Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Saako muilla ohjelmilla kuin Tech2:lla luettua noita SPA:han liittyviä vikakoodeja? Suositelkaapas sopivaa paikkaa PK-seudulla, jossa voisi noi vikakoodit luetuttaa?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
YV:tä laitettu
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Jälleen kerran täytyy todeta, että ei Tech ole aina (ei kovinkaan usein käytännössä) välttämätön.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.
Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.
Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Voi olla, mutta pystyykö erillasia toimintoja aktivoimaan muilla kuin techkillä?petrisa kirjoitti:Jälleen kerran täytyy todeta, että ei Tech ole aina (ei kovinkaan usein käytännössä) välttämätön.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.
Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Tässä viestissä ei ollut kysymys jonkin toiminnon aktivoimisesta.
Jos on kyse vikakoodin luvusta tai nollauksesta ja voiko sen tehdä muulla kuin techillä niin vastaus on, KYLLÄ.
Ja vastaus kattaa kaikki alkuperäiset ohjainlaitteet.
Nykyään ko. "idän ihmeellä" pystyy saabissa myös asetusten muuttamiseen, tietyin rajoituksin.
Kukaan ei kai ole väittänytkään minkään muun laitteen vastaavan täysin techiä.
Saa nähdä milloin se tapaahtuu.
Mutta, tottakai aina kysyä kannattaa
Jos on kyse vikakoodin luvusta tai nollauksesta ja voiko sen tehdä muulla kuin techillä niin vastaus on, KYLLÄ.
Ja vastaus kattaa kaikki alkuperäiset ohjainlaitteet.
Nykyään ko. "idän ihmeellä" pystyy saabissa myös asetusten muuttamiseen, tietyin rajoituksin.
Kukaan ei kai ole väittänytkään minkään muun laitteen vastaavan täysin techiä.
Saa nähdä milloin se tapaahtuu.
Mutta, tottakai aina kysyä kannattaa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Mielenkiitoista että alkaa aktivointi onnistumaan muillakin kun techkillä.petrisa kirjoitti:Tässä viestissä ei ollut kysymys jonkin toiminnon aktivoimisesta.
Jos on kyse vikakoodin luvusta tai nollauksesta ja voiko sen tehdä muulla kuin techillä niin vastaus on, KYLLÄ.
Ja vastaus kattaa kaikki alkuperäiset ohjainlaitteet.
Nykyään ko. "idän ihmeellä" pystyy saabissa myös asetusten muuttamiseen, tietyin rajoituksin.
Kukaan ei kai ole väittänytkään minkään muun laitteen vastaavan täysin techiä.
Saa nähdä milloin se tapaahtuu.
Mutta, tottakai aina kysyä kannattaa
Mitenköhän tuo ns turvapääsy onnistuu?
Tuntuu vaan että tuo techkin käyttökin on hallussa vain harvoilla ja nekin asuvat vähän liian kaukana minusta

Tech on aivan siivottoman kallis laite jo itsesään + päivitykset ja muut systeemit.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Asetusten muuttaminen ja toimintojen aktivointi on hiukan eri asia.
Niissä onkin tämä ratkaiseva ero Techin hyväksi.
Niissä onkin tämä ratkaiseva ero Techin hyväksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Ihan mielenkiinosta vielä.petrisa kirjoitti:Asetusten muuttaminen ja toimintojen aktivointi on hiukan eri asia.
Niissä onkin tämä ratkaiseva ero Techin hyväksi.
Mitäs asetuksia voi esim 9-3 my 07:ssa muuttaa

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Haluatko tarkentaa mistä "idän ihmeestä" puhut??petrisa kirjoitti:Jälleen kerran täytyy todeta, että ei Tech ole aina (ei kovinkaan usein käytännössä) välttämätön.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.
Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Tästä selvinnee kahteen edelliseen vastaukset:
http://www.x431.com/upload/testType/128 ... _18.00.pdf
http://www.x431.com/upload/testType/128 ... _18.00.pdf
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
No kyllähän tolla kuittaukset taitaa onnisttua, mutta.... ei sen enempää mulla tällä kertaa.petrisa kirjoitti:Tästä selvinnee kahteen edelliseen vastaukset:
http://www.x431.com/upload/testType/128 ... _18.00.pdf
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
kalle37 kirjoitti: No kyllähän tolla kuittaukset taitaa onnisttua, mutta.... ei sen enempää mulla tällä kertaa.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Eicore2 kirjoitti:kalle37 kirjoitti: No kyllähän tolla kuittaukset taitaa onnisttua, mutta.... ei sen enempää mulla tällä kertaa.Olisko sillä saatu sun sivuvalot futaamaan?

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
Yhden kerran on täällä Oulussa eräs palstalainen kysellyt, josko olisi saanut alkuperäiset sumuvalot aktivoitua. Eipä saa, koska mitään "uusia" juttuja sillä ei voi koodata.
Saa nähdä saako joskus. Muuten on aina ko. laitteen kanssa pärjännyt myös Saabien kanssa puhumattakaan muista merkeistä.
Vasta tällä viikolla erään kaverini vm-99 9-5:sta tutkittiin, kun hälytin alkoi aina huutamaan. Tällä testerillä katsoin twicen reaaliaikaisia tietoja ja konepelti näytti alevan auki vaikka se oli kiinni. Vikahan löytyi tästä konepellin kytkimestä. Eli pääasiassa tällä pärjää hyvin myös Saabien kanssa. Tämän aiheen perutuustutkankin vianetsintä ei olisi tyssännyt testeriin. Uuden laitteen "naittaminen" olisi sitten ollut tekemätön paikka.
Sen sijaan valtaosaan eurooppalaisista autoista (saksalaiset ja ranskalaiset) laitteen tuki on ominaisuuksien ja toimintojen osalta huomattavan laaja.
Marginaalimerkit, kuten Saab, jäävät vähemmälle ja sen erikoisimmissa tapauksissa tarvitaan merkkitesteriä.
Saa nähdä saako joskus. Muuten on aina ko. laitteen kanssa pärjännyt myös Saabien kanssa puhumattakaan muista merkeistä.
Vasta tällä viikolla erään kaverini vm-99 9-5:sta tutkittiin, kun hälytin alkoi aina huutamaan. Tällä testerillä katsoin twicen reaaliaikaisia tietoja ja konepelti näytti alevan auki vaikka se oli kiinni. Vikahan löytyi tästä konepellin kytkimestä. Eli pääasiassa tällä pärjää hyvin myös Saabien kanssa. Tämän aiheen perutuustutkankin vianetsintä ei olisi tyssännyt testeriin. Uuden laitteen "naittaminen" olisi sitten ollut tekemätön paikka.
Sen sijaan valtaosaan eurooppalaisista autoista (saksalaiset ja ranskalaiset) laitteen tuki on ominaisuuksien ja toimintojen osalta huomattavan laaja.
Marginaalimerkit, kuten Saab, jäävät vähemmälle ja sen erikoisimmissa tapauksissa tarvitaan merkkitesteriä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku
On .... parempi kuin Bosch.
Näin myös tuntuu olevan monen muunkin merkin kohdalla.
Näin myös tuntuu olevan monen muunkin merkin kohdalla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)