900 Turbo varkaiden uhrina
900 Turbo varkaiden uhrina
Noh, kerronpa pienen tarinan.
Eilen aloin remppaamaan laturia ja vaihtamaan hihnoja, kun poltti latausvaloa ajossa kokoajan. Pitempi tarina lyhennettynä; jäi kesken, kun piti lähteä saabistitoverien potkijaisiin Tupokselle, kaverin Saabin kyydissä. Laitoinpa sitten työkalut, irtiolevat hihnat ja laturin vain siististi moottorin päälle, konepellin kiinni ja ovet lukkoon.
Tänä aamuna sitten tuli lähtö hakemaan samaisen kaverin uutta hankintaa, varaosa 900i:tä airflow-sarjalla pidemmän matkan päästä, ja jätin kesken olevan Saabin omalle parkkipaikalle. Ja miksipä ei, työkaluthan oli suojassa pellin alla ja ovet ja kaikki lukossa ihan normaalisti. Haku meni mukavasti ja yllätykseksi jonkin aiemman omistajan klubitarrakin komeili varaosasatkun kyljessä, lähes perillä ollessa vielä ajettiin Tervossa jonkin saabistin pihan ohi, jossa komeili ainakin 95 ja kuuppa myöskin klubitarroin.
Noh, sepä siitä hausta, mukavasti kulkevan mutta lahon varaosa-auton ratissa takaisin Ouluunpäin ajettaessa sitten soi puhelin ja poliisihan se siellä kyselee, että olenko tietoinen siitä että og900 turboni on Laanilan nesteen risteykseen valunut ja jätetty siihen kattoluukku ym. auki. No enpä tainnut tätä ennen olla..
Perillä surkean näköisen auton vierellä sitten tuli todettua, että olivat neropatit pöllineet ja ajaneet autollani jossa oli remppa täysin kesken, surutta ilman mitään hihnoja ja kaikki työkalut moottorin päällä. On tainnut tulla autossa hieman kuuma, kun 10km päästä jo varmasti keittänyt, lämmönsäätimet täyden lämmön asennossa ja puhaltimet täysillä sekä kattoluukku auki. Moottoritilassa myös päällepäin ainakin huohotinletku paukahtanut irti ja paisuntasäiliössä epäilyttävähkö haju.. yllättäen myös uudet mp3/cd stereot kateissa, ja takakaiuttimiakin yritetty ruuvata irti. Täysi työkalupakki ei kuitenkaan ollut kelvannut.
Auto on nyt sitten hinattu turvaan korjaamohallille, jossa vakuutustarkastaja ottaa selvää, että vieläkö korjataan (varmaan ainakin kansipahvi mennyttä kalua keittämisen ansiosta), vai päätyykö auto lunastukseen, jota ainakin hinausautokuski epäili.
Vielä lopuksi, kun tulin omalle parkkipaikalleni tutkailemaan tilannetta, oli viereisellä autopaikalla (jossa ei normaalisti ikinä saabia näy..) sininen OG900 i16 5d, kaikki lukot auki. Ilmeisesti Saabeihin erikoistuneet varkaat sitten päättäneet vaihtaa autoa, iivarista turboon mutta kokivatkin sitten pienen yllätyksen. Poliisille soitin tietysti heti varkaan uhrilta vaikuttavasta toisesta Saabista, ja kävivät ainakin lukitsemassa ovet ja hoitanevat tilanteen tästä eteenpäin, toivottavasti tämän Saabin omistaja saa vielä ajokkinsa hyvässä kunnossa takaisin..
Että semmoinen pitkähkö tarina, ehkäpä joku jaksoi lukea tänne asti.
Eilen aloin remppaamaan laturia ja vaihtamaan hihnoja, kun poltti latausvaloa ajossa kokoajan. Pitempi tarina lyhennettynä; jäi kesken, kun piti lähteä saabistitoverien potkijaisiin Tupokselle, kaverin Saabin kyydissä. Laitoinpa sitten työkalut, irtiolevat hihnat ja laturin vain siististi moottorin päälle, konepellin kiinni ja ovet lukkoon.
Tänä aamuna sitten tuli lähtö hakemaan samaisen kaverin uutta hankintaa, varaosa 900i:tä airflow-sarjalla pidemmän matkan päästä, ja jätin kesken olevan Saabin omalle parkkipaikalle. Ja miksipä ei, työkaluthan oli suojassa pellin alla ja ovet ja kaikki lukossa ihan normaalisti. Haku meni mukavasti ja yllätykseksi jonkin aiemman omistajan klubitarrakin komeili varaosasatkun kyljessä, lähes perillä ollessa vielä ajettiin Tervossa jonkin saabistin pihan ohi, jossa komeili ainakin 95 ja kuuppa myöskin klubitarroin.
Noh, sepä siitä hausta, mukavasti kulkevan mutta lahon varaosa-auton ratissa takaisin Ouluunpäin ajettaessa sitten soi puhelin ja poliisihan se siellä kyselee, että olenko tietoinen siitä että og900 turboni on Laanilan nesteen risteykseen valunut ja jätetty siihen kattoluukku ym. auki. No enpä tainnut tätä ennen olla..
Perillä surkean näköisen auton vierellä sitten tuli todettua, että olivat neropatit pöllineet ja ajaneet autollani jossa oli remppa täysin kesken, surutta ilman mitään hihnoja ja kaikki työkalut moottorin päällä. On tainnut tulla autossa hieman kuuma, kun 10km päästä jo varmasti keittänyt, lämmönsäätimet täyden lämmön asennossa ja puhaltimet täysillä sekä kattoluukku auki. Moottoritilassa myös päällepäin ainakin huohotinletku paukahtanut irti ja paisuntasäiliössä epäilyttävähkö haju.. yllättäen myös uudet mp3/cd stereot kateissa, ja takakaiuttimiakin yritetty ruuvata irti. Täysi työkalupakki ei kuitenkaan ollut kelvannut.
Auto on nyt sitten hinattu turvaan korjaamohallille, jossa vakuutustarkastaja ottaa selvää, että vieläkö korjataan (varmaan ainakin kansipahvi mennyttä kalua keittämisen ansiosta), vai päätyykö auto lunastukseen, jota ainakin hinausautokuski epäili.
Vielä lopuksi, kun tulin omalle parkkipaikalleni tutkailemaan tilannetta, oli viereisellä autopaikalla (jossa ei normaalisti ikinä saabia näy..) sininen OG900 i16 5d, kaikki lukot auki. Ilmeisesti Saabeihin erikoistuneet varkaat sitten päättäneet vaihtaa autoa, iivarista turboon mutta kokivatkin sitten pienen yllätyksen. Poliisille soitin tietysti heti varkaan uhrilta vaikuttavasta toisesta Saabista, ja kävivät ainakin lukitsemassa ovet ja hoitanevat tilanteen tästä eteenpäin, toivottavasti tämän Saabin omistaja saa vielä ajokkinsa hyvässä kunnossa takaisin..
Että semmoinen pitkähkö tarina, ehkäpä joku jaksoi lukea tänne asti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kirveelle töitä
Tässä eilisten ja tämänpäiväisten juttujen perusteella alkaa ihan vakavissaan harkitsemaan valtakunnan äänekkäimmän hälyn (kusipäätunnistimella varustettuna) hankkimista vaikka auto ei tolkuttoman arvokas olekkaan...
Tässä eilisten ja tämänpäiväisten juttujen perusteella alkaa ihan vakavissaan harkitsemaan valtakunnan äänekkäimmän hälyn (kusipäätunnistimella varustettuna) hankkimista vaikka auto ei tolkuttoman arvokas olekkaan...
Viimeksi muokannut Iskariot, La Loka 09, 2004 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Ei per....
Pitää käyä ikkunasta kurkkimassa onko auto vielä pihalla.
Pikkasen hirvittää, eilenki oli puhetta sunnuntaina häipyneestä ysisatkusta.
Tänään katoin aineella just että orkkis hälärin asennus luokka 100e
Ja varkaille tiedoksi mulla on häläri autossa
Pitää käyä ikkunasta kurkkimassa onko auto vielä pihalla.
Pikkasen hirvittää, eilenki oli puhetta sunnuntaina häipyneestä ysisatkusta.
Tänään katoin aineella just että orkkis hälärin asennus luokka 100e
Ja varkaille tiedoksi mulla on häläri autossa
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: 900 Turbo varkaiden uhrina
Jollei ole kovinkin rakas/arvokas/rakennettu/erityisen hyväkuntoinen, niin anna mennä suosiolla lunastukseen jos ehdottavat.. tietty hintaa ylöspäin neuvotellen.jcarlson kirjoitti:...
Kunnolla keittänyt saabin kone on liki aina saanut mäntävaurion.. toimii kyllä ajossa yleensä ok, mutta männissä on lämpöleikkausjäljet ihan kunnon naarmujen kera. Lisäksi saabin kansilla on paha tapa haljeta muutama kuukausi kunnollisen keittämisen jälkeen, ilmeisesti niihin tulee hiusmurtumia.
Joskus lunastussumma on yllättävän lähellä sitä korvaussummaa millä saat pitää auton itse.. vakuutusyhtiöiltä ei ikinä pidä hyväksyä ensimmäistä tarjousta suoraan, korvaussumma voi nousta kymmeniä prosentteja kun hieman kiukkuaa vastaan.
Nimim. kokemusta on varastetun ja tuhotun satkun tiimoilta.. korvaussumma stereoineen 12000mk->29800mk!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
...
Jaa, taas uusija joutilaita heh. Näyttää nämä satkut olevan suosiossa, oli sitten vanha tai uusi. Onneksi omalla 900 on eka kertaa minun aikanani kattoa pään päällä! Ei tartte lumisateista huolehtia ainakaan niin paljon kuin ennen heh. Niin ja suojaahan tuo autokatos ja edessä oleva rakennus uteliailta katseilta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Todella harmillisia uutisia, vihaksi pistää kerta kaikkiaan. Pitäisköhän koputtaa puuta...olen muuten joskus miettinyt sitä, onkohan ysiysi jo liian vanha auto varkaiden vietäväksi? Osaako tämän päivän huumenuoriso edes käynnistää autoa jossa on manuaaliryyppy?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
rosmoista
Jaahas, on sitten tainneet päästää samat heittiöt vapaalle jalalle jotka minunkin auton veivät pari viikkoa sitten, yli viikon oli "päätekijä" sälehoidossa kuitenkin. Vielä viime viikolla kyselivät sheriffit että haluanko syytettä nostettavaksi ja tietysti haluan ja korvauspyynnönkin jätin. Eihän niiltä ikinä mitään saa mutta voittaahan joku lotossakin.
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee