Rengas asiassa en ole samaa mieltä, mutta pitkiä kalsareita ei käytetä kun vasta 30 asteen pakkasella!V.J.S kirjoitti:Vähän noloo, jätkä käyttää pipoo lokakuussa, sano nyt vielä että sulla on pitkät kalsaritkin jo käytössä?JKen kirjoitti: Jep, sama täällä. Vastaavaa kisaa käydään nykyään/joskus muinoin ala-asteella, että kuka vaihtaa pipoon viimeisenä.
Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Ei se mitään, jokaisella on oikeus olla väärässä niin halutessaankalle37 kirjoitti: Rengas asiassa en ole samaa mieltä,

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Reps.V.J.S kirjoitti:Ei se mitään, jokaisella on oikeus olla väärässä niin halutessaankalle37 kirjoitti: Rengas asiassa en ole samaa mieltä,

Täytyy varmaan muuten ruveta kiertämään veroa jollain tapaa, koska vallitseva mielipide tuntuu olevan, että on täysin oikeutettua repiä asfalttia nastarenkailla 99-prosenttisesti ilman mitään syytä. Vaikka onhan se niinkin, että jos Jyväskylässä on tiet jäässä ja itse tekee työmatkansa välillä Helsinki-Vantaa ja mieluiten vielä välillä 9-17 lämpötilan ollessa kymmenen asteen pinnassa, niin riski jäiseen tienpintaan on olemassa. Ei suuri, mutta olemassa.
Ja taas korjataan tienpintoja noiden nastarengasvandaalien jäljiltä.
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
ElukkaV.J.S kirjoitti:Ei se mitään, jokaisella on oikeus olla väärässä niin halutessaankalle37 kirjoitti: Rengas asiassa en ole samaa mieltä,


Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Parempihan se näin on kuin korjata autoja ja ihmisiä noiden "kitka"rengasuskovaisten jäljiltä.Azanovix kirjoitti:Ja taas korjataan tienpintoja noiden nastarengasvandaalien jäljiltä.

Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Joopa joo... Tuossa hieman iltalukemista, tiestön kulumisessa on hieman muitakin tekijöitä kuin pelkät nastarenkaat tai renkaat yleensäkään: http://oci.oulu.fi/OuluConstructionInno ... v15_02.pdfAzanovix kirjoitti:Ja taas korjataan tienpintoja noiden nastarengasvandaalien jäljiltä.
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
On se hyvä, että silmäkulmassa selvästi näkynyt pilke tuli havaittua. 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Mitä ihmettä, tuo tutkimushan nimenomaan kertoo jo tiivistelmässään, että suurin kuluttaja on se nastarengas, etenkin täällä etelän vilkkaasti liikennöidyllä ja paksun päällysteen omaavilla teillä:Minuteman kirjoitti:Joopa joo... Tuossa hieman iltalukemista, tiestön kulumisessa on hieman muitakin tekijöitä kuin pelkät nastarenkaat tai renkaat yleensäkään: http://oci.oulu.fi/OuluConstructionInno ... v15_02.pdfAzanovix kirjoitti:Ja taas korjataan tienpintoja noiden nastarengasvandaalien jäljiltä.
Paksupäällysteisillä (> 80 mm) vahvarakenteisilla teillä,
joilla liikennemäärät ovat suuria, tärkeimmät vaurioitumisen syyt ovat
nastarengaskuluminen ja päällysteen väsymishalkeilu.
Eli kun Etelä-Suomen hätähousu-saabisti ujeltaa menemään niillä nastoillaan pari kk per vuosi ylimääräistä, niin tiestön kuluminen sen kun lisääntyy.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Tulipa koettua että onpa tuosta nastojen rapinasta jotain hyötyäkin. Hirvi hyppäsi tielle, jolloinka minä jarrutin (tiessä oli mustaa jäätä), hirvi taas säikähti nastoista tulevaa jarrutusääntä ja ehti justiinsa kääntyä takaisin. Tilannetta ei helpottanut se, että perässä oli painava peräkärry ja oli aika pimeää.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
En ole kyllä kertaakaan kuullut, että joku olisi kolaroinut taikka ajanut ulos tieltä koska talvirenkaat olivat liian liukkaat kuivallaV.J.S kirjoitti:
Saakeli, pelottaa jo etukäteen kun saa olla väistelemässä noita talvirenkailla luistelevia hätähousuja tuolla liikenteessä.

Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Nyt kun kaiken maailman bioflexrefuel hässäköillä ja painoveroilla kerätään saabisti raukan loputkin pennoset, niin nastarenkaiden käyttö tulisi sallia ympäri vuoden.
Ripi rapi ralla, mul on nastat alla..
Nyt vain täytyy varoa, etten luistele kenenkään keulaan. Ajan kyllä käytännössä vain öisin, niin riski on pienempi.
Ripi rapi ralla, mul on nastat alla..
Nyt vain täytyy varoa, etten luistele kenenkään keulaan. Ajan kyllä käytännössä vain öisin, niin riski on pienempi.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Eipä onnistunut aamuinen peilijää suistamaan minua ja kuljetusvälinettäni tieltä, koska minullapa onkin kesärenkaissa M&S-merkintä...



-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Johan se on täällä foorumilla moneen kertaan todettu useiden Asian Tuntijoiden toimesta, sekä TM:n kesärengastesteissäkin verifioitu, että jopa halpis-kiinakumikesärengas on hengenvaarallinen märällä / kuivalla asfaltilla. Kuinka hiton paljon hengenvaarallisempi on sitten vielä löysempi ja huonomman pidon omaava talvirengas samalla alustallapezi kirjoitti: En ole kyllä kertaakaan kuullut, että joku olisi kolaroinut taikka ajanut ulos tieltä koska talvirenkaat olivat liian liukkaat kuivallaTietty kesäkuumalla kitkoilla ajavat ovat asia erikseen...

Kiitä hyvää onneasi ettei ole vielä kukaan onneton talvirengastelija rysäyttänyt päälle, tai ettet itse ole aiheuttanut vaaratilanteita keliin täysin sopimattomalla rengasvalinnalla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Jos jo nastarenkaan ja paljaan asfaltin välinen kitkakerroin on ongelma, niin miten sitten uskaltaa mennä ulos, kun tulee lumi ja jää?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Peilijää suistanut useita autoja ojaan
Johan se on täällä foorumilla moneen kertaan todettu useiden Asian Tuntijoiden toimesta, että heikentyneen pidon voi kompensoida ennakoimalla liikenteessä ja tiedostamalla millaisilla renkailla ajaa.V.J.S kirjoitti:Johan se on täällä foorumilla moneen kertaan todettu useiden Asian Tuntijoiden toimesta, sekä TM:n kesärengastesteissäkin verifioitu, että jopa halpis-kiinakumikesärengas on hengenvaarallinen märällä / kuivalla asfaltilla. Kuinka hiton paljon hengenvaarallisempi on sitten vielä löysempi ja huonomman pidon omaava talvirengas samalla alustalla![]()
Kiitä hyvää onneasi ettei ole vielä kukaan onneton talvirengastelija rysäyttänyt päälle, tai ettet itse ole aiheuttanut vaaratilanteita keliin täysin sopimattomalla rengasvalinnalla.
No pannaan tämmöinenkin loppuun

#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03