Muutama tiukempi jarrutus 150:tä ja savu nousi. Brembon normilevyt meni siniseks parissa kuukaudessa. Nyt on Nationalin uritetut+reiät, pelaa paremmin, mut näyttäs et rei'istä ois hiushalkeemaa lähdössä. Noi Jurid:t on hyvät palat, ei vaan oo missään hyllyssä ja sairaan kalliit, tos toises vehkees on ollu kiinni kohta 80tkm ja hyvin pelaa. Noi greenstuffit on mulla sutannu vanteet ihan samanlailla kun mitkä tahansa muutki palat.Tuha kirjoitti:Siis eikö ne kestä normiajossa vai?JouniCSE kirjoitti:Tonnarissa ne vihreet ei oikeen pelaa, kuumenee helposti liikaa. Etulevyt on ehkä hieman alimitotettu. Vanteet kestää puhtaantana puol päivää. Punasia ehkä vois kokeilla. Jurid palat tuntuu olevan kans hinnoissaan, 150e ois pelkät etupalat.
National Performance- Jarrulevyt
Re: National Performance- Jarrulevyt
Re: National Performance- Jarrulevyt
Red stuffitkaan ei tunnu tuovan sen kummosempaa parannusta. Nykyisellä setillä ajettu vajaa vuosi ja toiminta kaukana toivotusta. Eli Zimmermanin reijetyt levyt ja red stuff palat edessä. Jokusen kovemman jarrutuksen jälkeen meni aikas tunnottomaksi (200-0 vaiheittain). Eikun isompaa levyä ja vähintään nelimäntästä satulaa peliin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: National Performance- Jarrulevyt
Onko kokemusta tosta vittumaisesta jarrujen vinkumisesta? Miten sen saa pois? Testailin tossa et kun vetää muutaman kovan jarrutuksen, et jarrut käy kunnolla kuumana, nii jopas eipä ulise enää. Sit ku laikat ja palat jäähtyy, ni sama saatanan ulina palaa takasTomsson kirjoitti:Nationalin mustat uralaikat on levyinä.

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: National Performance- Jarrulevyt
Kyllä ne aika pitkään vinku, useemman viikon. Askartelithan niihin niitä kumitarroja päälle? Samaa mieltä että viimeistelyn laatu ei vastaa hintaa.Saabisti -77 kirjoitti:Onko kokemusta tosta vittumaisesta jarrujen vinkumisesta? Miten sen saa pois? Testailin tossa et kun vetää muutaman kovan jarrutuksen, et jarrut käy kunnolla kuumana, nii jopas eipä ulise enää. Sit ku laikat ja palat jäähtyy, ni sama saatanan ulina palaa takasTomsson kirjoitti:Nationalin mustat uralaikat on levyinä.
Levyinä sii nationalin uritetut ja paloina Greenit. Onko tuo vinkuna noiden Greenien ominaisuus kylmänä? Jos on nii en oottanu ton hintasita paloilta tollasta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: National Performance- Jarrulevyt
Ei helevetti! jos tota vinkunaa pitää viikko tolkulla kuunnella, nii kyl ennemmin vaihan vakiopalat. Kokeilin laittaa kuparitahnaa jarrupalojen ja satuloiden väliin, niihin pintoihin mitkä on kosketuksissa toisiinsa palojen ja satulan välillä --> ei enää vingu niin paljoo. Pitänee seuraavax raaputella maalit jarrusatuloiden liukupinnoilta pois + reilusti kuparitahnaa, jos sit sais hiljasex. Onko jarrut nyt siis kokonaan vinkumattomat?JouniCSE kirjoitti:Kyllä ne aika pitkään vinku, useemman viikon. Askartelithan niihin niitä kumitarroja päälle? Samaa mieltä että viimeistelyn laatu ei vastaa hintaa.Saabisti -77 kirjoitti:Onko kokemusta tosta vittumaisesta jarrujen vinkumisesta? Miten sen saa pois? Testailin tossa et kun vetää muutaman kovan jarrutuksen, et jarrut käy kunnolla kuumana, nii jopas eipä ulise enää. Sit ku laikat ja palat jäähtyy, ni sama saatanan ulina palaa takasTomsson kirjoitti:Nationalin mustat uralaikat on levyinä.
Levyinä sii nationalin uritetut ja paloina Greenit. Onko tuo vinkuna noiden Greenien ominaisuus kylmänä? Jos on nii en oottanu ton hintasita paloilta tollasta.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: National Performance- Jarrulevyt
No voi kusi jos tuli ostettua vinkuvaa paskaa. En ole vielä asentanut. Kyllä tosiaan luulisi, että tuon hintaiset ja jopa kehutut myös toimisivat moitteetta. Varsinkin kun ->
Ote etujarrupalojen laatikosta. Sanamuodosta päätellen osoitettu kaupalliselle asentajalle.
"Most EPC pads are now fitted with noise reduction shims on the reverse side of thepad and also now have edge chamfers to reduce low speed brake noise.
Depending on rotor condition some minor noises can occur during early pad life and are not a reason for warranty.
Please recommend to customers that they allow their brakes to run for at leat 500 miles before claiming warranty under noise"
Noi shimmit on tommoset mustat pellit toisen palan selkäpinnassa. Tai sitten toi kirkas pellihäkkyrä? En tiä sen tarkotusta.
http://koti.mbnet.fi/tomsson/saap/jarror.jpg
Ote etujarrupalojen laatikosta. Sanamuodosta päätellen osoitettu kaupalliselle asentajalle.
"Most EPC pads are now fitted with noise reduction shims on the reverse side of thepad and also now have edge chamfers to reduce low speed brake noise.
Depending on rotor condition some minor noises can occur during early pad life and are not a reason for warranty.
Please recommend to customers that they allow their brakes to run for at leat 500 miles before claiming warranty under noise"
Noi shimmit on tommoset mustat pellit toisen palan selkäpinnassa. Tai sitten toi kirkas pellihäkkyrä? En tiä sen tarkotusta.
http://koti.mbnet.fi/tomsson/saap/jarror.jpg
Re: National Performance- Jarrulevyt
Mulla tuli mukana semmosia 3M mustia tarroja joita piti muotoilla ja liimailla tuohon selkäpuolelle. Ilmeisesti ne nykyään osataan laittaa jo valmiiks. Kai toi 500 mailia voi riittää kun muistaa polkee niitä jarruja kunnollaTomsson kirjoitti:No voi kusi jos tuli ostettua vinkuvaa paskaa. En ole vielä asentanut. Kyllä tosiaan luulisi, että tuon hintaiset ja jopa kehutut myös toimisivat moitteetta. Varsinkin kun ->
Ote etujarrupalojen laatikosta. Sanamuodosta päätellen osoitettu kaupalliselle asentajalle.
"Most EPC pads are now fitted with noise reduction shims on the reverse side of thepad and also now have edge chamfers to reduce low speed brake noise.
Depending on rotor condition some minor noises can occur during early pad life and are not a reason for warranty.
Please recommend to customers that they allow their brakes to run for at leat 500 miles before claiming warranty under noise"
Noi shimmit on tommoset mustat pellit toisen palan selkäpinnassa. Tai sitten toi kirkas pellihäkkyrä? En tiä sen tarkotusta.
http://koti.mbnet.fi/tomsson/saap/jarror.jpg

Re: National Performance- Jarrulevyt
Outoa, mulla on ollu nuo zimmermanit ja vihreet ebc:t jo pari vuotta keulassa ja takana nyt sen reilun 6kk. Eikä mulla ole ollut mitään valittamista jarruissa. Ei kitinoitä eikä jarrun häipymistä reilummassakaan hidastuksessa. Kylmillä ja kosteilla keleillä tosin tuo jarrun painallukseen vaste jarruissa on pieni viive mutta sitten ottaakin jo reippaasti kiinni. Ja ainakin mulla tuo pöly jarruista todella vähäistä verrattuna normipaloihin.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: National Performance- Jarrulevyt
Olen nyt pari päivää ajellut levyillä ja paloilla, noin 150km reippaasti jarrutellen, eikä mitään pelättyjä ääniä ole kuulunut, ei edes pysätessä.
Kerran poltin vähän rasvojakin pois, niin että käry nousi. Ei mitään vaikutusta käyttäymiseen eikä ääniin. Jarrut ottavat todella sileästi kiinni ja puolen sekunnin päästä vasta tarraakin. Tämä varmaan enemmän palojen johdosta, mutta kumminkin. Tulen ostamaan taakse samanlaiset levyt! Mustaa pölyäkään ei vanteissa näy.
Kerran poltin vähän rasvojakin pois, niin että käry nousi. Ei mitään vaikutusta käyttäymiseen eikä ääniin. Jarrut ottavat todella sileästi kiinni ja puolen sekunnin päästä vasta tarraakin. Tämä varmaan enemmän palojen johdosta, mutta kumminkin. Tulen ostamaan taakse samanlaiset levyt! Mustaa pölyäkään ei vanteissa näy.
Re: National Performance- Jarrulevyt
Meinasin vaihtaa taaksekin Nationalin levyt kesän kunniaksi (ja vaihdankin), mutta palat päättämättä. Orkkikset vai jotain muuta...?
Juttelin ohimennen asiaa paremmin tuntevan kaverin kanssa aiheesta ja vastaili jotain seuraavankaltaista;
Vinkumista voi vähentää myös tekemällä paloihin rautasahalla urat pystyyn
ja vaakaan sekä viistoamalla johto- ja jättöreunan. Perustaltaan ongelmaa
ei kuitenkaan voi oikein ratkaista, koka nykyaikana palat ovat kovaa ja
levyt pehmeää materiaalia. Syynä asbestin täyskileto.
Palojen vaihto auttaa joskus - oli testaillut samaa merkkiä toistamiseen ja melu hävisi, mutta palaili myöhemmin uudestaan.
Parhaiten vinkuna lähtee kun huoltaa jarrusatulat perusteellisesti ja varmistaa että palat liikkuu kunnolla. Lisäksi täytyy ehkä varmistaa, että pääsylinterissä riittää voimaa vetää pala irti levystä kun jalka otetaan kaasulta. Vinkuminen syntyy ilmeisesti siitä että pala hankaa aivan hitusen levyä. Kyseessä on ilmeisesti resonanssiääni, koska vinkuvista levyistä ei kuulemma hakemallakaan ole löytynyt jälkiä pistemäisestä lämpenemisestä.
Juttelin ohimennen asiaa paremmin tuntevan kaverin kanssa aiheesta ja vastaili jotain seuraavankaltaista;
Vinkumista voi vähentää myös tekemällä paloihin rautasahalla urat pystyyn
ja vaakaan sekä viistoamalla johto- ja jättöreunan. Perustaltaan ongelmaa
ei kuitenkaan voi oikein ratkaista, koka nykyaikana palat ovat kovaa ja
levyt pehmeää materiaalia. Syynä asbestin täyskileto.
Palojen vaihto auttaa joskus - oli testaillut samaa merkkiä toistamiseen ja melu hävisi, mutta palaili myöhemmin uudestaan.
Parhaiten vinkuna lähtee kun huoltaa jarrusatulat perusteellisesti ja varmistaa että palat liikkuu kunnolla. Lisäksi täytyy ehkä varmistaa, että pääsylinterissä riittää voimaa vetää pala irti levystä kun jalka otetaan kaasulta. Vinkuminen syntyy ilmeisesti siitä että pala hankaa aivan hitusen levyä. Kyseessä on ilmeisesti resonanssiääni, koska vinkuvista levyistä ei kuulemma hakemallakaan ole löytynyt jälkiä pistemäisestä lämpenemisestä.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: National Performance- Jarrulevyt
Eilen meni ysivitoseen Mustat+uritetut+orggis palat eteen. Taakse vielä odottaa motonetin levyt ja orkkis palat. Pian näkee miten pysähtyy ja toimii.
Edelliset levyt oli hiukan kierot, toivottavasti nämä kestää paremmin.
Luulisin että autossa oli orkkis levyt ja palat, voisiko ne kestää lähes 190 000km....
Ihan mielenkiinnosta kysyisin noista jarrujen häipymisistä, että millä nesteellä porukka ajaa? Myös neste on tärkeä linkki tuossa poljintuntumassa, ja jos jotain tavallista aspokemin tuotetta niin varmasti menee poljin lattiaan jos aletaan lämpöjä nostamaan. Parhaat nesteet taas tulee läpi letkuista ja putkista sekä syö joistain sylintereistä kumit jos ei ole yhteensopivat nesteen kanssa.
Edelliset levyt oli hiukan kierot, toivottavasti nämä kestää paremmin.
Luulisin että autossa oli orkkis levyt ja palat, voisiko ne kestää lähes 190 000km....
Ihan mielenkiinnosta kysyisin noista jarrujen häipymisistä, että millä nesteellä porukka ajaa? Myös neste on tärkeä linkki tuossa poljintuntumassa, ja jos jotain tavallista aspokemin tuotetta niin varmasti menee poljin lattiaan jos aletaan lämpöjä nostamaan. Parhaat nesteet taas tulee läpi letkuista ja putkista sekä syö joistain sylintereistä kumit jos ei ole yhteensopivat nesteen kanssa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Re: National Performance- Jarrulevyt
175€ on uritettujen 308mm levyjen (pari) hinta, vielä mietinnässä että ostanko nuo vai trolli.nu Brembot 128€ pari.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: National Performance- Jarrulevyt
Minulla ei aikanaan tullut noita mustia kumitarroja, mutta jälkeen päin ne haettiin motonetistä ja vinkuminen loppui siihen.Saabisti -77 kirjoitti:Ei helevetti! jos tota vinkunaa pitää viikko tolkulla kuunnella, nii kyl ennemmin vaihan vakiopalat. Kokeilin laittaa kuparitahnaa jarrupalojen ja satuloiden väliin, niihin pintoihin mitkä on kosketuksissa toisiinsa palojen ja satulan välillä --> ei enää vingu niin paljoo. Pitänee seuraavax raaputella maalit jarrusatuloiden liukupinnoilta pois + reilusti kuparitahnaa, jos sit sais hiljasex. Onko jarrut nyt siis kokonaan vinkumattomat?JouniCSE kirjoitti:Kyllä ne aika pitkään vinku, useemman viikon. Askartelithan niihin niitä kumitarroja päälle? Samaa mieltä että viimeistelyn laatu ei vastaa hintaa.Saabisti -77 kirjoitti:Onko kokemusta tosta vittumaisesta jarrujen vinkumisesta? Miten sen saa pois? Testailin tossa et kun vetää muutaman kovan jarrutuksen, et jarrut käy kunnolla kuumana, nii jopas eipä ulise enää. Sit ku laikat ja palat jäähtyy, ni sama saatanan ulina palaa takasLevyinä sii nationalin uritetut ja paloina Greenit. Onko tuo vinkuna noiden Greenien ominaisuus kylmänä? Jos on nii en oottanu ton hintasita paloilta tollasta.
Tuo on kuitenkin purkkakorjausta, sillä jarrutuntuma huononi selvästi eikä jarruttanut tarroilla heti vaan viiveellä. En siis suosittele kitinänvaimennus-paloja.
Orkkiksen kaltaiset palat olleet jo pitkään ja jarruttaa heti eikä sit ku jo rysähtää. Greenstuffit eivät myöskään täytä koko levyn pinta-alaa (reilu sentti puuttuu). Nykyiset Ferodot haukkaavat levystä koko alalta. Eikä nuo nyt normiajossa mitenkään erikoisesti mustaa. Vannepesuaine ja harja käteen eikä tartte hinkkaa.
Re: National Performance- Jarrulevyt
Omia kokemuksia:
En nyt ihan kaikkia jaksanut lukea mitä oli postailtu näistä. Mutta kuitenkin itselläni on 9-3:ssa kyseiset national performancen jarrulevyt ja oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen, samaten kuin pikkuveljeni jolla ovat a4 audissa. Siis kummassakin on ne "raidoilla" olevat, sanovat liikeessä että ovat paremmat ja, että ne reitetyt saattavat lähteä lohkeilemaan. Kuulemma samoja levyjä käytetään jonkinverran rallisprintissä. Omat vanhat levyt meni rikki nürburgringillä, lämpesivät aivan käyriksi 1 kierroksen jälkeen. Nää national performancen levyt tuntuu jäähtyvän huomattavasti paremmin.
En nyt ihan kaikkia jaksanut lukea mitä oli postailtu näistä. Mutta kuitenkin itselläni on 9-3:ssa kyseiset national performancen jarrulevyt ja oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen, samaten kuin pikkuveljeni jolla ovat a4 audissa. Siis kummassakin on ne "raidoilla" olevat, sanovat liikeessä että ovat paremmat ja, että ne reitetyt saattavat lähteä lohkeilemaan. Kuulemma samoja levyjä käytetään jonkinverran rallisprintissä. Omat vanhat levyt meni rikki nürburgringillä, lämpesivät aivan käyriksi 1 kierroksen jälkeen. Nää national performancen levyt tuntuu jäähtyvän huomattavasti paremmin.
Re: National Performance- Jarrulevyt
Nationalin levyt kieroksi 9-5 Aerossa, 8000km ajettu.
Hieman harmittaa kun luuli että ei tarvi puljata jarrujen kanssa vähän aikaan.
Nyt sitten vaan kyselemään että saako takuuseen uutta.
Hieman harmittaa kun luuli että ei tarvi puljata jarrujen kanssa vähän aikaan.
Nyt sitten vaan kyselemään että saako takuuseen uutta.
Saab 9-5 Aero 2003