
Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Sehän olisi kätevää valtion taholta lisätä myös ylinopeussakot bensan hintaan, ei tarvittaisi kalliita kameratolppia. 

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ei olisi. Ylinopeussakkoja maksavat vain ja ainoastaan ylinopeutta ajaneet.Anthuan kirjoitti:Sehän olisi kätevää valtion taholta lisätä myös ylinopeussakot bensan hintaan, ei tarvittaisi kalliita kameratolppia.
Nimimerkillä:
"On se kamera räpsähtänyt minullekin, mutta syy löytyy peilistä"
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Olisikos se sitten reilua että generaattorin omistajat, metsurit, ruohonleikkaajat, kirkonpolttajat ja veneilijät joutuisivat maksamaan ajoneuvoveroa polttoaineessaan.
Sitäpaitsi kyllä jokainen on joskus tai tulee joskus ajamaan ylinopeutta, ainakin pikkuisen.
Sitäpaitsi kyllä jokainen on joskus tai tulee joskus ajamaan ylinopeutta, ainakin pikkuisen.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
30 senttiä on edelleen muistinvarainen luku aiemmista keskusteluista luotettavana pitämistäni lähteistä. Luku täsmää jos kaksi miljoonaa henkilöautoa nielee vuodessa tietä 20 000 km kulutuksen ollessa keskimäärin kahdeksan litraa. Jos litrahintaa korotetaan 30 senttiä saadaan kasaan yksi miljardi, mikä on autoveron vuotuinen tuotto. Luvut voi tarkastaa ja laskea uudelleen käyttäen lähteenä esim. valtion budjettia, mutta henkilökohtaisesti luotan muistiini siinä määrin, että ilkiän aloittaa keskustelun näillä arvoilla.wesku kirjoitti:Vai olisko 40-50 senttiä jos ajaminen vähentyisi ? Miten 30 c laskettu ?Pekka Valtanen kirjoitti:Jos autovero poistettasiin olisi polttoaineveroa korotettava 30 senttiä. Lisäksi syntyisi säästöä, kun autoveron keräämisen aiheuttamat kulut poistuisi.
Viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana kokonaisajomäärä on kasvanut keskimäärin 4% vuodessa. Lamavuosina on tullut hetkellisiä notkahduksia, mutta ne on kiritty pian kiinni. Ruotsissa tehdyn tutkimuksen mukaan bensalitran pitäisi maksaa 20 kruunua (=2€) ennen kuin se vaikuttaisi henkilöauton käyttöä vähentävästi. Näiden seikkojen perusteella en usko polttoaineen kulutuksen vähenevän vaikka hintaan tulisikin useamman kymmenen sentin korotus. Kokonaiskulutus kyllä pienenisi, mutta se johtuisi siitä, että autokanta nuorenisi noin viidellä vuodella.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Tuo voisi toimia, jos asuisimme suljetussa taloudessa. Mutta jos Ruotsista polttoainetta saisi saisi esim. 30 senttiä halvemmalla, niin Pohjois-Suomessa Oulua myöten sen myynnin voisi lopettaa kannattamattomana. Itärajalla alkaisi varmasti vilkas liikenne saman aineen ympärillä. Edelleen nämä harmaat markkinat imisivät puoleensa rikollisia piirejä...qaw kirjoitti:Edelleenkin: Verotus pitää sisällyttää polttoaineen hintaan. Näin suurikulutuksisen auton omistamista ei veroteta, sillä ajamista kylläkin. Sama pätee pienikulutuksiseen, jos ajaa paljon -> kuluttaa paljon -> saastuttaa paljon -> maksaa paljon.
Ei voi ymmärtää mikä estää asian toteuttamista näin, ainoalla oikeudenmukaisella tavalla
Lyhykäisyydessään tilanne olisi sama kuin Ruotsissa 90-luvun puolivälissä kun tupakkaverolla yritettiin nostaa askin hintaa viiteen euroon. Se ei vaan toiminut.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ja kun nyt on saatu päättäjien päähän että kertakaikkiaan mikään muu malli ei tule toimimaan kuin GPS-seuranta (reaaliaikainen tietenkin, mutta VAIN verottajaa varten, ei tietenkään isovelivalvontaa) niin sellainen on se mikä tänne tulee ja kaikki muut vaihtoehdot tyrmätään käyttökelvottomina.Pekka Valtanen kirjoitti:Tuo voisi toimia, jos asuisimme suljetussa taloudessa. Mutta jos Ruotsista polttoainetta saisi saisi esim. 30 senttiä halvemmalla, niin Pohjois-Suomessa Oulua myöten sen myynnin voisi lopettaa kannattamattomana. Itärajalla alkaisi varmasti vilkas liikenne saman aineen ympärillä. Edelleen nämä harmaat markkinat imisivät puoleensa rikollisia piirejä...qaw kirjoitti:Edelleenkin: Verotus pitää sisällyttää polttoaineen hintaan. Näin suurikulutuksisen auton omistamista ei veroteta, sillä ajamista kylläkin. Sama pätee pienikulutuksiseen, jos ajaa paljon -> kuluttaa paljon -> saastuttaa paljon -> maksaa paljon.
Ei voi ymmärtää mikä estää asian toteuttamista näin, ainoalla oikeudenmukaisella tavalla
Lyhykäisyydessään tilanne olisi sama kuin Ruotsissa 90-luvun puolivälissä kun tupakkaverolla yritettiin nostaa askin hintaa viiteen euroon. Se ei vaan toiminut.
E: ja itsehän ajan itäbensalla, periaatekysymys ryöstöverotusta vastaan ja sieltä saa sentään bensan ja viinan eri astioissa

Niin ja jos kerran ruotsissa ei toiminut tuo tupakin hinnan nosto yllä mainituista syistä niin miksi nyt pikkuhiljaa ajettu tupakkakieltolaki sitten tulisi toimimaan???

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Jeps, onko tämä nyt niitä sala liitto teorioita? Eli meinaatko että lupia kyselemättä rupeavat tarkkailemaan että kuka ajaa ja missäkin? Jos näin niin terve.Ja kun nyt on saatu päättäjien päähän että kertakaikkiaan mikään muu malli ei tule toimimaan kuin GPS-seuranta (reaaliaikainen tietenkin, mutta VAIN verottajaa varten, ei tietenkään isovelivalvontaa) niin sellainen on se mikä tänne tulee ja kaikki muut vaihtoehdot tyrmätään käyttökelvottomina.
Jos taas vakavissaan julkisesti rupeavat tuollaista toteuttamaan noussee niin suuri äläkkä, että ajatus on pakko hylätä.
On eri asia polttaa laillisesti ja luvallisesti tupakkaa, joskin kallista sellaista, kuin laittomasti ja luvatta. Tupakanpoltosta kun on aika pirun helppo jäädä kiinni. Innokkaimmat tietenkin kokevat back-to-yläaste dejavun ja käyvät tupakalla lähimetsiköiden piilossa.Niin ja jos kerran ruotsissa ei toiminut tuo tupakin hinnan nosto yllä mainituista syistä niin miksi nyt pikkuhiljaa ajettu tupakkakieltolaki sitten tulisi toimimaan???
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Yhtä iso salaliittoteoria kuin kuin tuo passirekisterikin. Eli laitetaan systeemi pystyyn ja tässä vaiheessa pidetään se vain verotusta varten, ja vain verotusta tietenkin. Sitten menee hetki ja kops muutetaan säännöksiä sen verran että voidaankin tieto luovuttaa poliisille ihan vaan vakavien rikosten takia. Eli ei mitään laitonta vaan tehdään se niin että vakuutellaan syy miksi tuo tulee ja sit muutetaan säännökset sopiviksi.Tume34 kirjoitti:Jeps, onko tämä nyt niitä sala liitto teorioita? Eli meinaatko että lupia kyselemättä rupeavat tarkkailemaan että kuka ajaa ja missäkin? Jos näin niin terve.Ja kun nyt on saatu päättäjien päähän että kertakaikkiaan mikään muu malli ei tule toimimaan kuin GPS-seuranta (reaaliaikainen tietenkin, mutta VAIN verottajaa varten, ei tietenkään isovelivalvontaa) niin sellainen on se mikä tänne tulee ja kaikki muut vaihtoehdot tyrmätään käyttökelvottomina.
Ja tuolla siu periaatteella suomalaiset oli koko kieltolain raittiita kun kiellettyähän se viinalla läträäminen oli ja eihän kukaan nyt sit tietenkään juonu. Eikä kukaan polta pilveäkään, laitonta sekin..Tume34 kirjoitti: On eri asia polttaa laillisesti ja luvallisesti tupakkaa, joskin kallista sellaista, kuin laittomasti ja luvatta. Tupakanpoltosta kun on aika pirun helppo jäädä kiinni. Innokkaimmat tietenkin kokevat back-to-yläaste dejavun ja käyvät tupakalla lähimetsiköiden piilossa.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ja mitä poliisi hyötyy? Tai hyötyyhän se, oikeastaan parempi lienee kysyä että mitä kansa ei hyödy? Olisiko se niin paha juttu että rikostapauksissa voitaisiin tieto luovuttaa poliisille? Miksi se olisi niin paha juttu? Tämähän ei muuten vielä olisi edes bb-maailmaa, vaan orwell astuisi kehiin vasta jos kansalaisia ruvettaisiin valvomaan ENNEN kuin rikos on edes tapahtunut.muppelo kirjoitti:Yhtä iso salaliittoteoria kuin kuin tuo passirekisterikin. Eli laitetaan systeemi pystyyn ja tässä vaiheessa pidetään se vain verotusta varten, ja vain verotusta tietenkin. Sitten menee hetki ja kops muutetaan säännöksiä sen verran että voidaankin tieto luovuttaa poliisille ihan vaan vakavien rikosten takia. Eli ei mitään laitonta vaan tehdään se niin että vakuutellaan syy miksi tuo tulee ja sit muutetaan säännökset sopiviksi.
Näinhän minä en sanonut, ja teet virheellisen vertauksen. Sitäpaitsi kiinnihän siitä juopottelusta jää varmasti jos juopottelu on kiellettyä. Kysymys onkin siitä että miten helposti kiinnijääminen tapahtuu. Juopottelua kun ei, alan ammattilaiset poislukien, yleisesti harjoiteta samaan malliin kuin tupakointia, vai meinaatko että korkkaat satunnaisesti pullon vähän missä sun sattuu aina auton ratista keskelle kaupunkiakin?muppelo kirjoitti:Ja tuolla siu periaatteella suomalaiset oli koko kieltolain raittiita kun kiellettyähän se viinalla läträäminen oli ja eihän kukaan nyt sit tietenkään juonu. Eikä kukaan polta pilveäkään, laitonta sekin..
Toisekseen kieltolain aikana taidettiin enemmänkin kieltää myynti/valmistus kuin käyttö. Ja tietääkseni kieltolain aikaan melko yleisesti virkavallan saattoi lahjoa kotipolttoisella, jos niitä ylipäätään kiinnosti.
Entä miten koko kieltolaki tai tupakointi liittyy keliperusteisiin nopeusrajoituksiin niin en tiiä.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Jos puhutaan GPS- pohjaisesta liikkumisen seurannasta niin faktahan on se, että siinä vaiheessa kun liikkumisesi menee reaaliaikaisena tallennettavaan rekisteriin vaikkakin myöhempää mahdollista käyttöä varten, sinua on jo valvottu. Sen jälkeen on ihan makuasia mitä tiedoilla tehdään mutta fakta on se että sinua on valvottu ENNEN kuin mitään rikollista on edes tapahtunut.Tume34 kirjoitti:Tämähän ei muuten vielä olisi edes bb-maailmaa, vaan orwell astuisi kehiin vasta jos kansalaisia ruvettaisiin valvomaan ENNEN kuin rikos on edes tapahtunut.
Ja mitä pahaa siinä olisi ja mitä ihmettä sillä legendaarisella rehellisellä ihmisellä siinä nyt olisi pelättävää?
Yksityisyyden suoja on Perustuslaissa taattu asia, ainakin tähän asti melko aukottomasti, eikä liene kovin paha asia? Missä ja koska kukin liikkuu, on jokaisen yksityinen asia.
Toinen pikku juttu on se, että jos luodaan järjestelmä joka mahdollistaa lähes kaikkien kansalaisten liikkumisten seurannan sekä rekisteröinnin, niin kuka ihme takaa sen että tiedot eivät joudu vääriin käsiin nyt tai etenkin tulevaisuudessa? Sinäkö?
Tämä Demokratia kun on siitä ihmeellinen systeemi että ne rehelliset ihmiset voivat hölmöyksissään järjestää päättävälle paikalle jonkun hyvinkin epärehellisen tyypin tai poppoon (ei kai nyt meillä Suomessa..

Kyllähän me tiedämme mm. edelliseltä vuosituhannelta muutamat valtiot ja yhteiskuntakokeilut joissa periaatteessa kaikilla jotka elivät valvottuina lakien mukaan, ei ollut yhtään mitään pelättävää mutta silti kansoilla oli jostakin kumman syystä hiton paha olla.
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ei toki, senhän viimeaikaiset keskustelut kansanedustajien "eduista" sun muista todistavat aukottomasti.Minuteman kirjoitti: Tämä Demokratia kun on siitä ihmeellinen systeemi että ne rehelliset ihmiset voivat hölmöyksissään järjestää päättävälle paikalle jonkun hyvinkin epärehellisen tyypin tai poppoon (ei kai nyt meillä Suomessa..) ja silloin sillä rehellisellä ihmisellä vasta onkin pelättävää.

Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Onko? Entä jos ne tiedot todellakin ovat ainoastaan ajokilometrit, muttei paikkatietoja? Toisaalta eipä niillä tiedoilla poliisi sitten mitään oikeastaan tee, kilometreistä kun on paha päätellä mitään.Minuteman kirjoitti:
Jos puhutaan GPS- pohjaisesta liikkumisen seurannasta niin faktahan on se, että siinä vaiheessa kun liikkumisesi menee reaaliaikaisena tallennettavaan rekisteriin vaikkakin myöhempää mahdollista käyttöä varten, sinua on jo valvottu. Sen jälkeen on ihan makuasia mitä tiedoilla tehdään mutta fakta on se että sinua on valvottu ENNEN kuin mitään rikollista on edes tapahtunut.
Ylempi pätkä tietenkin totta.Minuteman kirjoitti:Yksityisyyden suoja on Perustuslaissa taattu asia, ainakin tähän asti melko aukottomasti, eikä liene kovin paha asia? Missä ja koska kukin liikkuu, on jokaisen yksityinen asia.
Toinen pikku juttu on se, että jos luodaan järjestelmä joka mahdollistaa lähes kaikkien kansalaisten liikkumisten seurannan sekä rekisteröinnin, niin kuka ihme takaa sen että tiedot eivät joudu vääriin käsiin nyt tai etenkin tulevaisuudessa? Sinäkö?
Kuka ihme niitä tietoja sitten haluaisi vääriin käsiin jaella? Sama pelkohan koskee mitä tahansa yksityisasioihin liittyvää, mutta eipä sille oikein mitään voi vaan sen kanssa on vain elettävä. Kuka takaa ettei pankkitilisi tiedot joudu vääriin käsiin? Ei kukaan, eikä voikaan taata. Ja edelleen: ei kai järjestelmän käsittääkseni ole aivan pakko edes seurata muuta kuin ajokilometrejä, ja niistäpä vasta nämä väärät henkilöt jotain hyötyvätkin.
Jos taas maalailet vakavissasi kuvia orwellin maailmasta jossa Valtio ja Poliisi valvoo salaisissa virastoissaan kenenkään tietämättä jokaisen kansalaisen puuhia, olet mielestäni hukassa. Tämä maailma kun voi toteutua ainoastaan jos kansa itse sen sallii, ja salassa se ei varmastikaan tulisi pysymään ainakaan kovin pitkään.
Samallalailla se epärehellinen sakki kyllä myös aika nopeasti lähtee sieltä päättävältä paikalta mikäli tarpeeksi töppäilevät. Suomessa taitaa vaan se raja mennä kohtalaisen kaukana ennenkun kansa saa tarpeekseen ja tekee jotain radikaalia.Minuteman kirjoitti:Tämä Demokratia kun on siitä ihmeellinen systeemi että ne rehelliset ihmiset voivat hölmöyksissään järjestää päättävälle paikalle jonkun hyvinkin epärehellisen tyypin tai poppoon (ei kai nyt meillä Suomessa..) ja silloin sillä rehellisellä ihmisellä vasta onkin pelättävää.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Liikutaan demokratiasta toiseen "demokratiaan". Mitenkäs Italiassa? Siellähän tosiaan saa töppäillä ja ohjailla mafiamiljoonia miten haluaa. Välillä saadaan monoa pääministerin paikalta ja sitten tullaan taas uudestaan. Tai Saksassa aikanaan, kun eräs A. H. valittiin ihan demokraattisesti valtaan. Voisin kuvitella, että aika moni siinä 40-luvulla oli valmis vapauttamaan herran virastaan, myös Saksassa.Tume34 kirjoitti:Samallalailla se epärehellinen sakki kyllä myös aika nopeasti lähtee sieltä päättävältä paikalta mikäli tarpeeksi töppäilevät. Suomessa taitaa vaan se raja mennä kohtalaisen kaukana ennenkun kansa saa tarpeekseen ja tekee jotain radikaalia.Minuteman kirjoitti:Tämä Demokratia kun on siitä ihmeellinen systeemi että ne rehelliset ihmiset voivat hölmöyksissään järjestää päättävälle paikalle jonkun hyvinkin epärehellisen tyypin tai poppoon (ei kai nyt meillä Suomessa..) ja silloin sillä rehellisellä ihmisellä vasta onkin pelättävää.
Ei välttämättä ihan realistinen vertailukohta, mutta pointtina se, että ei sitä töppäilijää ja rikollista välttämättä niin helposti heivata sieltä päättäjän paikalta pois. Pahimmassa tapauksessa jatkaa toimiaan vaikka kuinka ja pitkään ja perustelee toimiaan milloin mitenkin. Ja kansa kiittää, kun hänen turvallisuuttaan vaalitaan aktiivisesti.
Toki tämä on jopa vähän turhaakin (?) kärjistämistä, mutta antaa aihetta ajatteluun. Ihminen kun on taipuvainen virheisiin.
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ilman paikannustietoja ei voi saada selville ajettuja kilometrejä, siis GPS- järjestelmässä.Tume34 kirjoitti:
Onko? Entä jos ne tiedot todellakin ovat ainoastaan ajokilometrit, muttei paikkatietoja? Toisaalta eipä niillä tiedoilla poliisi sitten mitään oikeastaan tee, kilometreistä kun on paha päätellä mitään.
Niin, kuka ihme? Pystytkö sinä sen kertomaan? Minä en tiedä mutta en halua jättää myöskään arvailujenkaan varaan.Tume34 kirjoitti:Kuka ihme niitä tietoja sitten haluaisi vääriin käsiin jaella? Sama pelkohan koskee mitä tahansa yksityisasioihin liittyvää, mutta eipä sille oikein mitään voi vaan sen kanssa on vain elettävä. Kuka takaa ettei pankkitilisi tiedot joudu vääriin käsiin? Ei kukaan, eikä voikaan taata. Ja edelleen: ei kai järjestelmän käsittääkseni ole aivan pakko edes seurata muuta kuin ajokilometrejä, ja niistäpä vasta nämä väärät henkilöt jotain hyötyvätkin.
Pankkitietojen saanti EI ole sama asia, tai edes verrattavissa siihen että edelleen minun tai jonkun muun olinpaikka sekä liikkumiset kuuluisivat yhtään millekään viranomaiselle tai instanssille. Se on Yksityisasia jota ei edes tarvitse mitenkään perustella.
Mistään minun maalailustani ei ole kyse, vaan siitä että järjestelmää on ihan vakavissaan ehdotettu ja se on suunnitteilla, eikä kyseessä ole mikään salaisesti tehtävä asia vaan ihan julkisesti.Tume34 kirjoitti:Jos taas maalailet vakavissasi kuvia orwellin maailmasta jossa Valtio ja Poliisi valvoo salaisissa virastoissaan kenenkään tietämättä jokaisen kansalaisen puuhia, olet mielestäni hukassa. Tämä maailma kun voi toteutua ainoastaan jos kansa itse sen sallii, ja salassa se ei varmastikaan tulisi pysymään ainakaan kovin pitkään.
Miten sinun mielestäsi eroaa se, että viranomainen kyttää kansalaisten menemisiä ja tulemisia siitä että viranomainen kyttää kansalaisten menemisiä ja tulemisia?
Enpä sanoisi noinkaan, vai onko viime aikoina joku siellä päättävillä paikoilla töppäillyt lähtenyt pois palliltaan?Tume34 kirjoitti:Samallalailla se epärehellinen sakki kyllä myös aika nopeasti lähtee sieltä päättävältä paikalta mikäli tarpeeksi töppäilevät. Suomessa taitaa vaan se raja mennä kohtalaisen kaukana ennenkun kansa saa tarpeekseen ja tekee jotain radikaalia.
Et ikävä kyllä muun pölinän ohella kommentoinut mitenkään sitä, että miksi noissa edellämainitsemissani yhteiskuntakokeiluissa jopa ns. rehellisillä ihmisillä oli valvottuina loppujen lopuksi huono olla ja miksi ne kansat lopulta kaatoivat järjestelmänsä?
Minun mielestäni, kun näistä perusoikeuksista eli Yksityisyyden Suojasta, ja Vapaasta Liikkumisesta ovat edelläkäyneet sukupolvet verissäpäin taistelleet, haavoittuneet ja kuolleet sellaisissa olosuhteissa mitä me emme kykene edes käsittämään, ei näistä perusoikeuksista tule luopua piiruakaan yhtään minkään "turvallisuuden" tai muunkaan "yhteisen hyvän" nimissä.
Saatika kevytmielisesti rakentaa sellaista järjestelmää ja yhteiskuntaa jota vastaan silloin taisteltiin, se olisi jo heidän muistojensa häpäisemistä ja sitä on tehty jo vähintäänkin tarpeeksi.
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ei tietenkään. Mutta on eriasia, tallennetaanko myös paikannustiedot, vai lasketaanko niistä vain kilometrit jotka sitten talletetaan. Suhteellisen varma järjestemä, mikäli tämä lasku suoritetaan aivan ensimmäisessä "layerissa".Minuteman kirjoitti:
Ilman paikannustietoja ei voi saada selville ajettuja kilometrejä, siis GPS- järjestelmässä.
Miten se on NIIN eri asia? Yhtälailla myös sinun liikkumisesi, ostamisesi ja muukin yksityiselämäsi rahankäyttöön liittyvä on Yksityisasia, vai eikö sinusta?Minuteman kirjoitti:Niin, kuka ihme? Pystytkö sinä sen kertomaan? Minä en tiedä mutta en halua jättää myöskään arvailujenkaan varaan.
Pankkitietojen saanti EI ole sama asia, tai edes verrattavissa siihen että edelleen minun tai jonkun muun olinpaikka sekä liikkumiset kuuluisivat yhtään millekään viranomaiselle tai instanssille. Se on Yksityisasia jota ei edes tarvitse mitenkään perustella.
Totesin aiemmin että paikkatietoja ei ole tarve talletella tai edes kummemmin lukea.
Kyttäämisestä ei vielä tässä vaiheessa ole muuten sanottu halaistua sanaakaan muuta kuin teidän itsenne kuvitelmissa ja maalailuissa. Tähän mennessä on suunniteltu vain kilometrien perusteella tapahtuvaa verotusta eikä yhtään mitään muuta. Se että järjestelmä muutosten myötä on kykenevä valvontaankin on täysin irrelevantti asia niin kauan kuin sitä ei suunnitella tehtävän.Minuteman kirjoitti:Mistään minun maalailustani ei ole kyse, vaan siitä että järjestelmää on ihan vakavissaan ehdotettu ja se on suunnitteilla, eikä kyseessä ole mikään salaisesti tehtävä asia vaan ihan julkisesti.
Miten sinun mielestäsi eroaa se, että viranomainen kyttää kansalaisten menemisiä ja tulemisia siitä että viranomainen kyttää kansalaisten menemisiä ja tulemisia?
Kuten sanoin, suomessa on kansalla kohtalaisen pitkä pinna. Tulokset todennäköisesti näkyvät ensi vaaleissa ja jos eivät niin minkäs teet? Syytät kansaa väärin äänestämisestä?Minuteman kirjoitti:Enpä sanoisi noinkaan, vai onko viime aikoina joku siellä päättävillä paikoilla töppäillyt lähtenyt pois palliltaan?
En nähnyt syytä kommentoida. Väitänpä, että melkolailla paljon muutakin oli pielessä näissä menneissä kokeiluissa, eikä järjestelmällinen valvonta ollut yksin syypää.Minuteman kirjoitti:Et ikävä kyllä muun pölinän ohella kommentoinut mitenkään sitä, että miksi noissa edellämainitsemissani yhteiskuntakokeiluissa jopa ns. rehellisillä ihmisillä oli valvottuina loppujen lopuksi huono olla ja miksi ne kansat lopulta kaatoivat järjestelmänsä?
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."