Jope kirjoitti:Muista sitten lapioida jäitä hattuun oikein kottikärrykaupalla! Kukin auto on yksilö vikoineen, tiedätkin mantran, joten älä sitä ensimmäistä osta.. Tonnareista pyydetään vaikka mimmoisia summia ja kunto vaihtelee huomattavasti, kannattaa shoppailla ja tutkia huolella.
Jos meinaat itse korjata, niin ei se 9000 tule kovin kalliiksi, mutta merkkihuolto rankaisee jonkin verran.
Esim just tuo lamppujen vaihto, minkä HS katsoi aiheelliseksi laittaa listalle on kyllä kallista korjaamossa, koska kojelaudan kanssa työskentely vie jonkin verran aikaa.
Noista HS:n vioista voin allekirjoittaa:
- ikkunannostimet (edellisestä tonnarista repesi kuskin oven nostimen pistehitsit)
- bensapumppu (edellisestä meni 305tkm kohdalla)
- ovien ruosteet (nykyinen '96:ni kävi just mm. ovien vuoksi maalarilla)
- takalampun kuoret (kopautin nyrkillä vahingossa yhden halki tuossa perjantaina, kun koitin kopistella pimeää lamppua henkiin)
- sytytyslaitevika (di-kasetti)
- katkennut penkinlämmittimen vastus
- pakari katkesi edellisestä (en ymmärrä miksi tämä on muka 9000:n tyyppivika, joka autostahan se pakari ruostuu
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
)
Ai niin ja edellinen oli siis '97-vuotinen, mutta autolla oli ehditty sitten noin 310tkm kunnes sen möin. Sen 60tkm aikana mitä auto minulla oli, ehdin mieltyä kys. malliin niin paljon, että vaihtokappaleena en sitten edes harkinnut mitään muuta. Sigussa oleva mietelause pätee edelleen.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)