Mystinen läppäkotelo ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Mystinen läppäkotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja arto »

Aattelin kirjoittaa kun on vaivannut mystinen läppäkotelo ongelma. Eli rupes tavanomaisesti talvella läppäkotelo vetämään limb home tilaan. Tilasin uuden ja ongelma vaan jatkui, tosin harvemmin kuin vanhalla kotelolla. Tuli käytyä johtosarja läpi ja putsattua liittimet. Ei mitään vaikutusta. Lisäoireeksi alkoi ilmestyä käynnistyksen yhteydessä pieni noin puolen sekunnin vajaakäynti, semmoinen rykäys ihan kuin lähtis vajailla pytyillä käyntiin. Vaihdoin varmuuden vuoksi asentoanturin ja sytkäkassunkin uuteen ilman korjaavaa vaikutusta. Softana oli saabin orkkis -08 aero. Nyt viat poistuivat kun ohjelmoimme ecun uudestaan. Ecun liittimet eivät olleet mitenkään hapettuneet, mutta eihän sitä koskaan tiedä johtuiko ongelma kosketushäiriöstä vai oliko softassa bitti nurin. Tämmöstä tällä kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mystinen läppäkotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuskinpa oli Ecun ohjelmoinnissa mitään vikaa, koska CE ja Limp home tulee välittömästi jos joku flash-muistin tarkistussummista ei täsmää.
Ellei sitten limputtamisen yhteydessä tullut vikakoodi ollut sitten aina juuri se sisäistä vikaa osoittava, silloin viittaisi vikaan muistipiirissä.

Se mitä uudelleenflashaus tietysti teki, oli että kaikki adaptaatiot nollautui. Osa adaptaatiosta ei nollaudu edes akkua irti käyttämällä nimittäin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Mystinen läppäkotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Softa/ohjelmointi vikakin on mahdollinen. Omaan autoon tuli kans viime talvena samanlainen vika, eli pistin autoon uuden softan jonka jälkeen auto toimi hyvin muuten mutta kun sillä teki täyskaasu kiihdytyksen ja päästi kaasusta niin sid:in näyttöön tuli ilmoitus että läppäkotelo on limp home tilassa, vaikka se ei sitä oikeasti ollut :? No otin sitten akun kengät pois pariksi tunniksi mutta siitä ei ollut mitään apua, sitten ohjelmoin autoon uudelleen saman softan jonka jälkeen tuota limp home ilmoitusta ei ole tullut.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mystinen läppäkotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onko nämä ohjelmoinnit tehty ecu autossa kiinni I-bussin kautta?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Mystinen läppäkotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja arto »

Ei ainakaan mulla.
sabe95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 21:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Mystinen läppäkotelo ongelma

Viesti Kirjoittaja sabe95 »

arto kirjoitti:Aattelin kirjoittaa kun on vaivannut mystinen läppäkotelo ongelma. Eli rupes tavanomaisesti talvella läppäkotelo vetämään limb home tilaan. Tilasin uuden ja ongelma vaan jatkui, tosin harvemmin kuin vanhalla kotelolla. Tuli käytyä johtosarja läpi ja putsattua liittimet. Ei mitään vaikutusta. Lisäoireeksi alkoi ilmestyä käynnistyksen yhteydessä pieni noin puolen sekunnin vajaakäynti, semmoinen rykäys ihan kuin lähtis vajailla pytyillä käyntiin. Vaihdoin varmuuden vuoksi asentoanturin ja sytkäkassunkin uuteen ilman korjaavaa vaikutusta. Softana oli saabin orkkis -08 aero. Nyt viat poistuivat kun ohjelmoimme ecun uudestaan. Ecun liittimet eivät olleet mitenkään hapettuneet, mutta eihän sitä koskaan tiedä johtuiko ongelma kosketushäiriöstä vai oliko softassa bitti nurin. Tämmöstä tällä kertaa.
Itsellä oli tiheästi limppuun vetävä läppäkotelo joka toimi resetointien jälkeen välillä muutama sata, toisinaan muutama tuhat kilometria. Limb home -tilat loppuivat kuitenkin kuin seinään bensapumpun vaihdon yhteydessä. Nyt on ajettu bensapumpun vaihdon jälkeen lähes 20 000 km ilman limpun limppua. Eli limb home -tilaan ei aina ole syypäänä kulunut läppäkotelo, vaikka se monesti hyvä arvaus onkin.
Saab 9-5 2.3t Vector Griffin Sport BioPower M5 Wagon 2009
Ex Saab 9-5 2.3t SE M5 Sedan 1998
Vastaa Viestiin