En vallan hyvin valmistusprosessia tunne, mutta jos pienemmän oktaaniluvun omaavan bensiinin valmistaminen tulee hiukankaan halvemmaksi, pysyy se luku melko varmasti minimissä (eli tässä tapauksessa 95). Sitä en ole kuullut, että korkeammasta oktaanista olisi autolle jotain haittaacore2 kirjoitti:Näinhän he tossa vähän lupailivat, ehkä se on niin etteivät edes ne autot siinä toimivien autojen listalla kärsi eivätkä kestä tota oktaani luvun nousua, kummaa se kuitenkin on koska eihän se 10 prossalla nousisi ku sinne ehkä 97 ja 99 välimaille, jos sitäkään.
No odotellaan ni nähdään.
E10 bensiini
Re: E10 bensiini
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: E10 bensiini
Ei isompi oktaaniluku ole mikään ongelma, mutta tietenkin voitot maksimoidaan niin, että osa oktaanilukua nostavista lisäaineista korvataan etanolilla. Jos iso osa autoista toimii 95-oktaanisella niin turha niihin on myydä kalliimpaa korkeaoktaanisempaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: E10 bensiini
Mutta BioPoweriin E85 on täällä huomattavasti halvempaa (E85 8,89kr litralta ja tavallinen 95 12,43kr litralta ero siis 3,54 kruunua) vaikka oktaani luku 104. En ole tutkinut enkä kysellyt, oliskohan aiheellista udella siitä?, mutta jotain ohjelmallista eroa on BioPower koneissa kun se käy yhtä hyvin kaikilla näistä litkuista 95 98 E5 E10 ja E85/RE85 ehkä hitusen liukkaampi noilla viimeksi mainituilla joten sen avulla saadut parikyt konia potkii enemmän.SS kirjoitti:Ei isompi oktaaniluku ole mikään ongelma, mutta tietenkin voitot maksimoidaan niin, että osa oktaanilukua nostavista lisäaineista korvataan etanolilla. Jos iso osa autoista toimii 95-oktaanisella niin turha niihin on myydä kalliimpaa korkeaoktaanisempaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
Käsittääkseni huoltamot vain poistuvat ja Shell ei lopeta polttoaineen tuontia. Jos V-Power sopii jonkun firman bisnes malliin, niin mikseivät ottaisi myyntiin sitä. ST1 osti kaikki shell huoltamot Suomesta ja Ruotsista.Mawerick kirjoitti:V-Poweria ei taida saada vuodenvaihteen jälkeen kun Shell poistuu Suomesta. Harmi sinänsä.karg kirjoitti:Sitten kun 98E pilataan myös, niin joko V-poweria tai Venäjän bensaa tankkiin. Täältä on vaan hiukan turhan pitkä matka itärajalle.. ainakin tämänhetkisellä hintaerolla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: E10 bensiini
Niin no, oktaaniluvun nostaminen etanolilla saattaa olla halvempaa kuin lisäaineilla. Toinen, uskottavampi selitys on se, että etanolia verotetaan huomattavasti kevyemmin kuin bensaa.Mutta BioPoweriin E85 on täällä huomattavasti halvempaa (E85 8,89kr litralta ja tavallinen 95 12,43kr litralta ero siis 3,54 kruunua) vaikka oktaani luku 104. En ole tutkinut enkä kysellyt, oliskohan aiheellista udella siitä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: E10 bensiini
Tämä mainitsemasi kevyempi verotus on juuri yksi päätekijä miksi se on halvempaa, mutta koska täällä poliitikot ovat kaikki sitä mieltä, että ympäristöystävällisemmät polttoaineet kuin bensiini, niiden on saatava huomattavat edut.SS kirjoitti: Niin no, oktaaniluvun nostaminen etanolilla saattaa olla halvempaa kuin lisäaineilla. Toinen, uskottavampi selitys on se, että etanolia verotetaan huomattavasti kevyemmin kuin bensaa.
Löytyy monia huojennuksia BioPower saabeille eri puolelta ruotsia, vapaa parkkeeraus monessa kaupungissa, eikä ruuhkamaksua tukholmassakaan siinä joitakin esimerkkejä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
En kehtaa koko topickia lukea. Toimiiko vai hajoaako autoni, jos tankkaan tätä? Autona siis OG900 2.1i.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: E10 bensiini
E5:nen Ja E10:pi käy ihan hyvin, mutta E/RE85:sta en suosittele.juhokare kirjoitti:En kehtaa koko topickia lukea. Toimiiko vai hajoaako autoni, jos tankkaan tätä? Autona siis OG900 2.1i.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
Ok, eli tuo vanharuisku on sen verran nykyaikainen, että käy. Kumpi sitten varmasti parempi tähän satkuun: E5 vai E10?core2 kirjoitti:E5:nen Ja E10:pi käy ihan hyvin, mutta E/RE85:sta en suosittele.juhokare kirjoitti:En kehtaa koko topickia lukea. Toimiiko vai hajoaako autoni, jos tankkaan tätä? Autona siis OG900 2.1i.
Ja oliko niin, että vielä myytäisiin E98 jatkossakin? Jos näin, niin enköhän sitten pysty ajelemaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: E10 bensiini
Villi veikkaus, että ovat aika samalla linjalla.juhokare kirjoitti: Ok, eli tuo vanharuisku on sen verran nykyaikainen, että käy. Kumpi sitten varmasti parempi tähän satkuun: E5 vai E10?
Moista ei tiettävästi ole tulossa valikoimiin.juhokare kirjoitti: Ja oliko niin, että vielä myytäisiin E98 jatkossakin? Jos näin, niin enköhän sitten pysty ajelemaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: E10 bensiini
E-kirjaimen paikan viilaus sikseen, mutta tiettävästi nykyinen 98E säilyy valikoimassa.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: E10 bensiini
Sinun vanharuiskusi toimii aivan loistavasti kummalla vain haluat siis E5-E10, ja jos silti epäilet ettei se käy jonkin ihmeen takia, niin tankkaa RON 98:ia eli sitä jota jo tankkasit ennen näitä E5 ja E10 litkuja. Koska se kait säilyy myynnissä vielä?juhokare kirjoitti:Ok, eli tuo vanharuisku on sen verran nykyaikainen, että käy. Kumpi sitten varmasti parempi tähän satkuun: E5 vai E10?.
Ja oliko niin, että vielä myytäisiin E98 jatkossakin? Jos näin, niin enköhän sitten pysty ajelemaan.
Toisaalta on Saab Automobil AB sanonut, että nämä uudet polttoaineet sopivat saabeihin vuosimallista 1979 eteenpäin.
Ja kuten "aero" jo kertoikin niin nämä uudet ovat likimain saman arvoista tavaraa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
Tänään ohjelmassa PS oli joku tietävä autojohtaja ja toki väitti, että vanhat autot tulevat särkymään tämän polttoaineen kanssa. Heti arvelutti hänen mielipiteensä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: E10 bensiini
Saab on yksi johtavista automerkeistä tällä flexifuel alueella, joten uskallan sanoa jotta jos sieltä tulee tieto, että vuoden 1979 jälkeen valmistetut autot merkkiä saab toimivat niin E5 kuin myös E10 polttoaineilla ilman minkäänlaisia erillisiä konvertaatioita niin uskon siihen enemmän kuin johonkin autojohtajaan.juhokare kirjoitti:Tänään ohjelmassa PS oli joku tietävä autojohtaja ja toki väitti, että vanhat autot tulevat särkymään tämän polttoaineen kanssa. Heti arvelutti hänen mielipiteensä.
Sen verran tähän, että Saabia on kokeiltu jo sen mitä minä tiedän vuodesta -75 etanolilla, ja kuka sanoo ettei jo aiemminkin, sitä on testattu myös tolueenilla, kerosiinilla jne, ja tämä tapahtui Södertäljessä hieman salaisesti tietenkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
Ko. "Johtaja" oli kukas muu kuin Pekka Puputti, sälli jolla on palli sekä Automaahantuojat ry:ssä että Suomen Autokierrätys ry:ssä.juhokare kirjoitti:Tänään ohjelmassa PS oli joku tietävä autojohtaja ja toki väitti, että vanhat autot tulevat särkymään tämän polttoaineen kanssa. Heti arvelutti hänen mielipiteensä.
Hänen Klaaninsa etu on saada ihmiset vaikka väkisin ostamaan Uusia Autoja, vaikka sitten ja mieluiten asemansa nähden vanhat tuhoamalla tai sitten vaikkapa lopettamalla niihin sopivien polttoaineiden myynti. Ja vanhojen tuhoamisesta tämä klaani kerää monopolisoituna kermat päältä, sillä jo nyt, tai lähitulevaisuudessa et saa romutustodistusta eli katkaise autosi omistusta ja näin verorasitetta, miltään muulta kuin näiden Klaaniin kuuluvalta toimijalta saadulla "virallisella" todistuksella.
Näihin suunnitelmiin kuuluu myös se, että valtuutettuun kierrätyspisteeseen tuotavan auton kuuluu olla osiltaan täydellinen, tai muuten siitä joutuu maksamaan puuttuvilta osiltaan hyvitystä auton lunastavalle valtuutetulle kierrätyspisteelle. Siis Suomeksi sanottuna sinun tulee luovuttaa omaisuutesi järjestölle joka purkaa autosi hyödyntäen teräksen- ja muun metallin markkinahinnan, ja myy sitten sinulle ne sinun autostasi irrottamansa osat sinulle, tietenkin keksimäänsä markkinahintaan.
Ilkeämpi puhuisi Kartellista..
Saabas nähdä miten Saab- tai yleensäkään autoharrastuksen käy näissä suoranaisten laillisten rikollisten käsittelyissä. Joskus ne hylsytkin loppuvat tai kalutaan loppuun.
Tästä kirjoitetusta asiasta ei sitten tarvitse käydä kirjoittaneen henkilön kimppuun, niinkuin yksinkertaisimmat meistä yleensä tiedosta tuskistuessaan tekevät.
Kommentoikaa itse Asiaa, kiitos, ja tästä viestistä löytyy kyllä ihan tarpeeksi avainsanoja (tai NIMIÄ) vaikkapa siihen Googlettamiseen.