Ei hätää, tussi lähti pois ihan helposti

Auton mittarissa oli tosiaan joku 35 kilsaa, kun tulin tuonne potkijaisiin. Olin hakenut auton samana päivänä klo. 17.00 ja tulin potkijaisiin hieman klo. 20.00 jälkeen.
Tällä hetkellä auton mittarissa on joku 780-800 km

Tuli ajettua sillä viime viikonloppuna Kristiinankaupunkiin ja takaisin
Havaintoja (tämä osio kuuluisi varmaan tuonna 9-3 SS -palstalle, mutta kirjoitetaan kuitenkin tähän):
-moottori on melko hengetön paikaltaan lähdettäessä, mutta kyllä sillä taittaa matka-ajoa. Ihme kyllä se on moottoritielläkin ihan kelpo ajettava.
-moottori on kovaääninen
-kun moottori on kylmä, se ravistaa auton rattia hieman. Taitaa johtua siitä, että moottorissa ei ole lainkaan tasapainotusakseleita.
-moottori on 1.8 -vapariksi melko sitkeä. Moottoritiellä pystyy helposti kiihdyttämään esim. 120-140 km/h lyhyen intervallin 5. vaihteella melko vaivattomasti. Tuulilasissa sanottiinkin, että 1.8:n sitkeys on ihan verrattavissa TL:n testaamiin 2 -litraisten autojen sitkeyteen. Lienee Saabin moottoriohjausjärjestelmän softan ansiota. Moottorihan on Opelin, mutta softa on Saabin käsialaa.
-auto on tosi hyvä ajaa. Alusta on aivan loistava

-kulutus oli jotain 7,6-8,0 litran väliltä / 100 km.
-penkeissä ei ole lehtitaskuja (muijan havainto. Itse en kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, ennen kuin hän mainitsi asiasta

)
-penkkien istuintyynyissä ei ole tarpeeksi hyvää reisitukea (ainakaan minun kokoiselleni kaverille). Selkänojan tuki on sitten taas aivan s**t*n*n hyvä.
-150 watin audiojärjestelmän ovikaiuttimet särisevät

Täytyy viedä auto Länsiautoon, jotta tekevät asialle jotain.
Kokonaisuutena tuosta autosta voisi sanoa, että jos haluaa ajaa uudella Saabilla, ja rahaa on käytössä <= 30000 €, on tuo 9-3 SS 1.8i ihan hyvä valinta. Lisäksi se opettaa liikennekuria minunlaiselleni rämäpäälle, kun auton suorituskyky ei ole samanlainen kuin NG900:seni suorituskyky

Täytyy katsoa ohituspaikat todella tarkasti, ennen kuin lähtee ohittamaan.
P.S. Toi mun nicci mulla on edelleen sen takia, että ihmiset on tottuneet tuntemaan mut sillä nimellä. Vaikka mun NG:ssä ei enää ole Sensonicia ja toi Sport Sedan on vapari, en ole silti ajatellut muutaa nicciä

Ja edelleen NG900:n vaihdekepin päässä on tuo avattaressakin esiintyvä "Sensonic"
P.S.S. Kutsun nykyään autoja seuraavasti: NG900 = valkoinen (entinen "pommi"), 9-3 SS = punainen. NG lähtee liikenteeseen seuraavan kerran ensi torstaina, kun 9-3 SS menee lohkolämppärin asennukseen