Takapään pohjauskumi
Takapään pohjauskumi
Niin..... tossa iskarinvaihdon yhteydessä huomasin , että nuo takapään pohjauskumi olivat kadonneet , miten on, hommaanko uudet vaatiiko katsastus ja ovatko tuiki tärkeät.
Entä hyväksyykö katsastus jousen välissä olevia kumeja. ??
Entä hyväksyykö katsastus jousen välissä olevia kumeja. ??
Taisi olla omassakin nuo pohjauskumit kateissa muutaman vuoden, eikä katsastuksessa mainittu mitään. Tosin on niistä nykyään ehkä hyötyäkin tuon madalletun alustan kanssa. Vanhoilla takajousilla oli koko ajan pohjauskumeja vasten kun oli auto täynnä porukkaa. Saahan nuita onneksi tarvikkeena, eikä pitäisi olla kovin kalliita, jos meinaat laittaa. Esim Motonetissä
Taka-akselin pohjauskumi (1/puoli). . . . . . . . . . . . . 18-1174 6.39€
Matti
Taka-akselin pohjauskumi (1/puoli). . . . . . . . . . . . . 18-1174 6.39€
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tuurista kiinni
Ake:n ohjeiden mukaan kumien puuttuminen on korjauskehoitusperuste (D3/5.3). Linkkiä en osaa liittää tähän kun ovat muokanneet sen PDF:äksi jotta meikäläiset eivät osaisi kopsata ja muokata. Ammattilaiset sitten erikseen...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mikähän sitten oli tilanne jotain 10 vuotta sitten, kun löysin isän huoltokirjasta maininnan, että autosta oli puuttuneet nuo pohjauskumit ja hän oli ne sinne laittanut . Olivat ilmeisesti puuttuneet jo jonkin aikaa(edellinen omistaja irroittanut?) ja ainakin kerran oli katsastettu ilman huomautuksia. No, nykyään tilanne on siis se, että kumit pitää olla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Eiköhän ole kyse siitä että huomaako inssi että puuttuuko ne kun noita on niin moninaisii versioita, ettei katsari välttämättä muista mitä pitäis etsii.
Pari kertaa on itseltäkin uupunu, eikä ole edes huomatettu mutta olen myös joskus käynyt näyttämässä uusiks.
Pari kertaa on itseltäkin uupunu, eikä ole edes huomatettu mutta olen myös joskus käynyt näyttämässä uusiks.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Multa vartavasten kysyi että missäs niiden pitäis olla (Tuossa sigun mantassa) ja kun ne sieltä löytyi niin ei huomauttamista. Takapäästä ne ei kiinnostannetkaan katsastusmiestä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Yksiselitteisesti ne vaaditaan. Katsastusmieskin on "Vain" ihminen eikä voi aina muistaa kaikkea tarkastaa....
Itsellä ollu kolme saabia viimeisen 5vuoden aikana ja jokaisesta on tullut jossain vaiheessa huomautus, kun kumi on pudonnut. Ja kolmen eri kaupungin katsastusasemilla.
Se on muuten aika paha huomata jos ei ole asiaan vihkiytynyt, kun alkuperäinen kumi irtoaa vulkanoinnistaan niin jäljelle jää iso prikka jonka keskellä on 8mm pultti kuusiokolo kannalla. Se on niin paikkaansa kuuluvan näköinen osa, ettei heti edes tajua että siitä puuttuu jotain.
JA myös usein aika lujasti kiinni ruostunut...
Itsellä ollu kolme saabia viimeisen 5vuoden aikana ja jokaisesta on tullut jossain vaiheessa huomautus, kun kumi on pudonnut. Ja kolmen eri kaupungin katsastusasemilla.
Se on muuten aika paha huomata jos ei ole asiaan vihkiytynyt, kun alkuperäinen kumi irtoaa vulkanoinnistaan niin jäljelle jää iso prikka jonka keskellä on 8mm pultti kuusiokolo kannalla. Se on niin paikkaansa kuuluvan näköinen osa, ettei heti edes tajua että siitä puuttuu jotain.
JA myös usein aika lujasti kiinni ruostunut...
Kumit pitää olla!
Katsastusmiehetkin ovat ihmisiä ja meitähän on moneksi.
Ei kaikki välttämättä aina huomaa, tai takua että sieltähän puuttuu ne kumit. Voi olla että joku ei edes välitä tai satu kiinnostaan juuri sillä hetkellä.
Niin ne kumit on SAABin toiminnale melko välttämättömät, siis tarpeelliset. Muuten saattavat iskarin yläpäät tulla läpi sieltä takaa.
Ja ajo-ominaisuuksienkin kannalta ne ovat tarpeelliset etenkin kuormattuna. Ne ovat nimittäin aika usein käytössä.
Ei kaikki välttämättä aina huomaa, tai takua että sieltähän puuttuu ne kumit. Voi olla että joku ei edes välitä tai satu kiinnostaan juuri sillä hetkellä.
Niin ne kumit on SAABin toiminnale melko välttämättömät, siis tarpeelliset. Muuten saattavat iskarin yläpäät tulla läpi sieltä takaa.
Ja ajo-ominaisuuksienkin kannalta ne ovat tarpeelliset etenkin kuormattuna. Ne ovat nimittäin aika usein käytössä.
SAAB