ROMPEPÄIVÄ SAAB-KLUBILAISILLE la 16.10.-04 klo 9 - 14

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Petri Tyrkkö
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

Moro!

Ko rompetorin mainos on julkisella puolella ja jopa netti sivujen etusivulla.... näin Lehtosen kanssa päätettiin että tosiaan
kaikki nekin klubilaiset jotka esim. eivät välitä kirjautua foorumiin, pysty olemaan tällä listaa ym. voivat olla osallisina tiedon jaossa.

Tosin homman nimi on myös se että kerrotaan muille että meidän porukalla menee hyvin, miksi et jo kuulu meihin.

Vapaan netti foorumin tarjonna vuoksi jotkut voivat ihmetellä miksi vain jäsenet saa, miksei saisi ?...tämä yheteisö on perustettu vain palvelemaan jäsentensä tarpeita ja etuja joten emme sen vuoksi juuri suosi jäsenettömyyttä.
Paikan päällä Nokialla voi liittyä jäseneksi jos nyt vasta on herännyt ymmärtämää mitä yheisössä oleminen etuineen antaa ja miksi kannattaa maksaa muutama kymppi siitä vuodessa toiminnan pyörittämiseen rahoitusta.
Moni ehkä alkaa nyt ymmärtää mikä on toimiva klubi joka järjestää jäsenilleen asioita ja siihen kuulumisesta on etua
ja myöskin toimintaan voi tulla mukaan, saada huomaamattaan vastauksen siihen: että kun paljon antaa, niin paljon saa.
Kyllä me toki myymme joskus ei jäsenille perustelluista syistä, tosin meidän määrittelemään hintaan ja luonnollisesti sen jälkeen kun kaikki halukkaat jäsenet ovat saaneet.

Ja kaikkihan paikalle tulevat ovat niinkuin klubin tapahtumissa pitääkin, klubin rintakortti rinnassa kertomassa mm. mikä se nimi taas olikaan ym..

Klubin tuleva hallitus voisikin pohtia pitäisikö ilmaispalvelut (mm. vapaa foorumi ei jäsenille) rajoittaa vai lopettaa kokonaan jolloin voitaisiin keskittää nekin resurssit, jälkiselittelyt (niin kuin tämäkin viesti) ym, klubin maksavien jäsenten palvelujen kehittämiseen.

vpj
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Petri Tyrkkö kirjoitti: Klubin tuleva hallitus voisikin pohtia pitäisikö ilmaispalvelut (mm. vapaa foorumi ei jäsenille) rajoittaa vai lopettaa kokonaan jolloin voitaisiin keskittää nekin resurssit, jälkiselittelyt (niin kuin tämäkin viesti) ym, klubin maksavien jäsenten palvelujen kehittämiseen.

vpj
No..kyllähän minäkin tätä foorumia innoissani luin ennen liittymistäni mihinkään.. :oops:

Itse asiassa, alussahan ei niin paljoa viestittelyä foorumilla ollutkaan (lähti hiljakseen vilkastumaan), joten itse ainakin kannattaisin kovasti erityisesti tämän nettifoorumin pitämistä kaikille avoimena - kuuluuhaan se eräällä tavalla netin perusluonteeseenkin; rekisteröityminen foorumille auttaa siistinä pysymiseen ja lienee ensiaskel kohti auvoa - Klubia. Avoin tiedonvaihto kehittää toimintaa jatkuvasti rikkaammaksi kaikille, jäsenkortilliselle kuin -kortittomillekin :)

Nyt vain on iskenyt ilmeinen trokarikammo rompetorin suhteen, allekirjoittaneeseenkin. Mutta hra vpj:n kirjoituksessahan tähänkin oli vanha, toimiva lääke - klubikortti rintaan ja rinta kaarelle! :D
Firon
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Firon »

Mihinkäs ne moderaattorit ovat menneet, kun tämä keskustelu on edelleen yleisellä puolella jäsenalueen sijasta?

Firon
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jussi kirjoitti:Pienenä vinkkinä ihmiseltä, joka on yhdistystoimintaa nähnyt ja kokenut niin paljon että mittari on täysi siltä saralta.

Menette pojat juuri siihen tyypilliseen supisuomalaiseen suuntaan tässä keskustelussa. Tyypillisesti varsinkin pienissä yhdistyksissä muodostuu me ja noi muut asenne, me hyvät - noi pahat.

Tämä ei missään tapauksessa, eikä koskaan, innosta ketään siirtymään pahalta "noi muut"-puolelta hyvälle "me"-puolelle. Näissä asioissa kannattaa ottaa järki käteen eikä antaa tunteille valtaa.

Viimeisenä juridisena pointtina yhdistysten järjestämistä tapahtumista:

Yhdistys saa tarjota toimintaa ja etuja vain jäsenille.

Yhdistys ei kuitenkaan saa harrastaa syrjintää. Jos jokin tapahtuma ilmoitetaan julkiseksi tapahtumaksi sen täytyy myös olla sitä, mutta silti yhdistyksen jäsenistöllä voi olla etuja esim sisäänpääsyn suhteen muihin verrattuna.

Yhdistystoiminta on varsin yksinkertaista kunhan sääntöjä ei aleta keksimään itse aina tarpeen tullen. Suomi on yhdistystoiminnan luvattu maa ja se tuo mukanaan myös kaikki sen kielteiset lieveilmiöt.
Itsekin järjestötoiminnassa ihan riittämiin mukana olleena ihmettelen noita
kommentteja, joista osan leikkasin mukaan.

1) Olemme ihan itse valinneet ja liittyneet vapaaehtoisesti kerhoomme, koska saamme toisistamme tukea ja turvaa, samanhenkisestä seurasta puhumattakaan.

2) EMME OLE JAKANEET IHMISIÄ, TYYLIIN , SINÄ HUONO MINÄ PAREMPI.
Olemme kaikki samanarvoisia ihmisiä, joten äläs vääristele ja keksi riitaa.

3) Kun olemme kerhomme jäseniä, keksimme kaikenlaista yhteistä puuhaamista ja kivoja tapahtumia, nyt vain onnistuimme saamaan halpoja varaosia.

4) Kerhoeduista saavat nauttia vain jäsenet, olivat ne sitten klubitakki tai halpoja korjaus-kirjasarjoja tai kuten nyt varaosia.

5) Järjestöihmisen olisi helppo ymmärtää, että kerhon toimintaa koskeviin päätöksiin, kerhon sponssaamiin tutustumismatkoihin yms, ei pysty osallistumaan ellei ole kerholainen , siis jäsen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Petri Tyrkkö kirjoitti: Ja kaikkihan paikalle tulevat ovat niinkuin klubin tapahtumissa pitääkin, klubin rintakortti rinnassa kertomassa mm. mikä se nimi taas olikaan ym..
Klubikortin tämänhetkisestä olinpaikasta ei ole tietoa, mutta paikalle meinaan tulla ja ajaa yhteensä n.350km sen vuoksi :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Firges9000 kirjoitti:Itsekin järjestötoiminnassa ihan riittämiin mukana olleena ihmettelen noita
kommentteja, joista osan leikkasin mukaan.

1) Olemme ihan itse valinneet ja liittyneet vapaaehtoisesti kerhoomme, koska saamme toisistamme tukea ja turvaa, samanhenkisestä seurasta puhumattakaan.

2) EMME OLE JAKANEET IHMISIÄ, TYYLIIN , SINÄ HUONO MINÄ PAREMPI.
Olemme kaikki samanarvoisia ihmisiä, joten äläs vääristele ja keksi riitaa.

3) Kun olemme kerhomme jäseniä, keksimme kaikenlaista yhteistä puuhaamista ja kivoja tapahtumia, nyt vain onnistuimme saamaan halpoja varaosia.

4) Kerhoeduista saavat nauttia vain jäsenet, olivat ne sitten klubitakki tai halpoja korjaus-kirjasarjoja tai kuten nyt varaosia.

5) Järjestöihmisen olisi helppo ymmärtää, että kerhon toimintaa koskeviin päätöksiin, kerhon sponssaamiin tutustumismatkoihin yms, ei pysty osallistumaan ellei ole kerholainen , siis jäsen
Enpä nyt oikein ymmärrä mistä tuo purkaus tuli, mutta samapa se.

Käsittääkseni olin sanonut juuri nuo asiat hieman eri sanoin jo aiemmin. Vai onko ne mahdollisesti pakko ymmärtää väärin koska minun allekirjoituksessani ei ole jäsennumeroa?

Ehkä olen itse ymmärtänyt aivan väärin, mutta mielestäni tässä keskustelussa ei yksikään klubinne ulkopuolinen ole ollut tulossa ryöväämään osianne myytäväksi myöhemmin Keltaisessa Pörssissä, kuitenkin tälläinen pelko oli väkisin keksittävä ja lietsottava esille.

Se on juurikin sitä huonoa me-henkeä tyypillisimmillään ja valitettavan yleistä yhdistystoiminnassa. Tälläisten ilmiöiden vuoksi ei Suomessa ole niin pientä järveä etteikö sillä olisi vähintään yhtä purjehdusseuraa ja kahta veneilyseuraa ja jokaista koirarotua kohti on vähintään kaksi yhdistystä per paikkakunta.

Sinänsä voi olla huoleti että minä en ole tuota aarrekasaa himoinnut ja jos suunnattomasti himoitsisin niin liittyisin varmasti jäseneksi päästäkseni apajille.

EDIT: Nyt keksin mistä kohtaa rautalanka jäi pois:
Yhdistys ei kuitenkaan saa harrastaa syrjintää. Jos jokin tapahtuma ilmoitetaan julkiseksi tapahtumaksi sen täytyy myös olla sitä, mutta silti yhdistyksen jäsenistöllä voi olla etuja esim sisäänpääsyn suhteen muihin verrattuna.
Yllä on kirjoitettu:

Ilmoitetaan julkiseksi, tarkoittaen että tapahtuman ilmoitetaan oleva julkinen, siis kaikille avoin.

Siinä ei ole kirjoitettu:

Ilmoitetaan julkisesti, tarkoittaen että ilmoitus on kaikkien nähtävillä.

Toivottavasti vielä ei jäänyt jotakin joka olisi pakko ymmärtää väärin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
moksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja moksu »

Petri Tyrkkö kirjoitti:Moro!

Klubin tuleva hallitus voisikin pohtia pitäisikö ilmaispalvelut (mm. vapaa foorumi ei jäsenille) rajoittaa vai lopettaa kokonaan jolloin voitaisiin keskittää nekin resurssit, jälkiselittelyt (niin kuin tämäkin viesti) ym, klubin maksavien jäsenten palvelujen kehittämiseen.

vpj
tämän foorumin kautta minä ainakin "löysin" itseni tänne klubille.
Ilman näitä netti sivuja ei ois vieläkään mitään tietoo koko klubista :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Jussi kirjoitti:Ehkä olen itse ymmärtänyt aivan väärin, mutta mielestäni tässä keskustelussa ei yksikään klubinne ulkopuolinen ole ollut tulossa ryöväämään osianne myytäväksi myöhemmin Keltaisessa Pörssissä,
Ahaa, eli meinaat että jos jollain on sellainen mielessä, hän rekisteröityy tänne ja ilmoittaa siitä meille? Ja kun niin ei ole tapahtunut, niin ei ole mitään pelkoa?

Vai uskotko että netissä surffaa pelkästään rehellisiä saabisteja, tai jos joku pultsari trokari eksyisi näille sivuille, hänelle ei tulisi mieleenkään hyödyntää näiltä sivuilta löytyvää kerhon sisäistä informaatiota?

Jussi kirjoitti: kuitenkin tälläinen pelko oli väkisin keksittävä ja lietsottava esille.
Kuka tuollaisen pelon keksi ja lietsoi esille? Onko lupilaiset miu selkäin takana keksinnä koiruuksia, enkä mie pääs mukkaa?
Jussi kirjoitti: Se on juurikin sitä huonoa me-henkeä tyypillisimmillään ja valitettavan yleistä yhdistystoiminnassa.
Pahus sentään, nyt tunnen itseni aivan kerhon ulkopuoliseksi, kun olen ihan pihalla siitä mistä puhutaan.

Jussi hei, olet ihan varmasti sinäkin tervetullut kerhoon, otahan se herneenpalko pois sieraimesta ja vähän rennompi ote tähän touhuun.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jussi
"Hölösuu"

lucaf kirjoitti:Ahaa, eli meinaat että jos jollain on sellainen mielessä, hän rekisteröityy tänne ja ilmoittaa siitä meille? Ja kun niin ei ole tapahtunut, niin ei ole mitään pelkoa?

Vai uskotko että netissä surffaa pelkästään rehellisiä saabisteja, tai jos joku pultsari trokari eksyisi näille sivuille, hänelle ei tulisi mieleenkään hyödyntää näiltä sivuilta löytyvää kerhon sisäistä informaatiota?
Joopa joo... mitäpä jos tämä trokari kantaakin jäsenkorttia vai uskotko että klubiin pääsee vain rehellisiä saabisteja. Kuten aiemmin sanoin yhdelläkään yhdistyksellä ei ole laillisia keinoja valvoa että kaikki jäsenet ovat fiksuja, mukavia ja rehellisiä.

Ja eikös tuo edellä esitettykin ole juuri turhanpäiväistä pirujen maalamista seinille?
lucaf kirjoitti:Jussi hei, olet ihan varmasti sinäkin tervetullut kerhoon, otahan se herneenpalko pois sieraimesta ja vähän rennompi ote tähän touhuun.
Juu... liittyisin varmasti jos se olisi minulle tarpeellista tai hyödyllistä. Toistaiseksi tämän foorumin käyttö ei ole edellyttänyt jäsenyyttä, jos tilanne muuttuisi täytyisi miettiä siirtyykö jollekin ulkomaiselle foorumille tai postituslistalle takaisin vai liittyykö jäseneksi.

Herneitä ei ole nenässä, mutta jotenkin tämän keskustelun kulku tökkää minulla erittäin pahasti vastaan... ja osallistumiseni tähän loppuu nyt. Minulle ei kuulu mitä klubissanne teette. Ensimmäisen viestini tähän ketjuun oli lähinnä ystävällinen neuvo keskustelun molemmille osapuolille ulkopuoliselta, joka tietää miten asiat toimivat... mutta se ei ilmeisesti ollut kovinkaan fiksu temppu.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jussi kirjoitti:[

Herneitä ei ole nenässä, mutta jotenkin tämän keskustelun kulku tökkää minulla erittäin pahasti vastaan... ja osallistumiseni tähän loppuu nyt.

Minulle ei kuulu mitä klubissanne teette. .
Oi kiitos Jussi, ei se kuulukkaan :lol:
Kirjaimia sinkoili ja värejä, nyt seestyi :roll: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lucaf
"kukkahattu"

Jussi kirjoitti: Joopa joo... mitäpä jos tämä trokari kantaakin jäsenkorttia vai uskotko että klubiin pääsee vain rehellisiä saabisteja.
On hyvin mahdollista. So? Eli koska teoriassa klubissakin voi olla trokareita, se olisi syy jättää portti auki myös kaikille maailman trokareille?
Jussi kirjoitti: Ja eikös tuo edellä esitettykin ole juuri turhanpäiväistä pirujen maalamista seinille?
Sitä se ei todellakaan ollut. Minä ymmärrän turhanpäiväisten pirujen maalaamisella seinälle sitä, että luodaan epärealistisia kauhuskenaarioita. Minun tekstissäni en löydä mitään epärealisistista. Ehkä kyse on Jussi siitä, että kaikki meistä eivät ole säästyneet niin suurelta määrältä vääryyttä kuin sinä (ilmeisesti)?
Jussi kirjoitti: Juu... liittyisin varmasti jos se olisi minulle tarpeellista tai hyödyllistä.
Ahaa, ok ymmärretty. Minulla klubijäsenyys ei ole sidottu omanedun tavoitteluun. Minä nautin tästä kerhosta koska täällä on loistavia ihmisiä joita on kiva kohdata kerhotapaamisissa. Sivutuotteena kyllä tulee runsaasti hyötyä, sellaista jota en edes osannut odottaa/kuvitella. Enkä pane pahakseni :)
Jussi kirjoitti: Ensimmäisen viestini tähän ketjuun oli lähinnä ystävällinen neuvo keskustelun molemmille osapuolille ulkopuoliselta, joka tietää miten asiat toimivat... mutta se ei ilmeisesti ollut kovinkaan fiksu temppu.
Jussi, ekassa viestissäsi oli paljon hyvää asiaa ja olin pääosin ilahtunut siitä kirjoituksesta.

Mutta jos lähdet yhden kirjoittajan perusteella nimeämään, että klubimme henki on huono, ei siitä voi seurata enää muuta kuin se, että sua ei oteta vakavasti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jussi
"Hölösuu"

Lupasin vaieta, mutta hitto kun en osaa pitää suutani kiinni :D
lucaf kirjoitti:On hyvin mahdollista. So? Eli koska teoriassa klubissakin voi olla trokareita, se olisi syy jättää portti auki myös kaikille maailman trokareille?
Ei, en ole missään vaiheessa sanonut niin. Päinvastoin esitin jo ensimmäisessä kirjoituksessani tähän ketjuun miksi klubinne ei tarvitse myydä yhtikäs mitään muille kuin klubilaisille.
lucaf kirjoitti:Sitä se ei todellakaan ollut. Minä ymmärrän turhanpäiväisten pirujen maalaamisella seinälle sitä, että luodaan epärealistisia kauhuskenaarioita. Minun tekstissäni en löydä mitään epärealisistista. Ehkä kyse on Jussi siitä, että kaikki meistä eivät ole säästyneet niin suurelta määrältä vääryyttä kuin sinä (ilmeisesti)?
Kenellekkään ulkopuoliselle ei ole pakko myydä mitään kun ette ole sellaista luvanneet. Saatte tietenkin myydä jos päätätte niin, saatte myydä jopa eri hintaan klubilaisille ja muille, ja kukaan ei pysty väkisin ostamaan mitään... en oikein ymmärrä minkälaisia sellaiset trokarit olisivat joita ette saisi kuriin myyntipaikalla. Paitsi tietysti klubilaisia ette saa kuriin heille tarkoitetussa tilaisuudessa jos ostorajoituksia ei ole alunperin määrätty.

Varmaan olen osani vääryyksistä saanut, mutta olen myös saanut sellaisen osan tämänlaatuista toimintaa kohdalleni että tiedän mistä puhun.
lucaf kirjoitti:Ahaa, ok ymmärretty. Minulla klubijäsenyys ei ole sidottu omanedun tavoitteluun. Minä nautin tästä kerhosta koska täällä on loistavia ihmisiä joita on kiva kohdata kerhotapaamisissa. Sivutuotteena kyllä tulee runsaasti hyötyä, sellaista jota en edes osannut odottaa/kuvitella. Enkä pane pahakseni :)
Oma etuhan myös tuo sosiaalinen puoli on, eikö? Tuskin kuitenkaan on korrektia puhua omanedun tavoittelusta. Kuitenkin, vaikka asia voidaan toisinkin nähdä, niin pienikin jäsenmaksu on kuitenkin rahaa. Jos aika ei riitä ylimääräisiin sosiaalisiin aktiviteetteihin, aktiivisuuteen varsinaisessa yhdistystoiminnassa ja jäsenedutkaan eivät osu omalle kohdalle niin en näe mitään syytä olla jäsen.
lucaf kirjoitti:Mutta jos lähdet yhden kirjoittajan perusteella nimeämään, että klubimme henki on huono, ei siitä voi seurata enää muuta kuin se, että sua ei oteta vakavasti.
Olin aikalailla ällikällä lyöty tämän ketjun vuoksi, mutta en ole moittinut klubinne henkeä huonoksi. Sitä olen yrittänyt sanoa että teette itsellenne hallaa tämän tyylisellä ketjulla julkisella foorumilla... ja senkin suhteen tiedän kyllä mistä puhun.

Sen perusteella mitä olen sivusta täällä seurannut olen pitänyt Saab-klubia aika tervehenkisenä ja epätyypillisenä yhdistyksenä. Yhdistysten ja yhteisöjen julkisilla keskustelupalstoilla, joissa jäsenet ja ulkopuoliset pääsevät molemmat kirjoittelemaan, syntyy usein hieman ksenofobia-sävytteinen me-henki jäsenien keskuuteen. Täällä ei ole sellaista esiintynyt vaan homma on ainakin minusta näyttänyt toimivan erittäin hyvin... siksi tämän ketjun räksyttävä sävy löi kuin lekalla otsaan.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Fundamental
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Kyllä tässä nytten rupesi hieman jännittämään minun ensimmäinen "virallinen" Saab Klubin tapaaminen :) Pitää ilmeisesti ottaa jotain kättä pidempää mukaan varmuuden vuoksi :D
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
lucaf
"kukkahattu"

Jussi kirjoitti:
lucaf kirjoitti:Ahaa, ok ymmärretty. Minulla klubijäsenyys ei ole sidottu omanedun tavoitteluun. Minä nautin tästä kerhosta koska täällä on loistavia ihmisiä joita on kiva kohdata kerhotapaamisissa. Sivutuotteena kyllä tulee runsaasti hyötyä, sellaista jota en edes osannut odottaa/kuvitella. Enkä pane pahakseni :)
Oma etuhan myös tuo sosiaalinen puoli on, eikö? Tuskin kuitenkaan on korrektia puhua omanedun tavoittelusta.
Ok, syyllistyin itsekin turhaan piikittelyyn, sorry.
Eiköhän tämä ole puitu.
lucaf
"kukkahattu"

Fundamental kirjoitti:Kyllä tässä nytten rupesi hieman jännittämään minun ensimmäinen "virallinen" Saab Klubin tapaaminen :) Pitää ilmeisesti ottaa jotain kättä pidempää mukaan varmuuden vuoksi :D
:lol: :lol: :lol: ja ota mukaan myös isokokoisia kavereita
Vastaa Viestiin