Näin siinä sitten kävi...
Näin siinä sitten kävi...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Näin siinä sitten kävi...
Onnea uudelle ja tervetuloa takaisin, Marko. Et sinä onneksi mihinkään välillä poistunutkaan
Meillä on nyt 60 tkm takana TTiD:llä eivätkä vieläkään löytäneet autosta huollossa mitään vikaa. Edes parin auton takainen Mazda ei ollut näin luotettava.
Hyvä
Meillä on nyt 60 tkm takana TTiD:llä eivätkä vieläkään löytäneet autosta huollossa mitään vikaa. Edes parin auton takainen Mazda ei ollut näin luotettava.
Hyvä
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Näin siinä sitten kävi...
Itsellä vielä toinen tuleminen odottaa itseään, vaikka ajatuksen tasolla asia on pyörinyt mielessä. Mikä pisti valitsemaan saman mallin josta aika pikaisesti kuitenkin siirryit 4x4subaruun?Marko A kirjoitti:Mihinkä sitä koira karvoistaan pääsee...
Tänään tällaista, huomenna kaikki voi olla toisin..
Tietysti Saabin huonona puolena on ettei diesel koneiden jatkoksi ole saatavana 4-vetoa, olisi ehkä itsellänikin aiheuttanut "nopeampaa" aktivoitumista auton vaihtoon.
No onnea kuitenkin uuden "paksuselän" omistajalle
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Näin siinä sitten kävi...
Kiitos.
Ihanne tilanne ois kun ois ollut mahdollista pitää myös Sube, mutta se ei oikein taloudellisesti onnistu..
Kyllä vain tuntuu uskomattoman hyvältä ja tutulta ajaa Saabilla taas. Vaikka alkuun tosin ottaa toki aikaa jälleen tottua hieman erilaiseen ajoasentoon (subessa oli hyvä, kompakti ja sporttinen ajoasento). Niin moni asia Saabissa kuitenkin on paremmin, että ihmetyttää miten pari vuotta sitten onnistuin kuitenkin Subaruun vaihtamaan...
Mulle tais viimeinen niitti olla saabsunited blogissa ollut kirjoitus "I want Saab" jokunen viikko sitten. Silloin jotain kliksahti päässä ja alkoi pakonomainen ajatusrumba pyörimään. Nyt ollaan sitten tässä!
Näin kävi.Paluu Saabiin on tapahtunut
Se alkoi ajatuksen tasolla pyöriä jo aikoja sitten. Ei vain millään halunnut myöntää itselle, että haluaa ajaa Saabilla ja piste. Saman mallin (edellinen tosin Vector, mutta sama muuten) pisti valitsemaan se, että etukäteen tietää mitä saa ja miten auto toimii.tsellä vielä toinen tuleminen odottaa itseään, vaikka ajatuksen tasolla asia on pyörinyt mielessä. Mikä pisti valitsemaan saman mallin josta aika pikaisesti kuitenkin siirryit 4x4subaruun?
Ihanne tilanne ois kun ois ollut mahdollista pitää myös Sube, mutta se ei oikein taloudellisesti onnistu..
Kyllä vain tuntuu uskomattoman hyvältä ja tutulta ajaa Saabilla taas. Vaikka alkuun tosin ottaa toki aikaa jälleen tottua hieman erilaiseen ajoasentoon (subessa oli hyvä, kompakti ja sporttinen ajoasento). Niin moni asia Saabissa kuitenkin on paremmin, että ihmetyttää miten pari vuotta sitten onnistuin kuitenkin Subaruun vaihtamaan...
Mulle tais viimeinen niitti olla saabsunited blogissa ollut kirjoitus "I want Saab" jokunen viikko sitten. Silloin jotain kliksahti päässä ja alkoi pakonomainen ajatusrumba pyörimään. Nyt ollaan sitten tässä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Näin siinä sitten kävi...
Hyvän värinen!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Näin siinä sitten kävi...
Kaikesta päätellen Marko A taitaa pohjimmiltaan olla umpisaabisti vaikkei sitä halunnutkaan heti itselleen myöntää.
Komean näkönen se on kyllä tuo kolmosen facelift-malli, ja erityisesti vielä Aerona.
Komean näkönen se on kyllä tuo kolmosen facelift-malli, ja erityisesti vielä Aerona.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Näin siinä sitten kävi...
Naulan kantaan. Tosin koko ajan tallissa on Saab ollut, joten ei siinä mitään yllättävää.mike kirjoitti:Kaikesta päätellen Marko A taitaa pohjimmiltaan olla umpisaabisti vaikkei sitä halunnutkaan heti itselleen myöntää.
Mutta se, että tilalle tuli Samanlainen 9-3, sitä en ois pari vuotta sitten uskonut.
Tavallaan tähtäimet siirtyi jonnekkin 2012-2013, kun seuraava 9-3 tulee ja mahdollisesti diesel+automaatti+XWD:llä tai jotain sinne päin. 9-5 farkku neliveto menee hintaluokkaa ylemmäs, eikä siihen rahkeet riitä.
Niin, eikä tämä uusi auto ole uusi. Reilut 5tkm ajettu ostaessa. Mutta täysin uutta vastaava. Ei ole varmaan edes istuttu muualla kuin kuskin penkillä. Menin tarjoamaan jotain, ja tässä sitä nyt ollaan
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Näin siinä sitten kävi...
Onnea uuden Saabin johdosta!
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Näin siinä sitten kävi...
Samoin myös täältä. Onnea !tsaarela kirjoitti:Onnea uuden Saabin johdosta!
Re: Näin siinä sitten kävi...
Sanokaan nyt sitten: tarvii talvirenkaat. Voiko tämän syksyn TM/Tuulilasi testien jälkeen ostaa mitään muuta kuin Hakkapeliitta 7? Ei taida. Sellaiset ajattelin ostaa ja varmaan Haparanda & KM Däck? Koko 205/55/16" kuten aiemminkin.
Muita kyssäreitä: vetokoukku. Mistä ja minkälainen + mihin hintaan? Irroitettava mieluusti, ettei "pilaa" näkymiä..
Kesärenkaat on pitkästä seisonnasta johtuen hieman kanttiset. Tasoittuukohan nuo, vai meneekö uusiksi? Tasapainotettiin jo, mutta edelleen tuntuu hieman värinää. Rengasliikkeessä arvelivat, että ajamalla tasoittuu. Onko kokemuksia?
Huvittaa ajella etuvetoisella, tehokkaalla autolla jossa on 235 leveät nakit alla. Täytyy muistaa pitää ratista koko ajan kiinni ihan oikeasti. Ehti jo niin hyvin tottua siihen, ettei tie tunnu ratissa.
Muuten kyllä tuntuu uskomattomalta parannukselta. Vaikka Subaruun oltiin todella tyytyväisiä ja se on kaikin puolin hyvä auto, niin silti ajatus selkisi viimein että tässä halutaan ajaa Saabilla edelleen. Talouden toinen osapuolikaan ei antanut vaihtoehtoja, mitä tilalle jos Sube lähtee.
Tällä hetkellä IN: Audio, ilmastointi automatiikka, penkinlämmittimet, profiler toiminnot, night panel, automaatti + TTiD, tukevat ja laadukkaat materiaalit, lämpö sekä yleinen hyvä fiilis. Jopa koira vaikuttaa kontissa tyytyväisemmältä (lue, nukkuu enemmän) mikä kyllä ehkä eniten johtuu automaatista.
Katsotaan, josko sais hankituksi vaikkapa esim vanhan Foresterin jossain vaiheessa. Metsään tällä Aerolla ei ole juurikaan asiaa...
Muita kyssäreitä: vetokoukku. Mistä ja minkälainen + mihin hintaan? Irroitettava mieluusti, ettei "pilaa" näkymiä..
Kesärenkaat on pitkästä seisonnasta johtuen hieman kanttiset. Tasoittuukohan nuo, vai meneekö uusiksi? Tasapainotettiin jo, mutta edelleen tuntuu hieman värinää. Rengasliikkeessä arvelivat, että ajamalla tasoittuu. Onko kokemuksia?
Huvittaa ajella etuvetoisella, tehokkaalla autolla jossa on 235 leveät nakit alla. Täytyy muistaa pitää ratista koko ajan kiinni ihan oikeasti. Ehti jo niin hyvin tottua siihen, ettei tie tunnu ratissa.
Muuten kyllä tuntuu uskomattomalta parannukselta. Vaikka Subaruun oltiin todella tyytyväisiä ja se on kaikin puolin hyvä auto, niin silti ajatus selkisi viimein että tässä halutaan ajaa Saabilla edelleen. Talouden toinen osapuolikaan ei antanut vaihtoehtoja, mitä tilalle jos Sube lähtee.
Tällä hetkellä IN: Audio, ilmastointi automatiikka, penkinlämmittimet, profiler toiminnot, night panel, automaatti + TTiD, tukevat ja laadukkaat materiaalit, lämpö sekä yleinen hyvä fiilis. Jopa koira vaikuttaa kontissa tyytyväisemmältä (lue, nukkuu enemmän) mikä kyllä ehkä eniten johtuu automaatista.
Katsotaan, josko sais hankituksi vaikkapa esim vanhan Foresterin jossain vaiheessa. Metsään tällä Aerolla ei ole juurikaan asiaa...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Näin siinä sitten kävi...
Tervehdys!
Ompa komea peli! Onnea uuden Saabin johdosta!
Itellekin kävi niin, jotta autokuume tuli ainakin hetkeksi lääkittyä Hirwellä, joten auto tuntuu taas uudelta.
Itsellä Kovilin irroitettava koukku, joka oli tosi simppeli asentaa. Hintaa ohjainkorttineen en nyt enään muista
Ompa komea peli! Onnea uuden Saabin johdosta!
Itellekin kävi niin, jotta autokuume tuli ainakin hetkeksi lääkittyä Hirwellä, joten auto tuntuu taas uudelta.
Itsellä Kovilin irroitettava koukku, joka oli tosi simppeli asentaa. Hintaa ohjainkorttineen en nyt enään muista
Re: Näin siinä sitten kävi...
Joo. Vähän kyllä Hirwittää mullakin. Ei vain ole prioriteetissä ihan ekana. Tuli hävitettyä sen verran kaikenlaista tarpeellista saab kamaa pari vuotta sitten, että täytyy ensin haalia jotain uudestaan. Kontin mattoa, kattotelinettä jne.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Näin siinä sitten kävi...
Riippuu ajomääristä, Nokianit pitää uusia kolmen vuoden välein kilometreistä riippumatta. Jotkut muut pitää pidempäänkin.Marko A kirjoitti:Sanokaan nyt sitten: tarvii talvirenkaat. Voiko tämän syksyn TM/Tuulilasi testien jälkeen ostaa mitään muuta kuin Hakkapeliitta 7?
96 V4 -75
Re: Näin siinä sitten kävi...
Hieno uusi Saab Sinulla!
Tuohon rengaskeskusteluun ajatelin esittää sinule kysymyksen. Millaisilla maanteilla pääosin liikut?
Tämän kysymyksen takana on tuo kaikkien testien kunkku Nokian 7. Kun nuo testit lukee tarkemmin, niin7 on paras lumissa. Mutta jos liikutaan pääosin pääteillä, niin mielestäni vaihtoehtoja on muitakin. 7 on edelleen testien äänekkäin rengas ja se ei ole liene paras voitettava osio. Siksi varmasti erilaisten äänettömämpien vaihtoehtojen pohdinta ei ole pahasta.
Kun uusi auto on noin tehokas, houkutus nastoille on suuri. Itselläni on pitkä kokemus kitkoista ja ennen "pikkumustaa" olleella 9-3 ajoin kaksi sarjaa Contin Vikingcontact 5 renkaita. Ne sopivat autoon erinomaisesti ja ajoin renkaita menestysellä Ivalo-Gibraltarin majakka välillä. Poikani laittoi eilen omaan 9-3 SC:sa uudet Good Year kitkat.
Itselleni valitsin "pikkumustaan" Contin kitkat. Jos nastat laittaisin valitsin todennäköisesti Michelinin tai Continentalit, koska ne ovat hiljaisimmat äänimaailmaltaan. Nyt "pikkumustassa" on tuo Nokian7, kunnes nuo kitkat saan ja se on kyllä äänekäs tuon eilisen kotimatkan kokemuksella.
Onnea vielä upealle Aerolle ja turvallista matkaa!
Tuohon rengaskeskusteluun ajatelin esittää sinule kysymyksen. Millaisilla maanteilla pääosin liikut?
Tämän kysymyksen takana on tuo kaikkien testien kunkku Nokian 7. Kun nuo testit lukee tarkemmin, niin7 on paras lumissa. Mutta jos liikutaan pääosin pääteillä, niin mielestäni vaihtoehtoja on muitakin. 7 on edelleen testien äänekkäin rengas ja se ei ole liene paras voitettava osio. Siksi varmasti erilaisten äänettömämpien vaihtoehtojen pohdinta ei ole pahasta.
Kun uusi auto on noin tehokas, houkutus nastoille on suuri. Itselläni on pitkä kokemus kitkoista ja ennen "pikkumustaa" olleella 9-3 ajoin kaksi sarjaa Contin Vikingcontact 5 renkaita. Ne sopivat autoon erinomaisesti ja ajoin renkaita menestysellä Ivalo-Gibraltarin majakka välillä. Poikani laittoi eilen omaan 9-3 SC:sa uudet Good Year kitkat.
Itselleni valitsin "pikkumustaan" Contin kitkat. Jos nastat laittaisin valitsin todennäköisesti Michelinin tai Continentalit, koska ne ovat hiljaisimmat äänimaailmaltaan. Nyt "pikkumustassa" on tuo Nokian7, kunnes nuo kitkat saan ja se on kyllä äänekäs tuon eilisen kotimatkan kokemuksella.
Onnea vielä upealle Aerolle ja turvallista matkaa!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen