Tätä asiaa on varmasti kysytty, mutta kuitenkin kysyn.
Riittääkö pelkän kampiakselin vaihtaminen tuomaan tuo haluttu tilavuus vai täytyykö myös vaihtaa kiertokanget ja männät?
Jos vaihtaa pelkän akselin niin tuleeko männät silloin yli lohkon?
Vai pitääkö vaihtaa peräti myös koko lohko eli koko kone?
Olisi kiva saada noita arvoja, männän korkeudet, lohkon pituudet.
Älkää vastatko, jos ette ole varmoja.
1.5-->1.7
1700 kampuran kanssa joudut vaihtamaan matalemmat männät. Muut osat käy.
OHC:n männät on 41,6mm korkeat, ne on juuri passelit 1700 kampuralle, mutta nostaa puristuksia, n. 10,3. Poraus 90,8mm, eli joutuu poraamaan lohkon.
Jos haluu matalemmat niin esim kuplan Mahlet, mutta niissä taas on tappi pienempi, mutta se ei ole ongelma.
OHC:n männät on 41,6mm korkeat, ne on juuri passelit 1700 kampuralle, mutta nostaa puristuksia, n. 10,3. Poraus 90,8mm, eli joutuu poraamaan lohkon.
Jos haluu matalemmat niin esim kuplan Mahlet, mutta niissä taas on tappi pienempi, mutta se ei ole ongelma.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -