Missä piilee vika? 9000 -91 CD starttaa monesti heti ja aina kylmänä.
Lämpimänä joskus ei inahdakkaan, mutta kun aikansa vääntelee virta-avaimesta yhtä-äkkiä starttaa ja käynnistyy. Olisiko vikaa vaihteen valiitsimessa tai jarrupolkimen kytkimessä. ( automaatti) Jarruvalot tuppaavat myös jäämään päälle painettaessa ja mittariston vikakaaviovalo palaa, mutta kun nostaa vähän jarrupoljinta ko. valot sammuu. Ostin jo uuden startin, mutta jos vika muualla vien takas. Onko muuten startti hankala vaihtaa ja tuleeko alkautta pois vai pitääkö imusarja ottaa eestä pois?
hilippa kirjoitti:Missä piilee vika? 9000 -91 CD starttaa monesti heti ja aina kylmänä.
Lämpimänä joskus ei inahdakkaan, mutta kun aikansa vääntelee virta-avaimesta yhtä-äkkiä starttaa ja käynnistyy. Olisiko vikaa vaihteen valiitsimessa tai jarrupolkimen kytkimessä. ( automaatti) Jarruvalot tuppaavat myös jäämään päälle painettaessa ja mittariston vikakaaviovalo palaa, mutta kun nostaa vähän jarrupoljinta ko. valot sammuu. Ostin jo uuden startin, mutta jos vika muualla vien takas. Onko muuten startti hankala vaihtaa ja tuleeko alkautta pois vai pitääkö imusarja ottaa eestä pois?
Vaihda virtalukon pohja.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
joudunkohan mieki vaihtaan virtalukon pohjan? ku joskus tuntus ku solenoidi vaan naksahtas muttei starttaa. ja ihme sähkövikoja koko auto täynnä. sumuvalo palaa koko ajan kuskin puolella, katkasijasta ei tapahdu muutaku mittaristoon syttyy valo. ja sisävalot häipy keväällä kokonaan, sulakkeet on ehjät.
temppuilee startti taas, onkohan vaihteenvalitsimen käynnistyksen esto kytkin viallinen tai jotai, kun ei kuulu mitään ääntä välillä startatessa. Hankin muuten jo Risto eilen nuo mankan johdot ja sovittelua varten valmista. Vieläkun sais cruiserin toimimaan?
hilippa, kun seuraavan kerran on tuo starttihäikkä päällä niin kokeile auttaako jos käytät vaihdetta pakilla, tai sitten koita startata N:llä.
jamppav, veikkaisin että soledoidi alkaa olla käyttöikänsä ehtoopuolella. Kannattaa myös tarkistaa että moottorin maadoitus on kunnossa.
Voisko olla että sumarinrele on jumissa ja apparinpuoli ei pala sen takia että polttimo on kärähtäny?
JEP KIITTI TAAS AVUSTA KAIKILLE
jOOP KOKEILIN TOTA PAKKI JA VAPAA HOMMAA, MUT EI TUNTUNUT AUTTAVAN. AKUN NAPOIHIN KIINNITYS OLIS VARMAAN TARKISTETTAVA JA VAIHTAA SE STARTTI SITTENKIN. MIKÄHÄN SIINÄ VAKIONOPEUDEN SÄÄTIMESSÄ VOIS OLLA VIKANA.
hilippa kirjoitti:MIKÄHÄN SIINÄ VAKIONOPEUDEN SÄÄTIMESSÄ VOIS OLLA VIKANA.
Se sama mikä jättää jarruvalot palamaan, jotenkin väärin säädetty jarruvalokytkin tms. Jarruvalokytkin on jarrupolkimen varressa ylempänä kuin vakionopeudensäätimen kytkin jarrupolkimen varressa.
Vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä jos jarruvalot syttyvät. Jos jarruvalot palavat aina, vakionopeudensäädin ei kytkeydy koskaan päälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hyvä, hyvä! Tuntus taas käynnistyvän aina ja paremminkuin ennen vikaa. Irroitin vaihdekepin pään ja vaihteen näyttäjän kotelon. Vaihdoin palaneen lampun ja ruiskuttelin "crc:tä" kosketuspintoihin jotka ovat vaihteen valitsimessa ja sen vieressä.