Käsijarrun valo palaa jatkuvasti ysikympissä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Käsijarrun valo palaa jatkuvasti ysikympissä

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Eli jostain syystä käsijarrun varoitusvalo jää päälle vaikka käsijarrun ottaa pois päältä. Varmaan kytkin jumissa tjsp. Mutta mistä kyseisen kytkimen löytää? Onko se käsijarrukahvan alaosassa penkkien välisen muovihässäkän alla?
Ja jos kyseinen konsoli täytyy saada irti, miten se tapahtuu? Kun ei ole tuota tullut vielä koskaan irroitettua.

-Mikko
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Se kytkin pitäisi näkyä siitä kapeasta väliköstä, se on kuskin puolella.
Kahvassa pitäisi näkyä kieleke joka painaa ko kytkintä, taitaa muuten olla maadoittava kytkin.
Samalla opilla kuin ovikytkin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Tarkasta myös jarrunesteen pinta. Taitaa hälyttää samalla valolla.
900C -86
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Kiitoksia neuvoista!
En tiennytkään että kyseinen valo ilmoittaa jarrunesteen vähyyden! Eipä ole kyseisen säiliön nestepinnan korkeutta tullut piiitkään aikaan seurattua... Taitaa olla aika... :oops:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onko Sulakkeet ehjät :?: Meinaa omas Satkus oli sama vika et käppärin merkkivalo paloi jatkuvasti ja se viereinen valo missä on se huutomerkki ja kiekkamittari ei toiminut. Syy oli 12 kohdasta palanut 20A Sulake :o
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Suabisti kirjoitti:Onko Sulakkeet ehjät :?: Meinaa omas Satkus oli sama vika et käppärin merkkivalo paloi jatkuvasti ja se viereinen valo missä on se huutomerkki ja kiekkamittari ei toiminut. Syy oli 12 kohdasta palanut 20A Sulake :o
Enpä muuten tiedäkään tuota...Voi hyvinkin olla. vai onko satkussa erilainen systeemi tuolle? Täytyy huomisen valjettua tarkastella asiaa tarkemmin.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

En oo ihan 100% varma mut taitaapi -85 lähtien Satkuis ja Nopis olla samanlainen se sulake boksi, tietenkin kaasari/ruisku/turbois eroja on sulakkeilla. Mut kato nyt ainakin että sulakepesäs on kaikki ehjiä :P
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Suabisti kirjoitti:Mut kato nyt ainakin että sulakepesäs on kaikki ehjiä :P
Täytyy katsoa! Vähän tuntuu että vika on siellä känkän juuressa, josko se kytkin olisi jumissa..
Eipä tullutkaan mieleen sulake... Aikoinaan "korjasin" satkussa tuulilasin pyyhkijän vaihtamalla vaan sulakkeen, kun Laakkosella oltiin jo tilaamassa uutta pyyhkijänmoottoria! :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Suabisti kirjoitti:En oo ihan 100% varma mut taitaapi -85 lähtien Satkuis ja Nopis olla samanlainen se sulake boksi, tietenkin kaasari/ruisku/turbois eroja on sulakkeilla. Mut kato nyt ainakin että sulakepesäs on kaikki ehjiä :P
Saab 90 -86 kytkentäkaaviot:
http://www.jus.liitin.net/90-86.gif
http://www.jus.liitin.net/90-86-explanations.htm

Käsijarrukatkaisin 43 ja jarrunesteen pinnankorkeustunnistin 42 sytyttävät Jarrujen merkkilampun F. Jos valo palaa, ei liene sulakevika, vaan ennemmin nestevajaus tai kytkinvika.
Viimeksi muokannut jus, Su Elo 14, 2011 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Olitte aivan oikeassa. Jarruneste oli vähissä, ja lisäsin sitä säiliöön. Nyt täytyy vaan selvittää miksi nestettä häviää. Eipä ole vielä koskaan tarvinnut sinne säililöön nestettä lisätä.
No. Kerta se on ensimmäinenkin!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vastaa Viestiin