Valojen "Välähdys"

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Terppa17
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Loka 23, 2010 12:38

Valojen "Välähdys"

Viesti Kirjoittaja Terppa17 »

Mikäs voisi olla vikana kun tietyissä nopeuksissa 60,80 jne... valot välähtävät hiukan himmeemmäksi. Siis eivät jää himmeeksi vaan huomaa sellaisen välähdyksen... 8O Autoon on juuri uusittu laturin hiilet + jännitteensäädin, sekä puolisen vuotta sitten virranjakajan kansi... 8) Miten hommaa kannattaisi rupea tutkimaan/korjaamaan? :oops:
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Valojen "Välähdys"

Viesti Kirjoittaja core2 »

Terppa17 kirjoitti:Mikäs voisi olla vikana kun tietyissä nopeuksissa 60,80 jne... valot välähtävät hiukan himmeemmäksi. Siis eivät jää himmeeksi vaan huomaa sellaisen välähdyksen... 8O Autoon on juuri uusittu laturin hiilet + jännitteensäädin, sekä puolisen vuotta sitten virranjakajan kansi... 8) Miten hommaa kannattaisi rupea tutkimaan/korjaamaan? :oops:
Kaverin pirssiin teki ton saman kuulemma epätasainen laturin lataus, tyrkkäsivät sinne jonkun vastuksen johonki nii loppui valojen vilkkuilu.
Ps. Se oli kyl citikan C5:nen
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Valojen "Välähdys"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jännittensäädin vaan on tyypillisesti vähän hidastoiminen ja tuossa tapauksessa todennäköisesti ilmastoinnin kompuran magneettikytkin menee päälle ja jännite nyykähtää.
Sama ilmiö näkyy ihan ovien ikkunoita ajelemalla edestakas.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Valojen "Välähdys"

Viesti Kirjoittaja core2 »

vesa67 kirjoitti:Jännittensäädin vaan on tyypillisesti vähän hidastoiminen ja tuossa tapauksessa todennäköisesti ilmastoinnin kompuran magneettikytkin menee päälle ja jännite nyykähtää.
Sama ilmiö näkyy ihan ovien ikkunoita ajelemalla edestakas.
Toki se voi olla näinkin, mutta hänen sitikassaan huomasi tämän aivan selvästi ennen asennusta, mutta sen asennuksen jälkeen ei huomaa mitään normaalista poikkeavaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Valojen "Välähdys"

Viesti Kirjoittaja aero »

Se ceefemma ei lie ollut rautajousinen karvalakkimalli, vaan Aito Sitikka(tm) nestakaasujousituksella. Niissä jousituksen pumppu tjsp hörppää virtaa niin maan merkeleellisellä piikillä, että se on kuulemma joitain ongelmia aiheuttanut - se konkka voi hyvinkin olla tähän ongelmaan räätälöity ratkaisu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Valojen "Välähdys"

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti:Se ceefemma ei lie ollut rautajousinen karvalakkimalli, vaan Aito Sitikka(tm) nestakaasujousituksella. Niissä jousituksen pumppu tjsp hörppää virtaa niin maan merkeleellisellä piikillä, että se on kuulemma joitain ongelmia aiheuttanut - se konkka voi hyvinkin olla tähän ongelmaan räätälöity ratkaisu.
Aivan, juurikin sellainen hydrauliikka Cfemma, perhanan mukava tienpäällä, en voi muuta sanoa.
Vaikka saabisti olenkin. :)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin