VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Kun VW foorumi tuntuu olevan yhtä hiljainen kuin meidän metsätie tai sitten Saabisti ei ota selkoa että minne sen kysymyksen työntää kun löytyy -Volkkaripalsta.com, -Suomen volkkari yhdistys ja -Ultimate VW niin turvaudutaan taas yhteen hyvään sivustoon missä kaikki samaan merkkiin kuuluvat ovat yhdessä osoitteessa..
Eli onko kenelläkään foorumilaisella tietoa tai käyttökokemuksia mikä Polon moottoreista sylinteritilavuudeltaan olisi ( vuosimallit 1994 - 1998 ) fiksuin ja järkevin vaihtoehto kun ajattelee matkaajoa, kulutusta, vakuutusmaksuja, veroja, koneen kestävyyttä ym.
Bensa moottori on ensisijainen vaihtoehto ja auto on tulossa vain matkaajoon.
Eli onko kenelläkään foorumilaisella tietoa tai käyttökokemuksia mikä Polon moottoreista sylinteritilavuudeltaan olisi ( vuosimallit 1994 - 1998 ) fiksuin ja järkevin vaihtoehto kun ajattelee matkaajoa, kulutusta, vakuutusmaksuja, veroja, koneen kestävyyttä ym.
Bensa moottori on ensisijainen vaihtoehto ja auto on tulossa vain matkaajoon.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
suosittelen suomen volkkariyhdistystä... toki ffb:n kin puolella varmaan auttavat...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Tässä naapurilla on polo -98 malli ja kone on kait hänen sanomansa mukaan 1390 cm³. 55kW @ 4700 rpm.
No kehuu ainakin pelittävän hyvin ja on jopa pieni ruokainenkin, en ole ajanut enkä aiokaan. En tiedä miten tää pirssi noihin vakuutuksiin ja muihin suhtautuu suomessa täällä se on kuitenkin pieni veroinen, vakuutukset on sit jo bonuksista kii.
EDIT: Sori vaan, mut olikin kyse bensa polosta, naapurin on nakkenakuttaja.
No kehuu ainakin pelittävän hyvin ja on jopa pieni ruokainenkin, en ole ajanut enkä aiokaan. En tiedä miten tää pirssi noihin vakuutuksiin ja muihin suhtautuu suomessa täällä se on kuitenkin pieni veroinen, vakuutukset on sit jo bonuksista kii.
EDIT: Sori vaan, mut olikin kyse bensa polosta, naapurin on nakkenakuttaja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Jos löydät polosen 1.6-litraisella 8-venttilikoneella (55 kW) niin osta semmoinen, voit tulevaisuudessa myydä hyväkuntoisen koneen pois kun muu auto on hävinnyt ympäriltä.
Mulla oli pari vuotta kolmosgolf, jossa 1.4-litrainen 44-kilowattinen kone, se on kaupunkiajoon riittävä koska alavääntöä on siedettävästi mutta maantiellä aivan onneton eikä taida edes kuluttaa vähempää kuin 1.6-litrainen koska pientä konetta joutuu polkemaan hullun lailla. Ei Polokaan tuolla pikkukoneella mikään maantieohjus ole.
16-venttiilisellä 1.4-litraisella koneella voi jokunen yksilö myös olla tarjolla. Siinä on jo enemmän tehoa mutta tuo kone ja sen jatkeena oleva vaihdelaatikko eivät ole luotettavuudestaan tunnettuja.
FFP:n foorumilta kannattaa kysellä lisää.
Mulla oli pari vuotta kolmosgolf, jossa 1.4-litrainen 44-kilowattinen kone, se on kaupunkiajoon riittävä koska alavääntöä on siedettävästi mutta maantiellä aivan onneton eikä taida edes kuluttaa vähempää kuin 1.6-litrainen koska pientä konetta joutuu polkemaan hullun lailla. Ei Polokaan tuolla pikkukoneella mikään maantieohjus ole.
16-venttiilisellä 1.4-litraisella koneella voi jokunen yksilö myös olla tarjolla. Siinä on jo enemmän tehoa mutta tuo kone ja sen jatkeena oleva vaihdelaatikko eivät ole luotettavuudestaan tunnettuja.
FFP:n foorumilta kannattaa kysellä lisää.
9-3 SC 2.0t -07
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Tyttökaverilla on tommonen -97 vuoden Polo ollut nyt muutaman kuukauden ajossa.
1.4 bensakone, muistaakseni 185tkm ajettu ja ihan luotettavasti on pelannu. Tehoahan siinä ei yhtään ole, mutta eipä se haittaa kun kaupunkiajoa vain tulee. Ruosteita hieman takakaarissa alkaa olla.
Eipä tuolle ole tullu tehtyä muuta ku ajettu vaan, jos hajoaa niin sitten vasta katsotaan pitäiskö sille jotain tehä
1.4 bensakone, muistaakseni 185tkm ajettu ja ihan luotettavasti on pelannu. Tehoahan siinä ei yhtään ole, mutta eipä se haittaa kun kaupunkiajoa vain tulee. Ruosteita hieman takakaarissa alkaa olla.
Eipä tuolle ole tullu tehtyä muuta ku ajettu vaan, jos hajoaa niin sitten vasta katsotaan pitäiskö sille jotain tehä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
tuttu on asentaja pörhöllä ja eipä noissa bensakoneissa mitään ihmeempiä ole ollut. muutama tapaus ollut kun on ajettu lyhyttä pätkää talvisin ja öljynvaihtoja laiminlyöty niin öljyn imusihti jäätynyt ja lopputulos selvä. laatikothan noissa on heikko kohta. ei toki kaikissa mutta vanhemmissa kyllä. siskolla on 44tkm ajettu -97 polo 1.4 8v koneella ja ihan kiva ajaa maantiellä vaarilla taas golf -00 1.4-16v koneella ja voi pojat sitä "kalkatus" ääntä
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Vähän kuin OG-satkussa. Porsiikohan klonkswageninkin loota murhaavan alaväännön seurauksena?scorpio_88 kirjoitti:laatikothan noissa on heikko kohta.
(sori OT)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Tietyn mallinen laatikko on korjattava 100tkm välein (ainakin 1.4 8v koneen kanssa). Laatikossa on selvä suunnitteluvirhe ja pinjonilaakerin voitelu ei toimi oikein.aero kirjoitti:Vähän kuin OG-satkussa. Porsiikohan klonkswageninkin loota murhaavan alaväännön seurauksena?scorpio_88 kirjoitti:laatikothan noissa on heikko kohta.
(sori OT)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Seat Ibizan koneet voitaneen rinnastaa Polon vastaaviin, niin hyvissä kuin huonoissa asioissa
Onkohan tuollainen 1.0 litrainen 2000 vuosimallinen Nissan Micra unohdettavissa noilla ensimmäisen viestin spekseillä
Onkohan tuollainen 1.0 litrainen 2000 vuosimallinen Nissan Micra unohdettavissa noilla ensimmäisen viestin spekseillä
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Kestävin vaihtoehto on 1,6, eli lohko yms. on jo toinen verrattuna 1,4 l malleihin. Ensinmainitussakin kannen kautta öljyä alkaa mennä urakalla n. 150000 jälkeen. Alakerta on kuitenkin lähes ikuinen. Isompi ei taasen ole mitenkään poikkeuksellisen taloudellinen, joten maksat joko remontista tai polttoaineesta.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Ostaisin todellakin ennemmin nissanin kuin mitään vaggilaista ..saabvector kirjoitti:Seat Ibizan koneet voitaneen rinnastaa Polon vastaaviin, niin hyvissä kuin huonoissa asioissa
Onkohan tuollainen 1.0 litrainen 2000 vuosimallinen Nissan Micra unohdettavissa noilla ensimmäisen viestin spekseillä
Saab NG900 96' 2.0t
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Etsi 1.4/1.6 koneella 1.4 silläkin pärjää hyvin pitkilläkin matkoilla mutta elä osta liian vanhaa -97 ylös päin alkaa olla järkevintä katella. Meillä on toisena autona polo 1.4 -07 ajettu 60 tkm ja on vamaan koko luokassaan paras auto aika hinnakas kylläkin kovan kysynnän vuoksi mutta on todella hieno ajaa ja on ilmastointkin tuli vasta -07 malleihinsaabvector kirjoitti:Kun VW foorumi tuntuu olevan yhtä hiljainen kuin meidän metsätie tai sitten Saabisti ei ota selkoa että minne sen kysymyksen työntää kun löytyy -Volkkaripalsta.com, -Suomen volkkari yhdistys ja -Ultimate VW niin turvaudutaan taas yhteen hyvään sivustoon missä kaikki samaan merkkiin kuuluvat ovat yhdessä osoitteessa..
Eli onko kenelläkään foorumilaisella tietoa tai käyttökokemuksia mikä Polon moottoreista sylinteritilavuudeltaan olisi ( vuosimallit 1994 - 1998 ) fiksuin ja järkevin vaihtoehto kun ajattelee matkaajoa, kulutusta, vakuutusmaksuja, veroja, koneen kestävyyttä ym.
Bensa moottori on ensisijainen vaihtoehto ja auto on tulossa vain matkaajoon.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
1.6 8v paras noista vaginoista
jo 2- koppasesta golffista lä'htien luotettavaa menoa...
jo 2- koppasesta golffista lä'htien luotettavaa menoa...
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Janne_: japanilainen ei voi olla vaihtoehto..ellei halua autoa jolla ajaminen on ku sateisen harmaa arkipäivä
Komppaan edellisiä: 1.6 8-tappinen on paras kone Poloon. 1.4 8-tappinen on laiska ja 1.4 16-venanen on tuomiopäivän keksintö. Tosin niissäkin on 8 vuoden moottoritakuu jos huoltokirja on kunnossa.
FFP on paras foorumi vesivehkeille. Volkkariyhdistys on 90% ilmamiehiä, ultimatevw ja vagarena on enemmän max. 5v vanhoille vaggineille ja em. foorumeilta harvemmin löytyy oikeaa teknistä tietoutta pikkasenkaan vanhempiin kulkineisiin
Komppaan edellisiä: 1.6 8-tappinen on paras kone Poloon. 1.4 8-tappinen on laiska ja 1.4 16-venanen on tuomiopäivän keksintö. Tosin niissäkin on 8 vuoden moottoritakuu jos huoltokirja on kunnossa.
FFP on paras foorumi vesivehkeille. Volkkariyhdistys on 90% ilmamiehiä, ultimatevw ja vagarena on enemmän max. 5v vanhoille vaggineille ja em. foorumeilta harvemmin löytyy oikeaa teknistä tietoutta pikkasenkaan vanhempiin kulkineisiin
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=284.0saabvector kirjoitti:Kun VW foorumi tuntuu olevan yhtä hiljainen kuin meidän metsätie tai sitten Saabisti ei ota selkoa että minne sen kysymyksen työntää kun löytyy -Volkkaripalsta.com, -Suomen volkkari yhdistys ja -Ultimate VW niin turvaudutaan taas yhteen hyvään sivustoon missä kaikki samaan merkkiin kuuluvat ovat yhdessä osoitteessa..
Eli onko kenelläkään foorumilaisella tietoa tai käyttökokemuksia mikä Polon moottoreista sylinteritilavuudeltaan olisi ( vuosimallit 1994 - 1998 ) fiksuin ja järkevin vaihtoehto kun ajattelee matkaajoa, kulutusta, vakuutusmaksuja, veroja, koneen kestävyyttä ym.
Bensa moottori on ensisijainen vaihtoehto ja auto on tulossa vain matkaajoon.
Volkswagen
E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin Volkswagen-malleihin lukuun ottamatta ensimmäisen sukupolven FSI-moottorilla varustettuja autoja, joita on valmistettu vuosimalleihin 2004-2006 saakka. E10-polttoaineita voi käyttää kaikissa bensiinikäyttöisissä Volkswageneissa vuosimallista 2007 alkaen. Taulukossa on lueteltu moottori-mallit, joihin E10-polttoneste ei sovellu:
Moottorimallit AXU,BAD,BKG,BAG,AXW,
http://www.e10bensiini.fi/files/137/E10 ... 1_2010.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#