Fuel-cuttia iskee
Fuel-cuttia iskee
Saabi heitti fuel-cuttia eilen ja tänään. Kone oli lämmitetty Webastolla ja tosiaan kun eilen jonkin ajan päästä liikkeelle lähdön jälkeen annoin hiukan hanaa, niin tuli 1 kerran fuel-cut. Sen jälkeen ahdot käyttäytyivät täysin normaalisti. Tänään sitten seurasin tilannetta tarkemmin ja ahdot tosiaan pomppaavat sen 1 kerran liian koviksi, mutta nyt en päästäny konetta rykäisemään. Sama toistuu muuten, että tuon jälkeen vastaavaa en saanut aikaiseksi vaikka yritin muutaman kerran ja vieläpä heti ton yliahtamisen jälkeen.
Tuli ensin mieleen, että oliskohan T7-magneettiventtiili taas tukossa, mutta viime syksynä kun se oli tukossa, niin tuli loogisesti koko ajan fuel-cuttia. Nyt siis tuo tapahtuu vain 1 kerran kun auto on ns. kylmä.
Ehkäpä kaivan ton mankkuvenan irti ja putsaan röörit varmuuden vuoksi, mutta voikohan joku muu asia aiheuttaa tällaista?
Tuli ensin mieleen, että oliskohan T7-magneettiventtiili taas tukossa, mutta viime syksynä kun se oli tukossa, niin tuli loogisesti koko ajan fuel-cuttia. Nyt siis tuo tapahtuu vain 1 kerran kun auto on ns. kylmä.
Ehkäpä kaivan ton mankkuvenan irti ja putsaan röörit varmuuden vuoksi, mutta voikohan joku muu asia aiheuttaa tällaista?
Re: Fuel-cuttia iskee
meinasitko ihan oikeesti rikkoa tahallaan turbon ja koneen polkemalla sitä kylmiltään 

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Fuel-cuttia iskee
reg_kon_mat_a pienemmälksi ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Fuel-cuttia iskee
En. Siksi annan koneen lämmitä kunnolla ennen kuin polkasen. Mistä moisen ajatuksen sait päähäsi?jusa_71 kirjoitti:meinasitko ihan oikeesti rikkoa tahallaan turbon ja koneen polkemalla sitä kylmiltään
Re: Fuel-cuttia iskee
Tämä oire tuli vasta eilen esiin. Ohjausboksin säädöt on ollu viime talvesta asti samat...vesa67 kirjoitti:reg_kon_mat_a pienemmälksi ?
Re: Fuel-cuttia iskee
[quote="karg"
Nyt siis tuo tapahtuu vain 1 kerran kun auto on ns. kylmä.[/quote]
tästä
Nyt siis tuo tapahtuu vain 1 kerran kun auto on ns. kylmä.[/quote]
tästä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Fuel-cuttia iskee
tästä[/quote]jusa_71 kirjoitti:[quote="karg"
Nyt siis tuo tapahtuu vain 1 kerran kun auto on ns. kylmä.
Kantsii lukea koko tarina, ennen kuin tekee liian hätäisiä johtopäätöksiä.
Re: Fuel-cuttia iskee
se että vaikka auton on lämmitänyt webastolla tai sähköllä
ei tarkoita että auto olisi lämmin.
ainoastaan veden lämpö on hieman noussut
tietenkin öljynkin jonkin verran (lohko kun lämpiää niin sen jälki tuottona vasta alkaa öljyn lämpötila nousemaan)
jotta öljyn lämpö olisi ns.normaali (jolloin voitelu kyky)on paras
ei webastot tai muutkaan lelut riitä lämmitykseen.
öljyjen tulee olla kunnolla kuten nesteidenkin lämmenneet ennekuin kannattaa konetta ryhtyä rääkkäämään.
samoin kuin sammuttaessa on hyvä antaa koneen käydä tyhjäkäynnillä vähintään 30 sekunttia.
no joo joo kohta huudellaan taas että ei tarvii. ja mielipiteitä on monia mutta on se vaan kumma että porukka tuhoaa ahtimia alle 300k :n välein kun työkalussani on jo kestänyt liki 2 miljoonaa km ajaa
ja mitä nyt tohon sun ongelmaan tulee niin vaiha ne tulpat ngk:n tuotteisiin
ja koita toisella kasetilla ja osta kunnon mobilin ralli vormulaa koneeseen,koita toisella sykäkasetilla ja vinttaa se softa hyllylle ennekuin rikot koneen väärällä käytöllä
ei tarkoita että auto olisi lämmin.
ainoastaan veden lämpö on hieman noussut
tietenkin öljynkin jonkin verran (lohko kun lämpiää niin sen jälki tuottona vasta alkaa öljyn lämpötila nousemaan)
jotta öljyn lämpö olisi ns.normaali (jolloin voitelu kyky)on paras
ei webastot tai muutkaan lelut riitä lämmitykseen.
öljyjen tulee olla kunnolla kuten nesteidenkin lämmenneet ennekuin kannattaa konetta ryhtyä rääkkäämään.
samoin kuin sammuttaessa on hyvä antaa koneen käydä tyhjäkäynnillä vähintään 30 sekunttia.
no joo joo kohta huudellaan taas että ei tarvii. ja mielipiteitä on monia mutta on se vaan kumma että porukka tuhoaa ahtimia alle 300k :n välein kun työkalussani on jo kestänyt liki 2 miljoonaa km ajaa
ja mitä nyt tohon sun ongelmaan tulee niin vaiha ne tulpat ngk:n tuotteisiin
ja koita toisella kasetilla ja osta kunnon mobilin ralli vormulaa koneeseen,koita toisella sykäkasetilla ja vinttaa se softa hyllylle ennekuin rikot koneen väärällä käytöllä

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Fuel-cuttia iskee
ja tulipahan mieleen oletko ihan varma että takimmainen äänen vaimennin ei ole rikki (sisältäpäin)
osaa meinaan tehä samoja oireita jos villat on päässyt putken tukkimaan
ompa omallekkin kohalle satunut.
eli ota takimmainen pönttö pois ja koita tekeekö vielä samaa oiretta
osaa meinaan tehä samoja oireita jos villat on päässyt putken tukkimaan
ompa omallekkin kohalle satunut.
eli ota takimmainen pönttö pois ja koita tekeekö vielä samaa oiretta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Fuel-cuttia iskee
Puuh.. koneessa on Mobilia (n. 100km sitte vaihdettu), tulppina NGK:t ja catback on rosterinen Ferrita, jotta tuskin on takapönttö tukossa. Ja jos takapönttö oliskin syystä tai toisesta tukossa, niin eiköhän toi ongelma iskis päälle koko ajan eikä pelkästään 1 kerran aamun ensimmäisen käynnistyksen jälkeen.
Ja kun koneen lämmittää ensin Webastolla ja ajaa "jonkin verran" esim. 2-3 km, niin luulis että kone on näillä keleillä tarpeeksi lämmin siihen että voi hiukan oikaista nilkkaa. Ton fuelcutin saa sitä paitsi aikaseks ilman että edes länttää kaasua pohjaan. Ja kuten tossa aiemmin mainitsin, niin kyseinen softa on ollut autossa lähes vuoden ja tässä on vasta 2 päivää ollut näitä ongelmia.
En muutenkaan kaivannut vinkkejä turbo-auton käyttöön ja huoltoon, vaan koitin tässä kysellä, että mikä voi aiheuttaa kuvantunlaisen fuelcutin, eli vain 1 kerran päivässä.
Ja kun koneen lämmittää ensin Webastolla ja ajaa "jonkin verran" esim. 2-3 km, niin luulis että kone on näillä keleillä tarpeeksi lämmin siihen että voi hiukan oikaista nilkkaa. Ton fuelcutin saa sitä paitsi aikaseks ilman että edes länttää kaasua pohjaan. Ja kuten tossa aiemmin mainitsin, niin kyseinen softa on ollut autossa lähes vuoden ja tässä on vasta 2 päivää ollut näitä ongelmia.
En muutenkaan kaivannut vinkkejä turbo-auton käyttöön ja huoltoon, vaan koitin tässä kysellä, että mikä voi aiheuttaa kuvantunlaisen fuelcutin, eli vain 1 kerran päivässä.
Re: Fuel-cuttia iskee
Jaahas, pieni päivitys: Riittää näköjään n. 2 tunnin seisonta siihen, että sen jälkeen fuelcut iskee 1 kerran käynnistyksen jälkeen ja sen jälkeen se ei iske. Mikähän mahtaisi olla syynä siihen, että tuo adaptaatio katoaa, kun virta ei ole kytkettynä jotakin tiettyä aikaa pitemmän ajan? Noin puolen tunnin seisonta ei aiheuttanut samaa ongelmaa.
Olisi vähän selkeämpää tosiaan, jos fuelcut tulisi joka kerta kun painaa kaasua vähän enemmän... Tuon 1 kerran jälkeen auton toiminta on kuitenkin täysin normaalia.

Olisi vähän selkeämpää tosiaan, jos fuelcut tulisi joka kerta kun painaa kaasua vähän enemmän... Tuon 1 kerran jälkeen auton toiminta on kuitenkin täysin normaalia.
Re: Fuel-cuttia iskee
Mistään mitään tiiä, mutta kuuluuko trionicin nollata adaptaatiotansa jos siltä katkeaa joku muistinpitosähkö? Voisi konkka jaksaa tuon 2h pitää muistia hengissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Fuel-cuttia iskee
Taas pieni päivitys: Ei näytä olevan ECU syynä tässä.. koitin ilman mankkuvenan piuhaa ja "peruspaine" meinas myös karata ensin fuelcuttiin asti. Tuon yhden kerran jälkeen peruspaine oli vakaa.
Tulipahan samalla testattua mankkuvena.. putket ei oo tukossa.
Mistähän sitten lähtis kaivelemaan vikaa..
Tulipahan samalla testattua mankkuvena.. putket ei oo tukossa.
Mistähän sitten lähtis kaivelemaan vikaa..
Re: Fuel-cuttia iskee
Jääkö enää mitään muuta vaihtoehtoa, kuin että hukkaportti jumittaa kylmänä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Fuel-cuttia iskee
Ei luulis että sillä hukkaportilla kovin kylmä on, kun koneen lämmöt on normilukemissa ennen tota ekaa fuelcuttia.. Vaikee sanoa.
Ehkä Forgen aktuaattori jumittaa kylmänä. Peruspainetta oli vähän yläkanttiin (0.5bar), jotta kun jaksan lähtee tota ruuvailee alas päin ni samalla voi nytkytellä kylmää Forgea ja todeta, että onko sillä ongelmia kylmänä..
Ehkä Forgen aktuaattori jumittaa kylmänä. Peruspainetta oli vähän yläkanttiin (0.5bar), jotta kun jaksan lähtee tota ruuvailee alas päin ni samalla voi nytkytellä kylmää Forgea ja todeta, että onko sillä ongelmia kylmänä..