aero hankinnassa, kysymyksiä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja norther7 »

kävin tänään koeajamassa -00 aeroa ja hyvältä meno kyllä vaikutti, muutama kysymys kuitenkin..

1. sid2 puuttui "paljon" pikseleitä, mitä uusi/kunnostettu maksaa?

2. toisen sumarin lasi karannut, tarvii mahdollisesti umpionki(?) uusia, minkäköhän hintaisia nuo ovat?

3. aluksi ei meinannut lämpöä auto-nappi päällä tulla kapiiniin.. "liikkeen" myyjä kuitenkin sääti masiinaa käsin ja lämpöä kuitenkin tuli... onkohan vain säädöistä kiinni eli tuskin lämppärin moottori entinen?

4.auto tuotu saksasta 90tkm ajettuna, leimoja oli mielestäni 20tkm välein ja vielä 3tkm sisäänkin lukemasta, onko moottoritakuu silloin voimassa vielä? viimeisestä 150tkm huollosta ei oltu laitettu kilometrimäärää jostain syystä myöskään kirjaan? :O mittarissa 153tkm.. ylimääräisiä rahinoita ei kuulunut ainakaan... toivottavasti olisi siis kunnossa oleva motti!?

5.mitään kolinoita alustassa ei ainakaan kuulunut, onko jotain vakio alusta tms kalliita osia joita n.150tkm vaiheilla tulisi uusia? mikä on seuraava "iso" huolto, 190tkm? onko sähköpenkit plussaa vai onko niissä vain pidemmän päälle kalliita vikoja/ongelmia? :D

kiitos jo etukäteen vastauksista
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Eski »

norther7 kirjoitti:kävin tänään koeajamassa -00 aeroa ja hyvältä meno kyllä vaikutti, muutama kysymys kuitenkin..

1. sid2 puuttui "paljon" pikseleitä, mitä uusi/kunnostettu maksaa?
Uusi noin 500e, korjaus 0-200e (jos korjattavissa).
2. toisen sumarin lasi karannut, tarvii mahdollisesti umpionki(?) uusia, minkäköhän hintaisia nuo ovat?
Sumariin ei saa pelkkää lasia. Uusi maksaa noin 150e/kpl.
3. aluksi ei meinannut lämpöä auto-nappi päällä tulla kapiiniin.. "liikkeen" myyjä kuitenkin sääti masiinaa käsin ja lämpöä kuitenkin tuli... onkohan vain säädöistä kiinni eli tuskin lämppärin moottori entinen?
Kannattaisi kokeilla vielä ACC:n kalibrointia painamala auto- ja off-napit yhtäaikaa pohjaan.
4.auto tuotu saksasta 90tkm ajettuna, leimoja oli mielestäni 20tkm välein ja vielä 3tkm sisäänkin lukemasta, onko moottoritakuu silloin voimassa vielä? viimeisestä 150tkm huollosta ei oltu laitettu kilometrimäärää jostain syystä myöskään kirjaan? :O mittarissa 153tkm.. ylimääräisiä rahinoita ei kuulunut ainakaan... toivottavasti olisi siis kunnossa oleva motti!?
Kannattaa kysyä asiaa huollosta, joka huollon on tehnyt. M2000 alkaa muutenkin olla "moottoritakuu" päättymässä, sehän on käyttöönottopäivämäärästä 8 vuotta.
5.mitään kolinoita alustassa ei ainakaan kuulunut, onko jotain vakio alusta tms kalliita osia joita n.150tkm vaiheilla tulisi uusia? mikä on seuraava "iso" huolto, 190tkm? onko sähköpenkit plussaa vai onko niissä vain pidemmän päälle kalliita vikoja/ongelmia? :D
Alustan osista on vaikea ennustaa tietämättä huoltohistoriaa. Iskareita ja puslia on yleensä noihin kilsoihin jo vaihdettu vähintään kertaalleen... Muutenkin kaikki kulutusosat (jarrut, pakoputki jne) on usein noilla lukemilla vaihtokunnossa, joten kannattaa tarkistaa niiden kunto...

Eski
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja norther7 »

luin jostain että oliko noita sid2:sia jotain "vaihtolaitteita" olemassa liikkeissä?
auto on käyttöönotettu 09/2000 eli takuu menossa pian umpeen ilmeisesti..
mitähän vikaa mahdollisesti lämmittimessä voisi olla jos ei kalibroinnilla ala automaattisesti puhaltamaan lämmintä?
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Seuraava huolto on 170 tkm, se on yks kalleimpia huoltoja. Aiheesta löytää täältä muistaakseni oma topic.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Termos »

mikan kirjoitti:Seuraava huolto on 170 tkm, se on yks kalleimpia huoltoja. Aiheesta löytää täältä muistaakseni oma topic.

t. Mika
Kuinka niin? Ainakin matalapaineisen kyseinen huolto kustansi 220e merkkiliikkessä, ei mitään kummempia toimenpiteitä sisältänyt. Onko Aerossa isompi huolto tuossa kohtaa?

Eikö se 110tkm huolto ole se kallein normihuolto?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Dämn, muisti pätkii. Tuolta löytyy huolto-ohjelma: http://www.saab9-5.com/tech_service.htm

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Termos »

mikan kirjoitti:Dämn, muisti pätkii. Tuolta löytyy huolto-ohjelma: http://www.saab9-5.com/tech_service.htm

t. Mika
Sitähän minäkin :wink:

Unohdin itsekin tuohon 170tkm huollon hintaan kommentoida, että pistin asentajalle lapun mukaan, jossa kielsin vaihtamasta tulppia ja sisäilmafiltterin.

Olin itse hiljattain vaihtanut kyseiset kamppeet, eikä tuosta mitään sanomista tullut, leima lappuun ja lasku perään, ihan OK huolto.
Jäi kuitenkin viimeiseksi merkkihuollon leimaksi, wanha kärry pärjää omatoimi oy:n hellässä huolto-ohjelmassa siitä eteenpäin :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
hidaste
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 15:38
Paikkakunta: Hml

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hidaste »

ACC:een kalibrointi ei ainakaan antanut virhekoodeja n. viikko sitten,
kun kävin itsekin ajamassa kyseisellä autolla. Moottoritakuu olisi voimassa
muistaakseni syksyyn saakka mutta tosiaan noi kilometrit puuttu viimeisestä
huollosta.

Ihan ok kuntoselta vaikutti mutta en päässyt sopuun hinnasta joten eipä
tullut kauppoja minun kohdalla.
Saab 9-3 Aero Coupe R.I.P
Saab 9-5 2.3t vector sentronic
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja palle »

Voikos tuon acc:n kalibroinnin tehdä ihan omaksi ilokseen, vai tehdäänkö se sitten jos on ongelmia?
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nix0n »

En viitsi aloittaa uutta topiccia kun täällä jo vähän puhuttukin 190tkm huollosta.
Täältä: http://www.saab9-5.com/serv/114k.htm löytyi tiedot, mitä huollosta tehtäisiin. Nyt kysyisin, että paljonko suurin piirtein kyseinen huolto on kustantanut merkkihuollossa? Viimeksi hujahti opiskelijalta mukava summa 170tkm huoltoon+moniurahihan vaihtoon :D
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
KaikkiNimetVarattu
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 18:16

Re: aero hankinnassa, kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja KaikkiNimetVarattu »

Eski kirjoitti:
Kannattaisi kokeilla vielä ACC:n kalibrointia painamala auto- ja off-napit yhtäaikaa pohjaan.
Saako tuolla näppäinyhdistelmällä vikojen määränkin selville?

Itsekin tässä metsästän ysivitosta.

Edit: Joo, saahan sillä kun olisin lukenut threadin loppuun.
Vastaa Viestiin