Marko A kirjoitti: Loistava uutinen! Aivan mahtavaa. Tätä tarvittiin kipeästi. Vaikka tosielämän lukemat ois jotain ihan muuta niin tuolla saadaan verot kuriin ja hintaa kohdalleen.
Löytyykö virallista faktaa vielä tästä?
En ole varma kuinka julkinen tää on, mutta me saimme tämän tiedon saabin tiedoitus kokouksessa toissa torstaina.
Siinä lehtisessä jonka saimme lukee muunmuassa näin:
•Förbättrad aerodynamik med luftstyrning under bakre delen av bilen
•Lägre vikt med hjälp av lättare material i ljudisoleringen
•Mer avancerad momentomvandlare i automatlådorna med effektivare växlingsmönster.
Nämä ovat niitä keinoja jolla tää kaikki yritetään toteuttaa.
Suullisen tiedonannon yhteydessä tuli nämä päästöt ja kulutus esiin, kaikkien sitä udellessa. Itse olen hiukan skeptinen näihin alhaisiin lukuihin, koska kun tuli puhe Cab:ista niin sanottiinkin näin: 9-3 Cabriolet 5,1 liter/100 km och134 g CO2/km.
Manuaalisiin 9-3 sedanin ja 9-3 kombin kulutuksiin kyllä uskon.
Mut automaatti on kyllä niin ja näin. Tähän uskon kyllä, että 9-3:sta saa ensi vuonna nelivetosena melkein kaikkiin malleihin ainakin sedaniin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.