Letku ollut irti, ongelmia?
Letku ollut irti, ongelmia?
Eli huomasin vasta hankittuun autoon rintapellin vesiventtiiliä vaihtaessani että venttiilin yläpuolella olevan liitin- ja letkusotkun alaosassa olevasta kolmesta ~4mm paksusta kumiletkusta kaksi oli irti. Toinen menee lähelle öljytikkua ja toinen ilmeisesti turbon "dump valveen" (korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, auto on ensimmäinen turbollinen joten palikat ei ihan tuttuja vielä). Moottori piti jo ostettaessa erittäin pahaa ääntä vedätettäessä, nyt kun letkut liitti takaisin paikoilleen tuntuu ääni rauhoittuneen. Silti kuuluu sivuääniä. Eli kysymys onkin, mitä letkuja olivat jotka oli irti, ja voiko niiden irtiolo vaurioittaa moottoria/turboa/tms.? Mitään vikavaloja ei siis ole autossa palanut koko aikana.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Letku ollut irti, ongelmia?
Moi!
Saatko kyseisestä ongelmakohdasta kuvan, niin helpottaisi.
Saatko kyseisestä ongelmakohdasta kuvan, niin helpottaisi.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Letku ollut irti, ongelmia?
Asia selvis jo, en vaan tänne oo päivittäny, eli kyseessä oli turbon by-passin alipaineletku. Oli alunperin tarkotus ottaa kuvakin mutta johonkin seki jäi 

Saab 9-5 Aero XWD -11