Uuden 9-5 koeajo Startissa
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Eipä tuosta koeajosta kokonaisuutena ainakaan negatiivinen kuva jäänyt, unohtivat jopa haukkua takapenkin pääntilat...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Viimeksi muokannut Risto, Ma Helmi 28, 2011 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Aika jännä että joku oli koittanu jo varastaakkin tuota femmaa. Olisi varmaan aika nopeasti jäänyt kyllä kiinni, sen verran harvinainen näky suomen teillä vielä tällähetkellä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
No kyllä minulle jäi sellainen vaikutelma ohjelmasta että "vain hullu ostaa". Sen sijaan ohjelman seuraava n. 37 000€ pieni Pögötti olikin loisto sijoitus.
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Ei startin koeajot vaikuta auton valintaan. Lähinnä toivotaan jo hankitun auton kehuja. Joka autosta löytävät niin paljon moitetta, että epäien jo insinöörien taitoja. V70 drive e sai kehuja. Jos olisin volvoa ostamassa, niin tuohan olisi se kaikkein munattomin vaihtoehto. Mitä kertoo testaajista.. Saabin mainokset luo hyvää mielikuvaa haluttavasta autosta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Aika neutraali maku jäi tuosta koeajosta. Eipä liiemmin mitään ihmeitä mutta kyllä täyttä asiaakin ja tuo kulutus yllätti vieläpä automaattivaihteisena. Lopussa ollut vitsi ei sytyttänyt yhtään ja sen tajuaminen otti pari kertaa. No ehkä perjantai-illan jälkeen voipi ottaakin Nauratti itseä tuo ajotietokoneen ilmoitus varastamisyrityksestä.
Peugeot taasen sai sitten niin kehuja. Eipä itteä sytyttäisi tavallisen tylsän perheautovalmistajan urheilumalli paitsi ehkä hinnaltaan. Eikä siltäkään, sillä ei muutenkaan sytytä pösöt missään muodossa.
Peugeot taasen sai sitten niin kehuja. Eipä itteä sytyttäisi tavallisen tylsän perheautovalmistajan urheilumalli paitsi ehkä hinnaltaan. Eikä siltäkään, sillä ei muutenkaan sytytä pösöt missään muodossa.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Tuosta ohjelmastahan sai sen kuvan, että auto on ihan ok, mutta hinta kusee. Tottahan se onkin. Ei ole Ysifemmalla mitään jakoa kilpailussa, jos lähdössä annetaan tasoitusta esim. Audille ja Volvolle. Sopivasti varusteltuna ja kunnon koneella hinta on jotain ihan järkyttävää.
Vain varakkaille ja fanaatikoille. Tulee olemaan harvinainen näky Suomessa tämä uusi malli, valitettavasti. Yhden sentään jo olen nähnyt "luonnossa". Samanlainen persoonaton sämpylä kuin kaikki muutkin nykyautot, vähän Audia takana ja sivusta Mersua, keula käytännössä sama kuin edellisessä.
Vain varakkaille ja fanaatikoille. Tulee olemaan harvinainen näky Suomessa tämä uusi malli, valitettavasti. Yhden sentään jo olen nähnyt "luonnossa". Samanlainen persoonaton sämpylä kuin kaikki muutkin nykyautot, vähän Audia takana ja sivusta Mersua, keula käytännössä sama kuin edellisessä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Corolla 1.6 SE Liftback-89
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Pimeässä törkeän hieno takaa. Erään kerholaisen uudessa femmassa pääsin hieromaan kuskin penkkiä. Kiitos siitä. Myös nykyään jo harvinainen vihreä valaistus on hieno. Tiedä vaikka parinkymmenen vuoden päästä ostaisin..
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
No ei ne volvotkaan enää mitään halpoja ole. Kattelin jo muutama vuosi takaperin automessuilla jotain V70 malleja, mitä niillä oli esillä. Oli nahkat ja muuta tingelitongelia varusteina ja sitten siihen hintaan, oli reilusti yli 70k€
Mä luulen että ne, jotka heittää kiinni käyttöautoon yli 50 k€ saattaa pistää muutaman tontun kiinni autoon, joka miellyttää, vaikka kilpailijoita saisikin vähän halvemmalla.
20 k€:n luokassa sillä muutamalla tonnilla on huomattavasti suurempi painoarvo.
Mä luulen että ne, jotka heittää kiinni käyttöautoon yli 50 k€ saattaa pistää muutaman tontun kiinni autoon, joka miellyttää, vaikka kilpailijoita saisikin vähän halvemmalla.
20 k€:n luokassa sillä muutamalla tonnilla on huomattavasti suurempi painoarvo.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Riippuu hyvin paljon markkina-alueista miten Saab pärjää kilpailijoilleen. Suomi on Saabille niin marginaalinen myyntialue, että niillä harvoilla uusilla Saabeilla joita täällä myydään ei firmaa pidetä veden pinnalla.
Saksassa ja muualla Keski-Euroopassa taas jyräävät kolme kovaa saksalaista. Saabilla ei niihin kisoihin ole asiaa ainakaan siten, että se voittaisi ihan kunnolla markkinaosuuksia muilta merkeiltä.
Englanti on aina ollut Saabille kova myyntimaa, mutta sielläkin jos mitään hintaetua ei ole kilpailijoihin verrattuna, on vaikea saada uutta 9-5 kaupaksi. Jenkit on oma kysymysmerkkinsä.
Toki se, jolla on rahaa ostaa juuri sellaisen auton kuin haluaa, mutta onko uudessa 9-5:ssä todellisuudessa jotain sellaista, joita muissa ei ole (ja muiden kuin saabistien mielestä)...
Meni vähän off-topic, mutta Startin koeajo oli ihan positiivinen. Samalla viivalla olla muiden kanssa, mutta riittääkö se jää suureksi kysymykseksi.
Siinä olen samaa mieltä, että auton ulkonäkö ei päässyt oikeuksiinsa tuolla värillä.
Saksassa ja muualla Keski-Euroopassa taas jyräävät kolme kovaa saksalaista. Saabilla ei niihin kisoihin ole asiaa ainakaan siten, että se voittaisi ihan kunnolla markkinaosuuksia muilta merkeiltä.
Englanti on aina ollut Saabille kova myyntimaa, mutta sielläkin jos mitään hintaetua ei ole kilpailijoihin verrattuna, on vaikea saada uutta 9-5 kaupaksi. Jenkit on oma kysymysmerkkinsä.
Toki se, jolla on rahaa ostaa juuri sellaisen auton kuin haluaa, mutta onko uudessa 9-5:ssä todellisuudessa jotain sellaista, joita muissa ei ole (ja muiden kuin saabistien mielestä)...
Meni vähän off-topic, mutta Startin koeajo oli ihan positiivinen. Samalla viivalla olla muiden kanssa, mutta riittääkö se jää suureksi kysymykseksi.
Siinä olen samaa mieltä, että auton ulkonäkö ei päässyt oikeuksiinsa tuolla värillä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Riippuu varmasti aika paljon siitä minkälaiseen setuppiin on autonsa valinnut. Noita hinnat alkaen hintojahan on ihan veikeä kattoa mistä lähtee ja esim. Volvo S80 Kinetic 2.5T (Kinetic lienee se "karvalakki") lähtee hintaan ~51500€ ja about vastaava Saab 9-5 Linear Turbo4 220hp on ~48000€.
Audi A6 V6FSI multitronic on lähdöiltään jo ~56500€. Eli siis verrokeissa pitää on automaagiasksi jolloin em. Volvo on ~54500€ ja Saab valtavat ~51400€.
Kokeilin tehdä jotain "raneta oma autosi"-juttuja mutta eihän noilla kahdella muulla merkillä ole läheskään niin esimerkillistä nettisovellusta kuin Saabilla eli hinnan näkee suoraan siitä mitä kilkettä siihen autoonsa sattuu pikkaileen. Hinnastojen tietojen mukaan noi autot on päästöjen perusteella aikalailla samalla tontilla väliltä 196-229g/km eli mitään valtavaa eroa ei ole. Mainittakoon välihuomautuksena, että allekirjoittaneen käyttökinneri Opel Vectra 2.2iA Elegance farmari tupruttaa 207g/km ja jää tehoissa 70-80hp
Toisaalta ihan asiallinen juttu Saabista ottaen huomioon mitä kaikkea sontaa on kirjoiteltu. Itse kyllä uskon Saabin tulemiseen ja tarve on varmasti tehostaa toimintaa, laajentaa mallistoa jne. ja mikä parasta niin se moottorien osto Bemarilta. Siinähän Saab on puhtaasti asiakas Bemarille mutta sellainen mylly Saabissa laajentaa sopivasti asiakaskuntaa
Audi A6 V6FSI multitronic on lähdöiltään jo ~56500€. Eli siis verrokeissa pitää on automaagiasksi jolloin em. Volvo on ~54500€ ja Saab valtavat ~51400€.
Kokeilin tehdä jotain "raneta oma autosi"-juttuja mutta eihän noilla kahdella muulla merkillä ole läheskään niin esimerkillistä nettisovellusta kuin Saabilla eli hinnan näkee suoraan siitä mitä kilkettä siihen autoonsa sattuu pikkaileen. Hinnastojen tietojen mukaan noi autot on päästöjen perusteella aikalailla samalla tontilla väliltä 196-229g/km eli mitään valtavaa eroa ei ole. Mainittakoon välihuomautuksena, että allekirjoittaneen käyttökinneri Opel Vectra 2.2iA Elegance farmari tupruttaa 207g/km ja jää tehoissa 70-80hp
Toisaalta ihan asiallinen juttu Saabista ottaen huomioon mitä kaikkea sontaa on kirjoiteltu. Itse kyllä uskon Saabin tulemiseen ja tarve on varmasti tehostaa toimintaa, laajentaa mallistoa jne. ja mikä parasta niin se moottorien osto Bemarilta. Siinähän Saab on puhtaasti asiakas Bemarille mutta sellainen mylly Saabissa laajentaa sopivasti asiakaskuntaa
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Eiköhän lähemmäs audi verokki ole 2.0tfsi ja siinä ne s-line business mallit.hinta multikroonikol alle 47 tuhatta ja tuos jo asialliset varusteet(xenon,18"alu)toki paperi hevoset on 170,mut sama arvo annettu nollasta sataan kiihdyttäes ja 1.5l pienempi yhd kulutus kuin saabis.Joten on tuos haastetta myyjil,juuri tuon poistuvan kutvosen loppuun myynninkin takia.
Re: Uuden 9-5 koeajo Startissa
Ihan hyvä pätkä, oishan se mahtava joskus kattella hyvin tehtyä ja kuvattua suomalaista auto-ohjelmaa... nää nykyohjelmat (suomalaiset) näyttää välillä vähän sellaisilta kaveruisten kuvaamilta autolla ajo pätkiltä kamerat heiluu ja on millon mitenki hassusti vinossa. Ei passais valittaa, mukavahan se on ku edes on autoiluohjelmia. Minkähän kokoiset nuo saabin vanteet oli tässä "hiirulaisessa" näytti aika pieniltä ison auton alla
none