9-5 Moottorin vikailmoitus
9-5 Moottorin vikailmoitus
Tota noin. 270 t km ajettu vm 2000 yhtäkkiä hyppäs moottorin vikailmoitus palamaan keltaiseina, mitä tehdä?
Saab 9-5 2.3t vm 2000
Saab 9-3 TTID vm 2007
Saab 9-3 TTID vm 2007
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Tämä ETSI toimito on myös hieno keksitö täällä foorumilla.Rodriquez kirjoitti:Tota noin. 270 t km ajettu vm 2000 yhtäkkiä hyppäs moottorin vikailmoitus palamaan keltaiseina, mitä tehdä?
Kannattas varmaan luettaa vikakoodit jossei mitään ilmiselvää vikaa ole, varmimmat koodit saat merkkiliikkeestä tai Joltain harrastajilta joilta löytyy TECH
EDIT: sekä ilmoituksesi on vielä kaikenlisäksi väärällä alueella, kuuluisi olla alueella:OG 9-5
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Mimmi kirjoitti:Aja tänne Rajakylään, niin kurkataan.Rodriquez kirjoitti:Tota noin. 270 t km ajettu vm 2000 yhtäkkiä hyppäs moottorin vikailmoitus palamaan keltaiseina, mitä tehdä?
Minä olen tosin vajaataitoinen TECHin kanssa, mutta suuren Gurun Rene-Ranen luokse taitaa olla pikkaisen pidempi matka.
Minä kun en edes omista TECK'iä, enkä osaisi käyttääkään.
Joten mimmi se SUURIN GURU ON minä kuulun pohjakuraan
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Onkos tämä nyt v4 vai 2-tahti?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Jos se on V4 niin ryyppy on ilmeisesti päällä työnnä sisään ja jatka ajoa toiset 270tkm
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Voiko tuo vikavalo nyt vakavaa olla? Nyt ajanut vikavalon kanssa n 500km ja ei ongelmia näy. 19 päivä kävin vikakoodit luettamassa metroautolla ja se koodi taisi olla PO113 lämpötila-anturi imuilma oikosulku akun jänniteeseen (b+)/katkos. Johdot tarkistettu. OK>koodi nollattu, seurantaan. Huollossa sano että jos vikavalo syttyy palamaan niin bypass vaihtoon. No valo syttyi 20 km päästä ja vaihoin bypassin, ei auttanut. Mitä tehdä? ei tekis mieli viedä 90 euroa maksavaan vikakoodien luettamiseen uudestaa jos ei mitään hyötyä.
Saab 9-5 2.3t vm 2000
Saab 9-3 TTID vm 2007
Saab 9-3 TTID vm 2007
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Yhä kannattaisi tämä aihe kopioda ja siirtää tonne toiseen osioon OG9-5. Täällä jutellaan saabeista, jotka on valmistettu vuosina 1950-1980, eli tahtarit ja v4 moottoriset. Näihin uudempiin autoihin saa nopeammin ko. mallin osiosta vastauksia.
Sitten ongelmaan:
Älä ihmeessä käy rahojas haaskaamassa sinne ryöväri metroautoon! Mä haistatin pitkät kun ne metroautossa sano 5 minuutin vikakoodien luvusta hinnaksi 70 eskoo. Jos ne sulta on veloittanut 90 eskoo niin huh huh.
Mimmi nimimerkillä on lukulaite + paljon paremmat tiedot ja taidot kun noilla metroauton pelleillä. Toinen vaihtoehto virallinen Saab huolto Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä. Siellä maksaa 30 eskoa vikakoodien luku + kaverit on osaavaa porukkaa.
Itse arvelisin seuraavaksi IMMUa, mutta Mimmi ja muut oikeassa osiossa osaavat varmasti antaa paremman valistuneen arvauksen.
Sitten ongelmaan:
Älä ihmeessä käy rahojas haaskaamassa sinne ryöväri metroautoon! Mä haistatin pitkät kun ne metroautossa sano 5 minuutin vikakoodien luvusta hinnaksi 70 eskoo. Jos ne sulta on veloittanut 90 eskoo niin huh huh.
Mimmi nimimerkillä on lukulaite + paljon paremmat tiedot ja taidot kun noilla metroauton pelleillä. Toinen vaihtoehto virallinen Saab huolto Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä. Siellä maksaa 30 eskoa vikakoodien luku + kaverit on osaavaa porukkaa.
Itse arvelisin seuraavaksi IMMUa, mutta Mimmi ja muut oikeassa osiossa osaavat varmasti antaa paremman valistuneen arvauksen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Jos vikakoodi kertoo vian olevan anturissa niin miksiköhän kyseistä anturia ei sitten ole vaihdettu tai edes tutkittu TECH:llä näyttääkö se aina oikein vai pätkiikö välillä. Jopa yleismittari riittäisi tuohon.
Ei tuonkaltainen vikakoodi tule kuin joko johtoviasta tai anturiviasta ja jos johtovikaa ei ole niin aika ilmiselvää missä se vika silloin voi olla.
Ei tuonkaltainen vikakoodi tule kuin joko johtoviasta tai anturiviasta ja jos johtovikaa ei ole niin aika ilmiselvää missä se vika silloin voi olla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
No nyt näyttäisi että viestiketju on OG9-5:ssa,
''Itse arvelisin seuraavaksi IMMUa, mutta Mimmi ja muut oikeassa osiossa osaavat varmasti antaa paremman valistuneen arvauksen.'' Pakko kysyy koska olen tämmönen tulokas että mikä on IMMU?
''Itse arvelisin seuraavaksi IMMUa, mutta Mimmi ja muut oikeassa osiossa osaavat varmasti antaa paremman valistuneen arvauksen.'' Pakko kysyy koska olen tämmönen tulokas että mikä on IMMU?
Saab 9-5 2.3t vm 2000
Saab 9-3 TTID vm 2007
Saab 9-3 TTID vm 2007
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Ilmamäärä mittari ja löytyy siitä vänkärin puolen ajovalon takaa mustasta muovisesta ilmaputkesta.Rodriquez kirjoitti:Pakko kysyy koska olen tämmönen tulokas että mikä on IMMU?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Normi ajossa ei oikeen huomaa muuta kun bensan kulutuksen nousua.Rodriquez kirjoitti:Voiko tuo vikavalo nyt vakavaa olla? Nyt ajanut vikavalon kanssa n 500km ja ei ongelmia näy. 19 päivä kävin vikakoodit luettamassa metroautolla ja se koodi taisi olla PO113 lämpötila-anturi imuilma oikosulku akun jänniteeseen (b+)/katkos. Johdot tarkistettu. OK>koodi nollattu, seurantaan.
Hommaa uus imuilman lämpötila-anturi!!Rodriquez kirjoitti:Mitä tehdä?
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Täytyy tähän kertoa omista kokemuksistani tuon CE-valon ja koodin P0113 kanssa.
CE-valo siis syttyi ja tuli aina uudelleen vaikka irroitin akun johtimet hetkeksi. Niinpä vein auton paikalliseen merkkihuoltoon, jossa lukivat (50 EUR) vikakoodin P0113. Jostain syystä huoltomies käsitti että ilmamassamittari pitäisi vaihtaa, joten se siis vaihdettiin (mittari 250 EUR ja työ 30 EUR). No vikavalohan tuli heti uudelleen ja uudelleen riippumatta mistään mitä huoltomies teki. No kyllästyin tähän ja vein auton pois.
Tuo P0113 koodihan kai viittaa enemmän imuilman lämpötila-anturin vikaan, joten tilasin sen marmoritiskiltä (90 EUR) ja vaihdoin itse osan. Samalla korjasin revenneen kumisuojuksen tiiviiksi. Vielä 5000 km:n jälkeen CE valo on pysynyt poissa ja toivottavasti pysyykin
Mitä tästä opimme? Kannattaa ensin lukea Saab Foorumia ennenkuin suostuu merkkiliikkeen ehdotuksiin.
Nyt meikäläisellä on siis ylimääräinen aivan toimiva ja siististä ulkonäöstä päätellen muutama vuosi sitten vaihdettu ilmamassamittari. Jos joku tarvitsee, voin myydä sen. Mikähän olisi käytetyn ilmamassamittarin käypä reilu hinta? Puolet uuden hinnasta?
CE-valo siis syttyi ja tuli aina uudelleen vaikka irroitin akun johtimet hetkeksi. Niinpä vein auton paikalliseen merkkihuoltoon, jossa lukivat (50 EUR) vikakoodin P0113. Jostain syystä huoltomies käsitti että ilmamassamittari pitäisi vaihtaa, joten se siis vaihdettiin (mittari 250 EUR ja työ 30 EUR). No vikavalohan tuli heti uudelleen ja uudelleen riippumatta mistään mitä huoltomies teki. No kyllästyin tähän ja vein auton pois.
Tuo P0113 koodihan kai viittaa enemmän imuilman lämpötila-anturin vikaan, joten tilasin sen marmoritiskiltä (90 EUR) ja vaihdoin itse osan. Samalla korjasin revenneen kumisuojuksen tiiviiksi. Vielä 5000 km:n jälkeen CE valo on pysynyt poissa ja toivottavasti pysyykin
Mitä tästä opimme? Kannattaa ensin lukea Saab Foorumia ennenkuin suostuu merkkiliikkeen ehdotuksiin.
Nyt meikäläisellä on siis ylimääräinen aivan toimiva ja siististä ulkonäöstä päätellen muutama vuosi sitten vaihdettu ilmamassamittari. Jos joku tarvitsee, voin myydä sen. Mikähän olisi käytetyn ilmamassamittarin käypä reilu hinta? Puolet uuden hinnasta?
Saab 9-5 2.3T Aero Wagon -00
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Ääni imuilman lämpöanturille. -00 Aeroon ilmestyi kesällä P0113 ja korjautui reilut 5 tkm sitten tuo anturi vaihtamalla. Nollaamalla se tuli aina takaisin parin käynnistyksen jälkeen. Takapuolidyno ilmoitti samalla pienesta tehonpuutteesta.
P0113 on "IAT (inlet air temperature) Range Check Max, resistance >38000 ohm", eli liian suuri vastus imuilman lämpöanturin piirissä.
P0113 on "IAT (inlet air temperature) Range Check Max, resistance >38000 ohm", eli liian suuri vastus imuilman lämpöanturin piirissä.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
Mitä arvoja ton anturin pitäis missäkin lämpötilassa antaa? Muita ohjeita tuohon mittaukseen?jcarlson kirjoitti:Jos vikakoodi kertoo vian olevan anturissa niin miksiköhän kyseistä anturia ei sitten ole vaihdettu tai edes tutkittu TECH:llä näyttääkö se aina oikein vai pätkiikö välillä. Jopa yleismittari riittäisi tuohon.
Ei tuonkaltainen vikakoodi tule kuin joko johtoviasta tai anturiviasta ja jos johtovikaa ei ole niin aika ilmiselvää missä se vika silloin voi olla.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: 9-5 Moottorin vikailmoitus
SID Infon kautta näkee imuilman lämpötilan (Tair), myös normaalilla ISO OBD-lukijalla. Normaalia on että lämpötila on jonkin verran ulkoilmaa lämpimämpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com