösuoja (tai ohita se), niin saat nopeudet 1,2 ja 3 toimimaan.
Itsellä myös ilmastoimaton ja 1-2-3 nopeudet katosivat.
Onko tämä ylilämpösuoja tuossa viimeisessä kuvassa jousien oikealla puolen?Mimmi kirjoitti:Vaihda se ylilämpösuoja (tai ohita se), niin saat nopeudet 1,2 ja 3 toimimaan.
On. http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=6253Mik4 kirjoitti:Onko tämä ylilämpösuoja tuossa viimeisessä kuvassa jousien oikealla puolen?
Itselläni tuossa kunnossa moottori toimi enää noin pari viikkoa. Hiilien vaihto ei auttaisi, sillä itse kollektori on ihan lopussa. Eli kyllä se kannattanee vaihtaa piakkoin. Yleensä kenno ei tahdo enää pitää, kun tuo kotelo on avattu, joten se kannattaa myös ottaa huomioon. Onneksesi sinulla ei ole AC:tä, sillä sen kanssa vaihto on melko työläs.wesku kirjoitti:Puhallinmoottorin käynti on ollut epätasaista 2..3 asennoilla jo pitemmän aikaa (9000-88, ei AC). Tänään jouduin ekaa kertaa naputtelemaan koteloon ritilän läpi ruuvarilla niin sain käyntiin edes 4-asennolla. Nyt kaikki asennot toimii, pienet nopeudet epätasaisesti kuten ennenkin.
Olisko kokemuksia miten kauan tässä kunnossa oleva moottori saattaa vielä toimia ? Voiko vaihdon jättää kesäkeleille vai onko hyvinkin todennäköistä että seuraavalla 20 asteen pakkasella ei pyörähdä lainkaan ? Voiko vika olla esim hiilien jumittumisessa niin että tulee kosketushäiriöitä vai onko hiilet yleensä täysin loppu silloin kun ongelmia myös 4-asennolla alkaa ilmaantumaan ?
Tänään ja eilen pariin kertaan kylmäkäynnistyksiä lähes -20sta, yllättäen ei mitään ongelmaa puhaltimessa. Ensimmäisen käyntiin kopauttamisen jälkeen ajettu muutama 100 km, ehkä 10 tuntia ollut puhallin päällä.Markku H kirjoitti:Itselläni tuossa kunnossa moottori toimi enää noin pari viikkoa. Hiilien vaihto ei auttaisi, sillä itse kollektori on ihan lopussa. Eli kyllä se kannattanee vaihtaa piakkoin. Yleensä kenno ei tahdo enää pitää, kun tuo kotelo on avattu, joten se kannattaa myös ottaa huomioon. Onneksesi sinulla ei ole AC:tä, sillä sen kanssa vaihto on melko työläs.wesku kirjoitti:Puhallinmoottorin käynti on ollut epätasaista 2..3 asennoilla jo pitemmän aikaa (9000-88, ei AC). Tänään jouduin ekaa kertaa naputtelemaan koteloon ritilän läpi ruuvarilla niin sain käyntiin edes 4-asennolla. Nyt kaikki asennot toimii, pienet nopeudet epätasaisesti kuten ennenkin.
Olisko kokemuksia miten kauan tässä kunnossa oleva moottori saattaa vielä toimia ? Voiko vaihdon jättää kesäkeleille vai onko hyvinkin todennäköistä että seuraavalla 20 asteen pakkasella ei pyörähdä lainkaan ? Voiko vika olla esim hiilien jumittumisessa niin että tulee kosketushäiriöitä vai onko hiilet yleensä täysin loppu silloin kun ongelmia myös 4-asennolla alkaa ilmaantumaan ?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=16284wesku kirjoitti:...
Muistaakseni joskus AC:lisessakin vaihto onnistui leikkaamalla kotelo päältä ilman AC kenno ym irrottamista lainkaan. En ole ihan varma, hommasta on jo kauan aikaa. Muistaako joku paremmin ?